• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare Mammas
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 945
  • Visningar Visningar 108 831
Sv: Wordfeud

Men honingen - kl skittidigt så får man ta de ord som poppar upp!

Ni som utmanar mig nu - försök igen på måndag, jag är utomlands och har inte mod att ge mig på en massa nya partier.

Jag har en fråga: är det oartigt att tacka nej till ett parti? Jag känner att WF sakta men säkert håller på att käka sig in i min hjärna och att jag med vissa abstinensliknande symptom tittar om någon motståndare har spelat samtidigt som jag försöker få fram bokstäverna som skulle ge det perfekta ordet.

Jag ser det inte som oartigt. I så fall skulle det alltid vara oartigt att tacka nej till allt folk erbjuder. Och det är det ju inte. :)

lil-sis om ngn behöver ngn mer att feuda mot. Jag har EN på min lista just nu :D (hämtade precis iFånen).

Jag tycker inte heller att det är oartigt. Om nån har massor av spel igång redan så kanske man inte vill ha ett tills just då. Jag skickade förfrågningar till några i listan här och tänkte att har de redan för många spel så tackar de väl helt enkelt nej.

Nej det är inte oartigt. Å andra sidan, man har 72 timmar på sig att göra drag. Jag är ojämn som spelare, ibland kan jag spela oavbrutet i timmar, ibland kan ett parti ta flera dagar eftersom jag inte har tid att spela. Jag tycker det är helt okej om någon bara gör 2 drag om dagen, tycker jag det är stentrist kan jag spela mot andra ju. Också.

Och BREMSA vet väl vem som helst att det är ett ord, eller vavava? :mad:
Jag skulle kunna tänka mig att demonstrera på wf-skaparen, vad ordet innebär!

Nu har jag laddat ned Wordfeud också och spelar mitt första parti idag. Vore trevligt med "kändisar" att spela emot istället för random.

Mareld (Seren)
bumpoaniara (bumpo)
..Anna.. (c0pyright)
Alexiandran (Alexandra_W)
sjafn (Mammas)
zaga_ (Zaga)
sanwas (SandraW)
Rosita97 (Sputnik)
Humlan00 (Humelibumlan)
isabellebodmark (ii-ssa)
Annamare1 (Brisa)
DeaAndrea (Dea)
Jessmi (Gesska)
Edutt (minimal) ändrat namn
Ninnurur (Ninnurur)
nevides (desiree)
Flixon (Flixon)
grodan21 (grodan21)
Linzak (doleron)
Tank Kaka (Poppinella)
Jepsan (Jeps)
linegris (line_n)
mosefisen (voltigehoppare)
MillaMask(Kakis)
sg99anli (Andrea1)
luxiluxi (Luxi)
zassoo (zassoo)
Michisftw (Michis)
Houdinie (Houdinie)
Malinr87 (modzan)
widerberg88 (Widerberg)
Malin_L (Malin_L)
hjartagna (Hjartagna)
esprit79 (esprit)
ullogullo (ullo)
escaya (escaya)
Ragatans (Tjôta)
jacko72 (jacko)
jodopax (Libra)
Mysgrisen (Mysgrisen )
billoni (mandalaki)
Schrödinger (Stormkast)
niyama (ogillar dock "random", inget kul när det kan avgöras direkt med lite tur/otur)
Jane_Done (Jane_Done)
zehvra (maran)

Håller med er som anmärker på WF:s ordlista. Vad är det för fel på "ratad", "moder" och "rova"?

Har du verkligen svensk ordlista inställd då? Det är inte den förinställda engelska?

Konstigt. Jag skulle testa att rensa och sedan låta spelet "vila" ett tag. Om du inte dubbelkollat att de korsande orden inte kan vara de som ställer till det. :)

Rensa och vila? Hur gör man då? Jag är totalt nybörjare på WF och ingen rutinerad alfapetspelare heller, men hyfsad på ord. Tror jag. Kan vara så att de korsande orden ställde till det. Jag har dålig koll på reglerna.

Rensa som i att ta bort dem från brädet för att sedan lägga ut dem igen (om du är säker på att alla ord borde gå igenom), och vila som att låta bli just det spelet en timme eller så. :)

Jag ger mig också in i leken nu när ag börjar förstå hur själva spelet funkar. :laugh:

Mareld (Seren)
bumpoaniara (bumpo)
..Anna.. (c0pyright)
Alexiandran (Alexandra_W)
sjafn (Mammas)
zaga_ (Zaga)
sanwas (SandraW)
Rosita97 (Sputnik)
Humlan00 (Humelibumlan)
isabellebodmark (ii-ssa)
Annamare1 (Brisa)
DeaAndrea (Dea)
Jessmi (Gesska)
Edutt (minimal) ändrat namn
Ninnurur (Ninnurur)
nevides (desiree)
Flixon (Flixon)
grodan21 (grodan21)
Linzak (doleron)
Tank Kaka (Poppinella)
Jepsan (Jeps)
linegris (line_n)
mosefisen (voltigehoppare)
MillaMask(Kakis)
sg99anli (Andrea1)
luxiluxi (Luxi)
zassoo (zassoo)
Michisftw (Michis)
Houdinie (Houdinie)
Malinr87 (modzan)
widerberg88 (Widerberg)
Malin_L (Malin_L)
hjartagna (Hjartagna)
esprit79 (esprit)
ullogullo (ullo)
escaya (escaya)
Ragatans (Tjôta)
jacko72 (jacko)
jodopax (Libra)
Mysgrisen (Mysgrisen )
billoni (mandalaki)
Schrödinger (Stormkast)
niyama (ogillar dock "random", inget kul när det kan avgöras direkt med lite tur/otur)
Jane_Done (Jane_Done)
zehvra (maran)
ewerest (Ewa-Lena)

kl

Förlåt jacko, hade jag vetat att mitt första drag skulle ge 337 poäng hade jag...eh...näe...men alltså förlåt! :angel:

Och jag som kontrade direkt med att få ut alla mina. Och belönades med en tiondel av dina poäng...

Det blir nog lätt att hämta upp ditt försprång på 300 poäng ska du se. Hädanefter tänker jag inte tacka ja till slumpat bräde mer. :mad:

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Nu börjar det ju bli kallare ute, och jag känner att jag saknar en typ av sko. När jag är hemma och håller på i trädgården/med huset...
Svar
14
· Visningar
722
Fritid Jag skulle behöva en ny gymväska och har googlat i flera veckor utan att hitta rätt. Kanske sitter någon här på ett riktigt supertips...
Svar
5
· Visningar
449
Senast: hastflicka
·
Utrustning Behöver investera i en klippmaskin men det är ju en djungel. Har använt en DeLaval CB35 som jag tyckte var trevlig och även en annan som... 2
Svar
20
· Visningar
759
Fritid Jag har beställt jättefint baby-alpackagarn i en färg jag letat länge efter. Jag tänker sticka en rätt lös och ledig tröja åt mig själv...
Svar
5
· Visningar
325
Senast: startpompe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka