Wintecsadlar, vad tycker ni?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare _felicia_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 68
  • Visningar Visningar 6 766
Sv: Wintecsadlar, vad tycker ni?

Okej. Men den jag är intresserad av är en Cair modell... Kanske inte är lika hård..? Å om den inte ligger bra på hästen kan jag ju förstå att du inte gillar den, mren det är ju olika på olika hästar.

Ingen aning om hur Cair är i sitsarna.
Hoppas du slutar med en sadel du trivs med! :) Lycka till

Hillabilly: Det där om en sadel är hård eller ej det är ju högst individuellt.
Jag tyckte min Wintec var oerhört bekväm när den köptes medans min
kompis inte alls kunde rida i den utan fick ont både här och där. Så du ska nog
inte säga att hon aldrig ridit i en Wintec bara för hon tycker den är hård.

Red idag i en wintec allround (fråga ej modell) Cair på ridskolan.. Urljuvlig sadel som var bekväm! Något ja ev kan tänka mig till egna hästar i framtiden. Har alltid haft lädersadlar och haft problem med att sitta bra..

Mentan skrev:
Vet inte, gillar den inte bara. Sitter inte bra, den känns hård osv osv.
Sen ligger den inte helt bra på hästen heller.

Hålleer vekligen med! Förstörde min sits mycket i den sadeln! Typ fick dåligt skänkelläge och sådant..

Bytte sadel sen till en Prestige och den har jag mycket bättre sits i!

Typ i wintecen drogs skänklarna bakåt..svårt att förklara men sistsen blev fröstörd i den sadeln iaf..:(

Mentan skrev:
Vet inte, gillar den inte bara. Sitter inte bra, den känns hård osv osv.
Sen ligger den inte helt bra på hästen heller.
Varför använder du en sadel så inte passar hästen?
// Linda

Jag har en Wintec Isabel Cair.
Den är helt ok, lättskött och enda dressyrsadeln jag hittat som någorlunda passar min tunna till häst, har i bredaste järnet. Stigbygelfästet är längre bak än på de flesta sadlar och det gör att man faktiskt sitter lodrätt I en korrekt dressyrsits.

Enda negativa är att sadeln är litet hårdare än min gamla älskade Zaldi Atlanta :love: , men den var också rena mysfåtöljen.
Materialet är litet sammetsaktigt så man ”sugs fast” I sadeln ganska ordentligt.

Britta68 skrev:
Jag har en Wintec Isabel Cair.
Den är helt ok, lättskött och enda dressyrsadeln jag hittat som någorlunda passar min tunna till häst, har i bredaste järnet. Stigbygelfästet är längre bak än på de flesta sadlar och det gör att man faktiskt sitter lodrätt I en korrekt dressyrsits.

Enda negativa är att sadeln är litet hårdare än min gamla älskade Zaldi Atlanta :love: , men den var också rena mysfåtöljen.
Materialet är litet sammetsaktigt så man ”sugs fast” I sadeln ganska ordentligt.

Min drömsadel :love: nån gång i livet ska jag ha en "isabel".
Det bestämde jag efter att ha provridit en riktig bjässedressyrhäst med en sådan sadel. :d

// M

För jag måste ha en sadel tills jag hittar en ny. Och den ligger ändå
så den går att använda :smirk:

*kl*

Har en Wintec 500 Cair till foderhästen. Urskön :) Den ligger dock inte toppen på henne men en padd hjälper rätt bra. Tycker den är väldigt mjuk o bekväm, rider ofta i 2-3 timmar och det är inga problem. Hoppar och rider dressyr i den, rider mkt bättre dressyr i den än i dressyrsadeln :crazy:

Det enda dumma är att jag fick med slitna stigläder i läder och inte syntet, ska bytas illa kvickt för de är ojämna med :devil:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
668
Senast: cowgirl81
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 498
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 826
Senast: Blyger
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 827
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka