Wintec Begagnade priser?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare kbr
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 924
K

kbr

:confused:
Hej har kollat runt på wintec sadlar, begagnade och nya.
Hur sätter folk igentligen priserna på sin begagnade sadel?
Har set begagnade sadlar som är dyrare än en ny.
Varför begär dom så mycket?
Hur mycket minskar sadlarna i priser efter ett respektiv två år tycker ni?

Är tacksam för era tankar.

Nya wintec
http://www.henrikssonsridsport.se/

:confused:

Sv: Wintec Begagnade priser?

Jag gav 7100 för min wintec som jag köpte ny förra året. Jag hoppas verkligen jag kan få tillbaka en del av pengarna när jag säljer den. de på den sidan var ju väldigt billiga.

Jag har också funderat då jag är på jakt efter en Wintec jag med. En del begär verkligen hutlösa priser, nästan samma som på Henrikssons...

Jag är i full färd att sälja min allroundsadel som kostade 3000 som ny för 2 år sedan. Nu begär jag 2000, men med alla tillbehör, vilket ger ungefär 1500 kr. Det tycker jag är mer rimligt.

Anledningen till att man begär ganska mkt för dom är väl (personlig åsikt) för att dom kanske inte slits så som en lädersadel.. Men man kan ju inte ta mer/nästan lika mkt som för en ny naturligtvis!
Jag har en Wintec 500 allround Cair som är 1½ år gammal och den ser inte spec. använd ut och skulle jag få för mig att sälja den skulle jag nog vilja ha 3500 för den, vilket jag tycker är rimligt ;)

Hmm...har min kompis Wintec Island 500 ute på annons nu...och jag begär 200 mindre än vad en ny kostar på Henrikssons...däremot har hon gett 2000 mer för sin när hon köpte den och den är inte använd mer än högst 10 ggr.

Och hon vill ju inte behöva skänka bort sadeln, vi har kvitto på den och den har kostat 7700 ny i april 2004.

Ska hon då för att priserna tydligen ligger så olka behöva skänka bort den?

Jag tror inte att en eventuell köpare bryr sig så mkt om vad säljaren en gång har gett för sadeln, kan dom få en helt sprillans ny för 200 mer så tror jag många väljer det istället... Naturligtvis ska man ju inte skänka bort sadlar men dom sjunker i värde, så är det bara.
Har själv en annan sadel som är 3 mån gammal, inköpt för 9000 och tvingas nu sälja den för att den inte passar hästen längre och jag ska vara glad om jag ens får 8000 för den, en ny kostar 8600 nu sen att jag gett 9000 är det nog ingen som bryr sig om :smirk:

Känns som om jag är lyckligt lottad. Jag har nyligen köpt en "wintec 500 ponny" (tror den hette så) med 2 olika koppjärn till för 1500 kr! Den var jättefin förutom att jag får byta en stropp om jag är petig.
Själv bryr jag mig inte vad säljaren har gett för sadeln tidigare utan jämför med nypris och skick.
Jag anser att priset sjunker ganska mycket på beg.sadlar ävenom de är fina. Annars kan jag ju lika gärna köpa en ny!

Hade en WINTEC 500 CloseContact CAIR.
Köpte den 2001 och sålde den 2003. Såg fortfarande ny ut och fick 3500:-
Tycker att de med equileather håller sig bra men folk verkar inte villiga att betala speciellt mkt för en beg. syntetsadel.

"equileather", menar du sånt material som ser ut som läder men är i syntet? Det verkar hålla betydligt bättre än det som är mer tyg-aktigt eller mocka-immitation. (typ Griffin)

Wintecsadlarna kostade nya mer för ett par år sedan än vad dom gör i dag. Priset styrs av dollarkurserna. För ett par år sedan var dollarn värd över 10 kr här i Sverige. Nu är det ju ca 8 kr. Dom som har köpt en ny wintecsadel för ett par år sedan vet oftast inte om, eller skiter i vad priset är för en ny i dag.

Jag upptäckte det också när jag skulle köpa en ny eller beg wintec för ett år sedan.

Jo jag vet...försöker sälja min egna sadel som jag köpt för en hal massa pengar.
Men har insett att för att få den såld så får jag förlora en massa på affären.
Och fastän jag sänkt priset på en knappt använd sadel med 5000 är det svårt att får sålt.
En beg Wintec skulle jag själv inte ge mer än 4000kr för.

Men jag förstår min kompis också.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har en dressyr sadel (en ganska ovanlig här i Sverige) är en sommer remos musica 18tum som köptes ny sommaren 19 som jag...
Svar
1
· Visningar
321
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
658
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 605
Senast: Ceta
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 065
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka