Yrsel och svimningskänslor av Lyrica?

Ni som haft lyrica har märkte av någon ökad aptit? Det är en biverkning och jag tycker att jag märker av det nu när jag höjt. @parellikusken @Karro-Lina @Bansai

Är det så att den ökade aptiten är till följd av denna medicineringen så överväger jag om det är värt det. Är ju i princip orörlig för tillfället. Har kämpat med vikt och att äta lagom i hela mitt liv och innan jag skadade mig var jag äntligen på rätt väg och hade hittat hållbarhet i det och gick ner i vikt. Tror jag skulle få svårt att komma igen nu om jag går upp hur mycket som helst. Jag orkar inte mentalt då livet i övrigt är skittufft.
 
Har ätit den mot depression och ångest. Minsta förändring i dos gav diverse biverkningar. Dom är väldigt restriktiva mot att skriva ut den dels pga det, men det går även på uttrappningssidan, utsättningssymptom en är INTE roliga. Så kallade brain zapps är inte ovanliga och kan upplevas väldigt obehagliga.

Jag hamnade i en situation där jag höll på att flytta och byta psykiatrimotagningar. Behövde fylla på recept men gamla mottagningen vägrade då dom "avslutat" mig och nya mottagningen verkligen inte ville då dom inte träffat mig än och det är en så pass speciell medicin. Överläkaren var fly förbannad på gamla mottagningen som satte mig i den här sitsen med just höga doser Lyrica. Överläkaren på nya skrev ut tillslut, ihop med ett utsättningsschema. Och jag blev erbjuden rehabplats om utsättningssymptomen verkligen blev för jobbiga. Hon ville att jag skulle anmäla gamla mottagningen för hur dom hanterade detta ärende, men jag hade verkligen noll ork till det för jag var ett totalt vrak efter dom där dagarna när det var telefonsamtal fram och tillbaka och jag gick på halv dos för att inte stå helt utan. Hon hörde personligen av sig med några dagars mellan rum tills jag väl var på plats i nya staden.

Verkligen alla förändringar med Lyrica ger biverkningar. Men den är så pass effektiv mot nervsmärtor att den ändå används när inget annat funkar eller kan användas för det finns ibland inget alternativ.

Jag inser att allt detta låter jätteläskigt. Och en del av biverkningarna kan kännas läskiga. Men följer man ordination och utsättningsschema så är det jobbigt, men inte farligt. Och somsagt, ibland är den verkligen ett nödvändigt ont.
 
Ni som haft lyrica har märkte av någon ökad aptit? Det är en biverkning och jag tycker att jag märker av det nu när jag höjt. @parellikusken @Karro-Lina @Bansai

Är det så att den ökade aptiten är till följd av denna medicineringen så överväger jag om det är värt det. Är ju i princip orörlig för tillfället. Har kämpat med vikt och att äta lagom i hela mitt liv och innan jag skadade mig var jag äntligen på rätt väg och hade hittat hållbarhet i det och gick ner i vikt. Tror jag skulle få svårt att komma igen nu om jag går upp hur mycket som helst. Jag orkar inte mentalt då livet i övrigt är skittufft.
Jag märkte inte av det. Ätit andra mediciner som gjorde mig jättehungrig, så ver hur det känns. Men Lyrica gjorde inte det.
 
Ni som haft lyrica har märkte av någon ökad aptit? Det är en biverkning och jag tycker att jag märker av det nu när jag höjt. @parellikusken @Karro-Lina @Bansai

Är det så att den ökade aptiten är till följd av denna medicineringen så överväger jag om det är värt det. Är ju i princip orörlig för tillfället. Har kämpat med vikt och att äta lagom i hela mitt liv och innan jag skadade mig var jag äntligen på rätt väg och hade hittat hållbarhet i det och gick ner i vikt. Tror jag skulle få svårt att komma igen nu om jag går upp hur mycket som helst. Jag orkar inte mentalt då livet i övrigt är skittufft.
Jag tror inte det men mådde allmänt väldigt dåligt under tiden så kan inte riktigt säga hur det skulle varit annars. Eftersom jag låg länge inne, tror 10 veckor, till ganska stor del sängliggande så märkte jag egentligen ingenting förrens jag var uppe i full dos och insåg att orden liksom inte kom ur munnen, visste vad jag ville säga men fick inte fram det. Kände mig allmänt fullständigt avtrubbad och egentligen alla behov föll liksom bort. Var inte hungrig då iallafall men var heller ingenting annat. Blev lite som en apparat bara…
Fick dessutom Morfin emellanåt som jag mår rätt illa av så det tog väl isf bort eventuella hungerskänslor.

Rasade i vikt när jag låg inne såpass länge och var verkligen inte överviktig innan så det var hemskt när jag kom hem. Gick såklart upp till min normala vikt snabbt men det hade nog inte med Lyrica att göra utan att jag var hemma och fick äta annan mat och inte levde på typ dropp….
 
Ni som haft lyrica har märkte av någon ökad aptit? Det är en biverkning och jag tycker att jag märker av det nu när jag höjt. @parellikusken @Karro-Lina @Bansai

Är det så att den ökade aptiten är till följd av denna medicineringen så överväger jag om det är värt det. Är ju i princip orörlig för tillfället. Har kämpat med vikt och att äta lagom i hela mitt liv och innan jag skadade mig var jag äntligen på rätt väg och hade hittat hållbarhet i det och gick ner i vikt. Tror jag skulle få svårt att komma igen nu om jag går upp hur mycket som helst. Jag orkar inte mentalt då livet i övrigt är skittufft.
Hjälper Citodon dig? Inte tillräckligt förstår jag eftersom du äter Lyrica också men är det för att slippa Citodon de satt in Lyrica eller är det för att Citodon ej är tillräckligt?
 
Har också ätit Lyrica mot ångest. Den värsta medicinen jag slutat med, då har jag provat. T.ex stesolid var ingenting i jämförelse. Ta det långsamt! Och det går över :)
Har verkligen samma erfarenhet. Åt Stesolid ganska länge för att musklerna runt op-området skulle hålla sig lugna, märkte egentligen inte nåt alls när den sattes ut men det är såklart individuellt och beror väl på av vilken anledning man ätit medicinen.
Har också varit uppe på höga doser Oxycontin, satt ut relativt snabbt och även om man inte mår topp av det så är det en barnlek mot Lyrica.

I låga doser (och höga för en del också givetvis) säkert en bra medicin men jag hade önskat att någon talade om för mig vad jag hade att förvänta innan jag sattes på 600 mg ggr 3.
 
Hjälper Citodon dig? Inte tillräckligt förstår jag eftersom du äter Lyrica också men är det för att slippa Citodon de satt in Lyrica eller är det för att Citodon ej är tillräckligt?


Citodon också men den hjälper mig inte alls i förhållande till nervsmärtan. Så tar citodon tre gånger om dagen och lyrica tre gånger om dagen. Innan jag höjde lyrica så hade jag en natt med fruktansvärda nervsmärtor i benet och att hugga av benet hade känts som ett mer barmhärtigt alternativ.
 
Citodon också men den hjälper mig inte alls i förhållande till nervsmärtan. Så tar citodon tre gånger om dagen och lyrica tre gånger om dagen. Innan jag höjde lyrica så hade jag en natt med fruktansvärda nervsmärtor i benet och att hugga av benet hade känts som ett mer barmhärtigt alternativ.
Fy, så fruktansvärt jobbigt! Hjälper Lyrican dig på denna dosen så är det ju jättebra. Se det som att du då kan ha ett mer rörligt liv och kanske ett lite mer positivt liv vilket ju kan hjälpa om vikten oroar dig❤️
 
Fy, så fruktansvärt jobbigt! Hjälper Lyrican dig på denna dosen så är det ju jättebra. Se det som att du då kan ha ett mer rörligt liv och kanske ett lite mer positivt liv vilket ju kan hjälpa om vikten oroar dig❤️


Tyvärr känns det som att jag går i en hemsk dimma hela tiden och känner mig fruktansvärt sänkt varför jag inte orkar göra någonting. Överväger att fråga läkaren om jag kan prova något annat även om jag måste ha lite tid att sätta ut denna. . Jag har också varit nära att svimma av flera gånger idag vilket inte känns tryggt när jag är ensam hemma.
 
Vågar inte heller gå ut ur lägenheten när jag mår så här. Har ställt stolar på strategiska ställen i lägenheten där jag kan sätta mig mellan köket och vardagsrummet för att jag skulle våga gå ut i köket och äta något under dagen. Vi bor i en liten trea så inget långt avstånd.
Om du tycker att den ändå funkar mot smärtan så skulle jag ge det några dagar. Var noga med att ta medicinen samma tider varje dag bara. Somsagt, vid varje förändring brukar det bli kajko ett par dagar.
 
Tyvärr känns det som att jag går i en hemsk dimma hela tiden och känner mig fruktansvärt sänkt varför jag inte orkar göra någonting. Överväger att fråga läkaren om jag kan prova något annat även om jag måste ha lite tid att sätta ut denna. . Jag har också varit nära att svimma av flera gånger idag vilket inte känns tryggt när jag är ensam hemma.
Fruktansvärt! Så skall du inte ha det. Tipsar om Saroten som hjälpte mig mycket☺️
 
Om du tycker att den ändå funkar mot smärtan så skulle jag ge det några dagar. Var noga med att ta medicinen samma tider varje dag bara. Somsagt, vid varje förändring brukar det bli kajko ett par dagar.

Har tagit medicinn på exakt samma tider varje dag. Men sk till exempel och få tensbehandling imorgon bitti och det är viktigt att jag kan ta mig iväg. Tog bara 25 mg nu på eftermiddagen för att jag inte vågar ta 50 mg.
 
Ja får höra vad läkaren säger imorgon med tanke på min andra mediciner., Dock verkar den ha liknande biverkningar som lyrica men kanske inte på,den här nivån?
Jag är läkemedelzkänzlig och kinkig, enda med zarotenet var muntorr men det går över och att jag ov zom död 1a veckan, vilket var gudazänt för det var ett tag zen jag gjorde det,utzättningen trappaz över någon vecka eller 2 ,inga problem all, numera tar jag mina vid behov
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 547
Senast: tott
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 153
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Får man starta en ”tolka mina Covid-symptom”-tråd? Har försökt ringa 1177 i två dagar nu men det går verkligen inte att komma fram, och...
2
Svar
28
· Visningar
3 845
Senast: Luff
·
Kropp & Själ inatt fick jag sån plötslig attack. låg i sängen o skulle sova -- så blev jag så jätteillamående o konstig i kroppen.. började...
Svar
17
· Visningar
1 976
Senast: vtok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp