B

blondi3958

Är dom inte hala att rida i?
En i stallet har en sådan och den käns jätte hal :crazy:
Glider man inte väldigt i dom?
 
Jag sitter då stadigt i min i alla fall :D
Det beror nog på hur stadig man är i sin sits och så vidare :crazy:
Sen om sadeln är för stor i sätet så är det nog lätt att man halkar runt :)
 
Men den känns ju som oljat läder :crazy:
Man kanske itter stadigare, men jag har ju bara känt på den och den verkade jätte hal :crazy:
 
Har aldrig upplevt att de är halare än vad lädersadlar kan vara. Har man helskodda ridbyxor också så halkar man definitivt inte omkring.
 
Har bara provat en Wintec en gång och då med halvskodda manchesterbyxor. Jag tycker inte att den var särskilt hal, men jag blev inte direkt imponerad av kvaliteten heller. Det känns ju att det inte är läder....Fast till det priset så är det väl en helt OK sadel :)
 
NEJ!!!det gör man inte. Red i min Wintec i går, som jag änligen hittat, med ridbyxor som inte är helskodda och jag gled inte alls. Urskön. :bump:
 

Liknande trådar

Utrustning Vet någon vart man kan köpa nya sadelgjordsstroppar passande Wintec?
Svar
6
· Visningar
522
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
788
Senast: MiniLi
·
Utrustning Köpte nyligen nya ridstövlar och har problem med att dom är jätte hala plus att dom färgar av sig. Stövlarna är bruna förutom...
Svar
1
· Visningar
682
Senast: Fiorano
·
Fordon Jag bor i Valdres. Allt här lutar, mer eller mindre brant. Dessutom är det is och snö oktober-april. Förra bilen (Caddy) hade en knapp...
Svar
18
· Visningar
1 519
Senast: Jeffery
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp