Wintec-gjord.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Tjalfe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 869
T

Tjalfe

Har nu haft min Wintec cair sadel ett tag och har haft problem med sadelgjorden... Är ju så otroligt stumt med en dressyrgjord utan resår. Har även haft problem med att sadeln har glidit när jag ska hoppa upp/har suttit upp.
Tänkte nu köpa en ordentligt gjord och har kollat på dom här speciella wintec-gjordarna. Men eftersom jag har ont om pengar vill jag inte slänga ut pengar i onödan.
Så... Är dom bra?

Sv: Wintec-gjord.

Har en wintec gjord med resår till min vanliga Wintec 2000 allroundsadel, tycker att den gjorden är bra, har inte töjt sig i resåren och sadeln ligger bra när jag sitter upp.
Säkert är dressyrgjordarna lika bra.

Så vill du köpa en sådan så tycker jag du skall göra det, kostar ju i och för sig några hundralappar mer, men jag tror du får tillbaka det i längden att lägga ut lite pengar på en bra gjord.

Sv: Wintec-gjord.

jag hade en wintec elastic när jag red med bomsadel, nu ligger den och skräpar då jag numera bara har en dressyrsadel med långa stroppar. tycker hela gjorden i sig var "elastisk" och gav inget skav på skavkänslig häst.

jag tycker den var skitbra i det syfte den var köpt, gav inga skav! :banana: köpte min begagnad, fast oanvänd för ett billigt pris, annars hade jag nog inte köpt den.

Liknande trådar

Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
928
Senast: MissFideli
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 861
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 308
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 136
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka