Bukefalos 28 år!

...you let her down easy...

Tyvärr är det nog så i det här fallet. Hela omgivningen kring frun matar henne med hur hemskt det är och hur kunde han göra så här etc etc

Och det är ju inte ovanligt, förvånande i det här fallet är att DU väljer att vara en av de som helt går på hennes formuleringar och känner att detta är vad ditt handlade ger henne.

Ett kallt konstaterande är: "det är oerhört tråkigt att du känner så här, jag förstår att det är jobbigt för dig". Inte att upprepa att jo, det är verkligen en katastrof som drabbat dig, absolut, jag ser att hela ditt liv är i spillror - stackars dig.
 
Och det är ju inte ovanligt, förvånande i det här fallet är att DU väljer att vara en av de som helt går på hennes formuleringar och känner att detta är vad ditt handlade ger henne.

Ett kallt konstaterande är: "det är oerhört tråkigt att du känner så här, jag förstår att det är jobbigt för dig". Inte att upprepa att jo, det är verkligen en katastrof som drabbat dig, absolut, jag ser att hela ditt liv är i spillror - stackars dig.

Jag valde att varken säga bu eller bä. Jag varken höll med eller argumenterade emot.
 
Nu tänker jag, ändå, att för en kvinna som "frun" i TS´berättelse, som tydligen kommer från en kultur som är väldigt hårt styrd och begränsande (hon kan inte ett ord svenska efter alla dessa år?) ÄR detta om inte en fullständig katastrof så ändå betydligt mer skrämmande och omvälvande än för oss här på Buke, som trots allt lever ganska fria liv där en make/maka inte har samma betydelse.

Kanske mannen egentligen, också, vill bli fri från just detta? Kanske FRUN -om hon fixar det- skulle må jättebra av att bli fri från detta? Jag vet inte. Men jag tror inte att hon är i det läget att hon kan ta det med samma klackspark (lite överdrivet) som vi som skriver här på Buke, förhoppningsvis kan. Vi har kanske svårt att förstå omfattningen av denna situation för henne.

Därmed INTE sagt att det borde stoppa hela historien från att gå vidare. Jag hoppas att samtliga inblandade kan hitta en ny frihet i sina liv.
 
Men i den här tråden har du ju valt oerhört dramatiska formuleringar, för att beskriva hur det ligger till. Och det är vad många argumenterar om, att det bara är en vinkel av det som pågår, inte det faktiska förhållandet.

Hjärta, smärta, lidande och avstånd - alla har vi väl varit där i förälskelsens inledande stadie. Däremot är det ju en rosaluddig version av det som egentligen händer, och samma sak med fruns upplevelse. Det är ju en nattsvart synvinkel av det som kallt håller på att hända.

Mannen har träffat en yngre kvinna och lämnar sin familj och fru sedan 30 år. DET är kalla fakta. Allt annat (hjärta, smärta, katastrofer etc) är synvinklar utifrån vilken roll man har i dramat.
 
Jag uppfattar som att dom inte är från Sverige nån av dom utan bor i ett annat land med helt annan kultur
 
Jag uppfattar som att dom inte är från Sverige nån av dom utan bor i ett annat land med helt annan kultur

Ja, antagligen. Och för en kvinna i det läget kan det faktiskt innebära en slags katastrof att bli lämnad av sin make. En personlig "katastrof". Jättebedrövligt att det ska vara så, men ett faktum.
 
Nu tänker jag, ändå, att för en kvinna som "frun" i TS´berättelse, som tydligen kommer från en kultur som är väldigt hårt styrd och begränsande (hon kan inte ett ord svenska efter alla dessa år?) ÄR detta om inte en fullständig katastrof så ändå betydligt mer skrämmande och omvälvande än för oss här på Buke, som trots allt lever ganska fria liv där en make/maka inte har samma betydelse.

Kanske mannen egentligen, också, vill bli fri från just detta? Kanske FRUN -om hon fixar det- skulle må jättebra av att bli fri från detta? Jag vet inte. Men jag tror inte att hon är i det läget att hon kan ta det med samma klackspark (lite överdrivet) som vi som skriver här på Buke, förhoppningsvis kan. Vi har kanske svårt att förstå omfattningen av denna situation för henne.

Därmed INTE sagt att det borde stoppa hela historien från att gå vidare. Jag hoppas att samtliga inblandade kan hitta en ny frihet i sina liv.

Hon bor inte i Sverige så det finns ingen anledning för henne att kunna prata svenska ;)

Jag och "min" man är mer jämlikar and vad han och hans fru är. Så jag TROR att just som du skriver att mannen vill bli fri från hennes beroende och att i FÖRLÄNGNINGEN kommer förändringen att vara av godo för frun.
 
Jag uppfattar som att dom inte är från Sverige nån av dom utan bor i ett annat land med helt annan kultur
Det är rätt uppfattat, de bor i ett annat land (eller för nuvarande bor de inte i samma land eftersom mannen varit utlandsstationerad i ett par år men han har haft sin hemmabas i sitt hemland).
 
Fast egentligen - hur många otrohets/separationstrådar har vi inte sett där TS beskriver sina känslor just som att hennes värld är slagen i spillror? Det är ju lätt att uppleva det så, just då. Det är först efteråt som man kan se att nej, så var det ju faktiskt inte, jag överlevde, klarade mig till och med riktigt bra.

Det är ju ett av skälen till att det är så underligt överdrivet av TS att beskriva det så. Även TS bör ha sett separationer där den dumpade parten känner sig som att jorden går under, och där det inom rätt överskådlig framtid visar sig inte ha blivit så.

Att frun just nu känner så, är ju vad man kan förvänta sig. Men hon är ju inte här.
 
Det är ju ett av skälen till att det är så underligt överdrivet av TS att beskriva det så. Även TS bör ha sett separationer där den dumpade parten känner sig som att jorden går under, och där det inom rätt överskådlig framtid visar sig inte ha blivit så.

Att frun just nu känner så, är ju vad man kan förvänta sig. Men hon är ju inte här.

Jag har aldrig tidigare pratat med någon så desperat och förtvivlad människa som när jag hade samtalet med hans fru.
 
Men i den här tråden har du ju valt oerhört dramatiska formuleringar, för att beskriva hur det ligger till. Och det är vad många argumenterar om, att det bara är en vinkel av det som pågår, inte det faktiska förhållandet.

Hjärta, smärta, lidande och avstånd - alla har vi väl varit där i förälskelsens inledande stadie. Däremot är det ju en rosaluddig version av det som egentligen händer, och samma sak med fruns upplevelse. Det är ju en nattsvart synvinkel av det som kallt håller på att hända.

Mannen har träffat en yngre kvinna och lämnar sin familj och fru sedan 30 år. DET är kalla fakta. Allt annat (hjärta, smärta, katastrofer etc) är synvinklar utifrån vilken roll man har i dramat.

Jag startade inte den här tråden för att bara rabbla upp kalla fakta. Jag startade tråden för att få ventilera mig och ösa ur mig alla tankar som snurrar. Jag hoppas det är tillåtet att få gå utanför det kliniska. Eftersom jag är känslomässigt starkt involverad i den här historien så uttrycker jag mig säkert inte helt korrekt hela tiden.
 
Det är ju ett av skälen till att det är så underligt överdrivet av TS att beskriva det så. Även TS bör ha sett separationer där den dumpade parten känner sig som att jorden går under, och där det inom rätt överskådlig framtid visar sig inte ha blivit så.

Att frun just nu känner så, är ju vad man kan förvänta sig. Men hon är ju inte här.

Fast det spelar ju ingen praktisk roll? TS har inte försökt bekräfta frun i hennes känslor, mest bara lyssnat, såvitt jag förstår. Och vilken uppfattning TS får av hurpass skadad frun blir verkar ju heller inte påverka TS förhållande med mannen. Det känns som om den här delen får oproportionerlig stor uppmärksamhet i tråden.
 
Fast det spelar ju ingen praktisk roll? TS har inte försökt bekräfta frun i hennes känslor, mest bara lyssnat, såvitt jag förstår. Och vilken uppfattning TS får av hurpass skadad frun blir verkar ju heller inte påverka TS förhållande med mannen. Det känns som om den här delen får oproportionerlig stor uppmärksamhet i tråden.

Jag har inte bekräftat henne, bara lyssnat, precis som du skriver.

Att frun blir upprörd och ledsen var väntat - klart att jag inte vill att människor ska lida och fara illa - men jag tänker inte avstå min kärlek till min man för att frun blir upprörd.
 
Fast det spelar ju ingen praktisk roll? TS har inte försökt bekräfta frun i hennes känslor, mest bara lyssnat, såvitt jag förstår. Och vilken uppfattning TS får av hurpass skadad frun blir verkar ju heller inte påverka TS förhållande med mannen. Det känns som om den här delen får oproportionerlig stor uppmärksamhet i tråden.

Fast det ÄR väldigt skönt att vara tillbaka på Buke där allting får oproportionerligt stor uppmärksamhet hela tiden. Man känner sig liksom som hemma :D
 
Fast en sak funderar jag över: Varför namngav du tråden ur Robyns Call your girlfriend? Det gör att jag undrar lite om mannens fru inte tar oproportionerlig del av dina tankar. Har själv gjort så ett antal gånger så min radar ger snabbt utslag när jag ser något liknande.
 
Fast en sak funderar jag över: Varför namngav du tråden ur Robyns Call your girlfriend? Det gör att jag undrar lite om mannens fru inte tar oproportionerlig del av dina tankar. Har själv gjort så ett antal gånger så min radar ger snabbt utslag när jag ser något liknande.

Hahaha att jag valde trådtitel som jag gjorde beror inte på den här storyn utan har kopplingar till något som hänt tidigare i mitt liv men jag tyckte att den passade ;)

Men det är klart att jag tänker på henne, särskilt nu efter att ha pratat med henne nu är hon ju verklig i allra högsta grad och jag känner med henne. Men jag står mig själv närmast och jag tänker inte dumpa min man för henne.
 
Fast det ÄR väldigt skönt att vara tillbaka på Buke där allting får oproportionerligt stor uppmärksamhet hela tiden. Man känner sig liksom som hemma :D

Jag kan säga att jag är oerhört tacksam för den respons jag fått här!! Det trodde jag aldrig när jag startade tråden! Att få så här många svar och engagemang!
 
Det handlar nog mycket om att många känner igen sig. Och har varit på ena eller andra sidan i en sådan här historia.

Själv var jag den andra kvinnan i många år, vi var oerhört kära. Han var äldre och hade min framtid bakom sig vilket vi bägge var medvetna om och det blev därför aldrig någon vidareutveckling av relationen (som ändå höll i flera år). Jag hade aldrig velat ha det ogjort.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 018
Senast: Farao
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 742
Senast: jemeni
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 246
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 801
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp