Självklart! Ska som sagt testa Bikram nu i veckan kan uppdatera dig på hur det var :)
Jättegärna! Har hört att det är tufft och att du bör dricka otroligt mycket innan och under passet, men det låter himla kul tycker jag. Jag klarar värme rätt bra men 40 grader är fan rätt varmt alltså :D
 
Jag är också överrörlig :o Har haft problem med lederna när jag var yngre så även om jag tyckte att yoga verkade spännande så höll jag mig borta. Nu när jag blivit äldre har jag också blivit mycket stelare, så jag vet inte om den där överrörligheten ärkvar eller inte. Men tänkte att jag ska testa, fast ta det försiktigt i början.

Ja, jag undrar lite.. jag som är van vid "hård" träning som löpning, gym, military training, krav maga.. har ett ganska stort behov av att att få svettas och känna att det brinner lite i musklerna. Hur upplevde ni yogan, somtuff träning eller mer meditation? Skonsam mot kroppen eller slitsam?

Jag går iofs inte på yoga men kör Bodybalance och man bestämmer själv hur mycket man ska utmana kroppen. Det erbjuds jobbigare och mer avancerade alternativ till de som vill. Jag tror att samma gäller för yoga.
 
När jag var medlem på gymmet gick jag på kundaliniyoga - väldigt behagligt, men kanske lite för stillsamt för min smak. Testade i våras ett pass viryayoga och det kändes mer som min grej, så det blir en hösttermin med sådant nu :-) Har även testat medicinsk yoga, men det var ännu mer sövande än kundalini.
 
Haha det låter bra :D Jag berättade för mamma att jag skulle testa bikram och hon bara skrattade. Här är nämligen tjejen som svimmar när det blir över 25 grader utomhus :D :angel: Har fått tips om att man ska dricka MASSA vatten dagen innan och samma dag som man ska träna, så ska det gå bra. Och efter givetvis.
Tänk på att vara försiktig med sträckövningarna på bikram. Min yogalärare har testat några pass och varnade lite för att det är lätt att tro att man är uppvärmd när man i själva verket bara är varm.

Jag har kört poweryoga i några år, vilket passar mig bra. Det är krävande, tufft och samtidigt mycket fokus på andning och själ. Själv har jag svårt att meditera i grupp, men jag gillar den kroppsliga utmaningen. Och att bli mjuk, det gjorde en enorm skillnad på mig.

Jag har haft ett uppehåll, men tänkte gå denna terminen, ser fram emot att börja igen.
 
@Singoalla Här har du en till som är överrörlig och yogar ;)
Jag använder det mycket som komplement till övrig träning. Jag får lätt ont i kroppen vid ojämnheter och stelhet, då hindrar det de rörliga delarna extra mkt, eller hur man ska säga :o Yogan hjälper mig att hålla kroppen mjuk men stärker också, ett härligt sätt att börja morgonen!
Är man bara lite försiktig i början, (det ska inte göra ont och du ska inte överböja bara för att du kan:angel:) så är det utmärkt, båda stärkande och mjukgörande.
 
Jag yogar ganska mycket hemma. Det är väl någon hemmasnickrad form av vinyasa tror jag, är inte säker på terminologin :p Jag trodde aldrig att jag skulle gilla yoga, när jag var yngre tänkte jag att det är väl ingen träning, gud så trist att bara sitta stilla och andas. Men det är ju så mycket mer än så. Jag är fortfarande nybörjare, men märker redan att jag blivit starkare och mer smidig i hela kroppen. Yogan ger mig också verktyg för att slappna av både fysiskt och mentalt, släppa spänningar. Jag tränar löpning, styrka mm parallellt men ser ändå definitivt yogan som träning. :)
 
Jag yogar mycket i perioder, just nu inget alls men får se om jag kommer igång igen till hösten. Både min kropp och min själ mår bra av det!

För mig är yogan svettig, stånkig och stönig om jag vill att den ska vara det. Jag kan ganska lätt styra det med hur väl jag andas. Går jag all in i andningen så blir det så. Det är dock sällan jag gör det för jag andas gärna lite för bra = det blir som hyperventilering och jag blir yr i bollen. :D Så att kontrollera andningen på en lite lägre nivå brukar vara min melodi.
 
Jag går Yoga på friskis. Antar att det är kundaliniyoga? Jag älskar att ha yogan som komplement till styrketräningen. Där svettas jag, har hög puls och kör slut på mig själv.
På Yogan tränar jag balans, smidighet och att finna ett lugn. Jag tycker att det är så skönt att "komma bort" en stund och bara vara ett med kroppen.
Jag som känner mig så stel och ovig behöver verkligen yogan.

Tidigare gick jag poweryoga och skulle gärna fortsätta med det då jag gillar det här flödet och den höga pulsen man får under ett pass. Tyvärr finns poweryoga på ett annat gym och det blir så dyrt att ha årskort på friskis och den köpa klippkort på ett annat gym också :(
 
Är det någon här på Buke som sysslar med yoga?
Jag har tränat Ashtanga yoga av och till i många år. I år har det varit mer till än på länge, min rygg har hängt ihop hela tiden. Jag älskar ashtangans struktur och att det faktiskt ger mig ett bra träningspass. Även om jag gillar strukturen har jag mer och mer den här sommaren blandat in lite annan yoga, t ex några Arm balance-pass eller höftöppnare eller liknande från Youtube några gånger i veckan. Jag tränar i princip enbart helt själv nu för tiden (förutom ibland ledda pass från dvd eller youtube). Och med den här sommarens regelbundenhet #yogaeverydamnday har verkligen många bitar (asanas) fallit på plats!
 
Självklart! Ska som sagt testa Bikram nu i veckan kan uppdatera dig på hur det var :)
Jag har testat Bikram. Det var jättehäftigt, kroppen svarar ju så bra när den är varm. Däremot var lokalen alldeles för klaustrofobisk och känslan i lokalen var alltför elitistisk så jag kände att det ska jag inte hålla på med!
 
Kul att det är så många som är intresserade! Jag har precis insett att jag kommer behöva vänta till 1 september med att börja :cry: Kommande två veckorna är knökfulla märkte jag när jag kollade i kalendern. Dock lyckades jag boka in ett intro-yoga-pass nästa onsdag så då får man gå igenom grunderna i en liiiten grupp tillsammans med en instruktör. Det kommer bli super! Hoppas tiden går fort, jag längtar verkligen!
 

Liknande trådar

Mat Jag har ju Jamie Olivers kokbok "5 ingredienser", vilket är en bunt rätter som lagas med endast, hör och häpna 7, nej skämtade bara, 5...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 646
Senast: Enya
·
IT & mobiler Jag ska egentligen testa lite olika brusreducerande hörlurar men det känns som om tiden rinner lite i väg och kanske skulle jag ha lite...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 721
Senast: Enya
·
Kläder & Bli fin Testar en efterlysning, och tänker att kanske fler går i samma funderingar :) I så fall go ahead — frågan är fri! Jag har vid några...
Svar
18
· Visningar
1 134
Senast: Eurydome
·
IT & mobiler Jag köpte igår en Fitbit Luxe. Främsta anledningen till inköp var att få en tillförlitlig stegräknare (mobilen har ingen bra sådan) och...
2
Svar
24
· Visningar
1 678
Senast: Ms_Antrop
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp