Wintec sadelgjord

Sv: Wintec sadelgjord

här är en bild i bättre vinkel
wpid-20140109_132151.jpg

provade bara i stallgången, men känndes som det var gott om plats :)

Alla hästar ser ju olika ut, men på min hade det där varit alldeles för långt fram. I och med att det är en böjd gjord, undrar man ju hur långt fram sadeln ligger. Min har sadelläget en aning längre bak än sadelgjordsläget och har hon en böjd gjord hamnar den ändå längre bak än sådär.

sadlen ligger sådär för tillfället.

den ska passas till inom kort, provade bara lite snabbt för att kolla längden :)

Klämde på både den äldre cair gjorden och den nya cair gjorden idag.
(dressyrmodellen)

den äldre var mjukare...
den nya hade lite vassare sömmar upptill?

vilken har ni?

Jag har den nya wintec dressyrgjorden. Min trivs jätte bra med den! Hamnar kanske lite långt fram ibland men har aldrig blivit några skav. Måste vara noggrann med att fästa gjorden längre brak än vad man normalt har en.

Satt och funderade på det i butiken om det inte är så att den nya modellen ligger lite längre fram (rakare) än den gamla modellen. Jag velar vilken modell jag ska köpa....men han behöver nog ha bak gjorden lite så den gamla modelle kanske då är bättre.

Jag har den äldre modellen nu, väldigt trevlig, mjuk men inte för mjuk så den viker in sig fram.
Lagom svängd för min häst med sadelläget långt bak.

Tycker den äldre modellen är klart bättre. Mjukare och mer formbar och sitter bättre på plats.

puttar upp tråden ^_^.

finns det inte en wintec magplattegjord?
hade varit trevligt att ha en lång gjord som hästen kan trivas också :(, hon älskar den gamla modellen på wintecs korta och hade velat ha en längre modell. men hade behövt vara magplatta på den så man slipper ha den gamla gjorden vid hoppning..
bates gjordar tycker jag är för klumpiga och för hårda för att var så pass tjocka. sen finns de inte i 150..

Liknande trådar

Utrustning Jag har börjat rida igen efter många års uppehåll men har problem med västen. Jag blir så klumpig att jag kan varken spänna sadelgjord...
Svar
8
· Visningar
458
Senast: Rosett
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 406
Senast: Emuliiaa
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 899
Senast: Görel
·
Utrustning Jag skulle behöva köpa en ny sadelgjord men det tar emot, fasiken vad dyra de är 😝 Vi har just nu en Eric le Tixerant (dressyr) gjord...
Svar
4
· Visningar
932
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Fjärilar!

Hästrelaterat

Tillbaka