Ylletäcke

Sv: Ylletäcke

Jag har haft samma stalltäcke i ull i flera år.
Tvättar det i ylleprogram i vanliga hushållsmakinen när det blir smutsigt, inget svårt alls!
Det är helt också! Huruvida det blir hål i ylletäcken beror nog på vilken kvalitet man köper.
Finns ju tunnare och tjockare.

Jeg er mkt fornøyd med mitt Horse Comfort ylletäcke som føres av Wahlsten.
http://onet.tehonetti.fi/veljwahlsten_en/onet/data/attachments/Blankets.pdf
Jeg har täcken 9023 på side 2. Det er av 700 grams Ylle.
Dobbel (trav) lukkning i front, kryssgjordar og benstroppar.
Rimeligt også, 500-550 kr her i Norge.

Ellers har FinnTack bra ylle täcken, men dom kostar mkt mere. omtrent 900 kr her i Norge. Føres av bla Horze.com (horze.se - horze.no) og der er de noe billigere (finnTack eier jo Horze)

Jag är av den uppfattningen att ylletäcken är att föredra när det är kallt, eftersom ull värmer även när den är våt.

Bestens ulltäcke - utan märke - är inköpt i en "Riktig Ridsportbutik" för 299 kronor julen 1999, tvättat i stallets grovtvättmaskin och min egen hushållsmaskin på ullprogram ett otal gånger. Det är fortfarande lika fint och håller formen/storleken exakt.

Immer

Liknande trådar

Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Shixle
·
Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 580
Senast: Shixle
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur... 3 4 5
Svar
97
· Visningar
16 578
Hästvård Har en gammal häst här hemma.... Jag märkte att han började tugga höbollar som han spottade ut samt att han började sträcka på halsen... 2
Svar
25
· Visningar
3 010
Senast: Lepidus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka