Wintec Isabell Werth

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare ajax96
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 818
A

ajax96

Funderar på att ta hem och prova denna dressyrsadel. Är det någon skillnad på cairstoppning eller är det bara en "modenyck"?
Den jag provsatt i butiken kändes lite hård i sätet, ger det sig med tiden?
Hur tåligt är syntetmaterialet, nöts det fort? Har sett en som såg ut som en konstlädersadel i sitsen, den var väldigt nött och såg då lite grå och dassig ut.
Vill ni dela med er av era erfarenheter, så blir jag glad..

Kanske en Bates Caprilli istället?

Vilken skulle passa bäst på en häst med något rak rygg?

Tack/Carina

Sv: Wintec Isabell Werth

Jag provade en för ett par veckor sedan...INGET jag kan rida i...materialet gör att man liksom" sugs" fast i sätet...Men det är ju en smaksak...Jag blev väldigt låst och vill gärna kunna röra mig utan motstånd.
Annars en trevlig sadel, men med lååånga kåpor.Tror nog det skulle kunna gå på en sådan rygg...

Jag var helnöjd med min wintec som jag nu tyvärr måste sälja då hästen växt ur den:( Man kan torka av den med en fuktig trasa så blir den som "NY":d

Den enda skillnad på wintec o Bates är att det är läder i Bates sadeln= mycket dyrare.

UNDERBAR säger jag! Den är hållbar och jag tycker inte den käns hård! Materialet tycker jag är jätteskönt just för att man sugs fast lite grann.. Könenr flera som ahr denna sadel och alla är lika näjda och INGEN har haft problem med dem och ser nästan nya ut trots flitigt användande i flera år.. så materialet slits inte alls så mycket.

Cair stoppningen ska enligt flera tester vara bättre för hästens rygg. (fotade med värmekamera) då den förödelar trycket jämt hela tiden!

Jag rekommenderar denna sadel varmt och den passar ofta hästar med just rak rygg.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Har ett hbl-sto, 1,65 m hög, ädel men ganska biffig samtidigt. Låg, bred manke, rak rygg och relativt rund rygg, lite som en... 2
Svar
25
· Visningar
4 706
Senast: insearchof
·
M
Utrustning Är det någon som har erfarenhet av Bates (Innova, caprilli) och Wintec Isabell Werth som kan säga om alla är lika "raka" i passformen...
Svar
9
· Visningar
1 500
Senast: mackan
·
Utrustning Är på jakt efter ny dressyrsadel till min häst. Det ska gärna vara en 18" sadel och i nuläget vill jag helst inte lägga mer en ca 10 000...
Svar
17
· Visningar
2 473
Senast: fiaskrutt
·
F
Dressyr Hej! Jag funderar på att köpa mig en Wintec dressyrsadel, Isabell Werth. Har provridit en och både jag och häst tycker om den men jag är...
Svar
7
· Visningar
4 247
Senast: nyponros
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Retrievertråden
  • Akvarietråden V