Bukefalos 28 år!

Windows Vista eller XP

trailtokan

Trådstartare
Min son har ett spel som endast går att köra i Vista eller XP(vi har Windows 7)
Han är mycket nedstämd över detta och jag skulle vilja hjälpa honom. Kan man ordna det i sin dator på något sätt (jag är väldigt okunnig i detta ämne) eller kan man installera Vista eller XP parallellt i datorn? Hur får man i så fall tag på dessa program? De finns väl inte att köpa längre? Är det någon som har ett liggande, kanske? :idea:
 
Sv: Windows Vista eller XP

Vad har han för operativsystem i datorn nu då? Vad är det för dator han har?
 
Sv: Windows Vista eller XP

Jag är som sagt så okunnig så att det finns risk för att jag inte riktigt fattar din fråga :o men vi har windows 7 och det trodde jag var operativsystemet :confused: I övrigt så har han en Compaq dator som är knappt 1 år gammal.
 
Sv: Windows Vista eller XP

Imorgon kommer en släkting till oss som är väldigt duktig med datorer. Jag ska be honom titta på länkarna, eftersom jag inte är tillräckligt kunnig för att få ut så mycket av dem. Av det lilla jag kunde förstå så verkar det som om det kan vara huvudet på spiken! :D Tack så jättemycket för tipsen! :bow:
 
Sv: Windows Vista eller XP

Det var jag som var slarvig med att läsa, missade det som stod inom parentes :p Ja, operativsystemet är Windows 7.

Om spelat går att spela med Windows Vista så går det med stor sannolikhet att spela även med Windows 7. Vad heter spelet? Om jag får namnet kan jag kolla upp hur vida det går med Windows 7 eller inte, men om det inte går med windows 7 så blir jag förvånad faktiskt.
 
Sv: Windows Vista eller XP

Om spelat går att spela med Windows Vista så går det med stor sannolikhet att spela även med Windows 7. Vad heter spelet? Om jag får namnet kan jag kolla upp hur vida det går med Windows 7 eller inte, men om det inte går med windows 7 så blir jag förvånad faktiskt.

Jag blir också väldigt förvånad om spelet inte funkar med W7. Spelet är kanske så gammalt att W7 inte fanns.

TS, om jag hade varit som du så hade jag bara installerat.
 
Sv: Windows Vista eller XP

Vi har försökt installera och det gick första gången. Efter ca en halvtimmes spelande så slutade spelet att fungera. Det kom upp ett felmeddelande i stil med "spelet har slutat att fungera" eller något liknande. Därefter har det inte gått att installera igen.

iNHALE: Spelet är Zoo Tycoon Ultimate Collection. man ska installera 3 skivor och när man har gjort det ska man stoppa i den första igen. När man har gjort allt som datorn säger åt en att göra och alla har installerats kommer ett meddelande om att man ska stoppa in disc 1 igen, trots att den redan sitter i läsaren :confused:

Jag är verkligen tacksam för hjälpen jag får av er alla! :bow: Man tycker lite synd om sonen som har köpt sitt favoritspel för egna pengar :cry:
 
Sv: Windows Vista eller XP

Zoo Tycoon 2 är inte kompatibelt med Windows 7 (64-bit).

Testa följande:

Högerklicka på genvägen till Zoo Tycoon >

Välj Egenskaper > Kompabilitet

Kolla Kompabilitetsläge, klicka i boxen " Kör detta program i kompabilitetsläge för: från scrollmenyn så välj en tidigare version exempelvis Windows XP Service Pack 3

Verkställ
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har en ny dator med Windows 11 installerat. Nere i högra hörnet på skärmen ser man klockan och dagens datum. Men, håller jag...
Svar
8
· Visningar
663
Senast: Malin_L
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 526
Senast: Hedinn
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har sen länge haft ett intresse att vilja bli uppfödare, men känner nu att jag vill öka min kunskap och se vad ni som kanske...
2
Svar
24
· Visningar
2 509
Senast: snorp
·
Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 813
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp