Yrsel och svimningskänslor av Lyrica?

Jag är läkemedelzkänzlig och kinkig, enda med zarotenet var muntorr men det går över och att jag ov zom död 1a veckan, vilket var gudazänt för det var ett tag zen jag gjorde det,utzättningen trappaz över någon vecka eller 2 ,inga problem all, numera tar jag mina vid behov
Samma upplevelse här. Inga som helst problem att sätta ut, eller börja, trött visst men gick över och jag sov så himla gott av dem.
Gällande effektivitet mot min nervsmärta så går det ej att jämföra men biverkningarna Lyrica gav gjorde valet mycket enkelt för mig.
För mig tar Saroten inte bort smärtan men den blir hanterbar på ett helt annat sätt.
 
Har tagit medicinn på exakt samma tider varje dag. Men sk till exempel och få tensbehandling imorgon bitti och det är viktigt att jag kan ta mig iväg. Tog bara 25 mg nu på eftermiddagen för att jag inte vågar ta 50 mg.
Jag fick, efter en tids kamp med otroliga mängder mediciner, många operationer och trots det mycket smärta en liten elektrod inopererad som blockerar nervcellernas smärtimpulser, fick verkligen livet tillbaka med den och är så tacksam.

Tror inte det var så vanligt då men vet att det tex gjordes på diskbråckspatienter etc och anledningen till att jag fick den såpass snabbt var att de ej kunde operera fler ggr och jag var såpass ung.
Tror det är vanligare idag och herregud vad den har hjälpt mig. Fiffig manick, styr den med en fjärrkontroll och har ett batteri inopererat på magen😃.
Minns fortfarande känslan när jag reste mig upp ur sjukhussängen, tog några steg och inte kände någon smärta😭😭

Finns mycket hjälp att få är nog mest det jag vill få sagt.
 
Jag fick, efter en tids kamp med otroliga mängder mediciner, många operationer och trots det mycket smärta en liten elektrod inopererad som blockerar nervcellernas smärtimpulser, fick verkligen livet tillbaka med den och är så tacksam.

Tror inte det var så vanligt då men vet att det tex gjordes på diskbråckspatienter etc och anledningen till att jag fick den såpass snabbt var att de ej kunde operera fler ggr och jag var såpass ung.
Tror det är vanligare idag och herregud vad den har hjälpt mig. Fiffig manick, styr den med en fjärrkontroll och har ett batteri inopererat på magen😃.
Minns fortfarande känslan när jag reste mig upp ur sjukhussängen, tog några steg och inte kände någon smärta😭😭

Finns mycket hjälp att få är nog mest det jag vill få sagt.


Låter väldigt high-tech! Men fantastiskt hjälpmedel låter det som. Förstår verkligen att det gav en vändning i livet som var otrolig. ❤️ Vad tufft du har haft det.
 
Jag fick, efter en tids kamp med otroliga mängder mediciner, många operationer och trots det mycket smärta en liten elektrod inopererad som blockerar nervcellernas smärtimpulser, fick verkligen livet tillbaka med den och är så tacksam.

Tror inte det var så vanligt då men vet att det tex gjordes på diskbråckspatienter etc och anledningen till att jag fick den såpass snabbt var att de ej kunde operera fler ggr och jag var såpass ung.
Tror det är vanligare idag och herregud vad den har hjälpt mig. Fiffig manick, styr den med en fjärrkontroll och har ett batteri inopererat på magen😃.
Minns fortfarande känslan när jag reste mig upp ur sjukhussängen, tog några steg och inte kände någon smärta😭😭

Finns mycket hjälp att få är nog mest det jag vill få sagt.
Den manicken zka jag nog ta upp med min dr
 
Ja får höra vad läkaren säger imorgon med tanke på min andra mediciner., Dock verkar den ha liknande biverkningar som lyrica men kanske inte på,den här nivån?
Jag tar amitriptylin (samma som saroten) mot huvudvärk efter trauma mot huvudet och har väldigt lindriga biverkningar, men det beror på dos. Jag tror man brukar ta låg dos även vid andra smärttillstånd. Tar man det för depression är det mkt högre doser och mycket mer biverkningar. Jag tar 20 mg per dag. Är torr i mun och ögonen, men det stör inte jättemycket. Blir trött av den så sover bättre än innan, ganska välkommet.
 
Jag tar amitriptylin (samma som saroten) mot huvudvärk efter trauma mot huvudet och har väldigt lindriga biverkningar, men det beror på dos. Jag tror man brukar ta låg dos även vid andra smärttillstånd. Tar man det för depression är det mkt högre doser och mycket mer biverkningar. Jag tar 20 mg per dag. Är torr i mun och ögonen, men det stör inte jättemycket. Blir trött av den så sover bättre än innan, ganska välkommet.


Tack för svar låter som att det är en medicin jag ska testa.
 
Jag tar amitriptylin (samma som saroten) mot huvudvärk efter trauma mot huvudet och har väldigt lindriga biverkningar, men det beror på dos. Jag tror man brukar ta låg dos även vid andra smärttillstånd. Tar man det för depression är det mkt högre doser och mycket mer biverkningar. Jag tar 20 mg per dag. Är torr i mun och ögonen, men det stör inte jättemycket. Blir trött av den så sover bättre än innan, ganska välkommet.
Samma dos som jag tog mot nervsmärtor och det hjälpte förvånansvärt bra. Äter den till och från ibland fortfarande och kan börja och sluta utan bekymmer.
 
Samma dos som jag tog mot nervsmärtor och det hjälpte förvånansvärt bra. Äter den till och från ibland fortfarande och kan börja och sluta utan bekymmer.
Min fd sambo åt samma för ibs-smärtor tidigare men han fick väldigt snabbt symptom om han tex glömde tablett en dag eller när han ändrade dos. Jag har inte glömt någongång men verkar överlag inte vara så känslig, har tex inte reagerat på dosändringar. Verkar vara väldigt olika.
 
Ni som haft lyrica har märkte av någon ökad aptit? Det är en biverkning och jag tycker att jag märker av det nu när jag höjt. @parellikusken @Karro-Lina @Bansai

Är det så att den ökade aptiten är till följd av denna medicineringen så överväger jag om det är värt det. Är ju i princip orörlig för tillfället. Har kämpat med vikt och att äta lagom i hela mitt liv och innan jag skadade mig var jag äntligen på rätt väg och hade hittat hållbarhet i det och gick ner i vikt. Tror jag skulle få svårt att komma igen nu om jag går upp hur mycket som helst. Jag orkar inte mentalt då livet i övrigt är skittufft.
Nej, jag märkte inte av någon ökad aptit av lyrica. Hade dock anorexi samtidigt så lite svårt att veta helt säkert men.
 
Minskat lyrican med en tablett idag tagit fem om dagen totalt fördelat på tre doser. Tog en tablett istället för två på morgondosen. Är fruktansvärt yr jätteotäckt. Är inte själv hemma iallafall så det känns skönt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 547
Senast: tott
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 153
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Får man starta en ”tolka mina Covid-symptom”-tråd? Har försökt ringa 1177 i två dagar nu men det går verkligen inte att komma fram, och...
2
Svar
28
· Visningar
3 845
Senast: Luff
·
Kropp & Själ inatt fick jag sån plötslig attack. låg i sängen o skulle sova -- så blev jag så jätteillamående o konstig i kroppen.. började...
Svar
17
· Visningar
1 976
Senast: vtok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp