lil-sis

Trådstartare
Ponnyn är helt friskförklarad :D

De svullna benen ska jag linda med alsolomslag (svullnaden gick ner när vi linlöpte idag)och jag behöver inte oroa mig utan hon ska JOBBA.

Hon hade lite spänningar från vänster bak som strålade lite överallt men det beror på allt bråkande med såren.

Så nu ska jag ta och höja hennes livvärde på meriter.
 
Underbart ju.. jag väntar nu på besked på en äldre sadel. En sadelmakare skall kolla på den så den är ok.. sen.. kanske.. *håller tummarna*
 
Grattis!!
Vad kul!!!
Hoppas allt blir bättre nu!!/ Lavinia, vars "sjukling" är helt tokig och bara flyger runt just nu..
 
Patsy sa "Heeeeej :love:" till veterinären. :D

Patsy brallade runt som en toka ett tag när vi longerade :rofl:
 
Vad skönt!
Alsolomslag fungerar som jodopaxomslag, men det är skonsammare mot hästens hud. Och mycket dyrare.
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst rullade fast i boxen för ca 3 veckor sedan. Sparkade sig själv (såg ej så dramatiskt ut vid händelsen) men stod sen på 3 ben...
Svar
5
· Visningar
1 463
Senast: MiniLi
·
Hästvård I juni upptäcktes en svullnad i vänster frambenets skenben. Svullnaden fortgick trots kyla, bandagering och sjukhage och en smygande...
Svar
4
· Visningar
866
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Självklart ska veterinär kontaktas på måndag, men jag vill ändå höra vilka åkommor det kan tänkas handla om. Är så orolig. Vår lilla 20...
2
Svar
35
· Visningar
3 552
Senast: Sirap
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
2 929
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp