Bukefalos 28 år!

Whiskaskatten

Är det inte rimligare att tro att reklamkatten är American shorthair istället för Europé (om den nu inte hade varit bekräftad britt).
 
Är det inte rimligare att tro att reklamkatten är American shorthair istället för Europé (om den nu inte hade varit bekräftad britt).
Intressant, det kanske är det, jag vet inte. Men är det inte svårare att få tag på en american shorthair än en europé här i sverige då den inte verkar vara godkänd i sveark? Med tanke på att TS vill ha en liknande.

Och förresten, iallafall en av katterna som tidigare har använts i reklamen kan anses vara bekräftad britt.
 
Jo, brittiskt och amerikanskt korthår tror jag att man har använt. Man kan dock säga att amerikanskt, brittiskt och europeiskt korthår är lite samma typ av katt. Britten är dock märkbart kraftigare än de andra.
 
Intressant, det kanske är det, jag vet inte. Men är det inte svårare att få tag på en american shorthair än en europé här i sverige då den inte verkar vara godkänd i sveark? Med tanke på att TS vill ha en liknande.

Och förresten, iallafall en av katterna som tidigare har använts i reklamen kan anses vara bekräftad britt.
Tänker mer att Whiskas inte är ett Svenskt företag. Deras internationella sida har adresser som pekar mot Tennessee. På nämnd sida står även "Silver Tabby and Silver Tabby Kitten images are trademarks", med tanke på detta är det kanske inte så mycket om vilken ras som används utan snarare vilken färg den har.
 
Tänker mer att Whiskas inte är ett Svenskt företag. Deras internationella sida har adresser som pekar mot Tennessee. På nämnd sida står även "Silver Tabby and Silver Tabby Kitten images are trademarks", med tanke på detta är det kanske inte så mycket om vilken ras som används utan snarare vilken färg den har.
Yes, det förstår jag och jag håller med, det är nog troligt att någon/-ra av dem är american shorthair också. Jag tänkte mera på att om man, som TS, ville ha en katt som liknade whiskaskatten så mycket som möjligt så är ju en britt eller en europé lättare att få tag på här i sverige :)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 869
Senast: cirkus
·
Övr. Katt Hejsan! Funderar på att skaffa innekatt. Har kattvana sen innan, dock inte innekatt. Alla katter jag haft genom åren har varit...
Svar
4
· Visningar
599
Senast: Bufera
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 400
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 763
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp