Midsommarblomster
Trådstartare
Små, och inte så enormt besvärande symptom men som ändå får mig att fundera. Det senaste året har jag upplevt vid två tillfällen att synfältet fyllts av fläckar, på ena sidan. Som damm i motljus. Det har gått över på någon kvart. Nu på sistone har jag upplevt yrsel på ett nytt sätt. Inte när jag gör något särskilt, jag kan vara stilla men plötsligt känns det som att rummet rör på sig någon halv minut. Mattan såg ut som den hade vågor i sig. Taket kan dra åt ett håll, som när man var ung och full och slängde sig på sängen och världen snurrade.
Det är inte så kraftigt att jag tappar balansen, och inte så ofta, men tillräckligt för att jag noterat det och att det är nytt. Jag måste också vänta ut det lite innan jag kan resa mig eller göra något annat.
En del av mig tycker på axlarna och tänker att det är väl blodsockret som är känsligare med åldern, eller nåt. En annan del av mig tycker att jag är ju ung, det måste vara en hjärntumör och nu är döden här.
Erfarenheter? Jag funderar på att gå till VC men det känns lite.. futtigt, hittills.
Det är inte så kraftigt att jag tappar balansen, och inte så ofta, men tillräckligt för att jag noterat det och att det är nytt. Jag måste också vänta ut det lite innan jag kan resa mig eller göra något annat.
En del av mig tycker på axlarna och tänker att det är väl blodsockret som är känsligare med åldern, eller nåt. En annan del av mig tycker att jag är ju ung, det måste vara en hjärntumör och nu är döden här.
Erfarenheter? Jag funderar på att gå till VC men det känns lite.. futtigt, hittills.