Jag har ringt VC nu på morgonen och de ska ringa upp strax efter kl. 8, man brukar få tid samma dag!
Det stämmer att det är lägesberoende. Mest av allt när jag vrider på huvudet så det hjälper inte att jag ligger ner om jag ändå ändrar position eller flyttar på huvudet. Det bästa är att titta rakt fram, oavsett om jag är uppe och går eller ligger ner. Rör mig som om jag hade haft nackspärr nu, för säkerhets skull. Men visst gungar det lite ändå.
Jag har sovit! Det snurrar även om jag blundar men ligger jag helt stilla har det fungerat. Jag vaknade tidigt, eftersom jag sov både 19-20.30 på soffan och sen vid 22.30 igen. Så jag låg vaken i sängen någon timme innan jag gick upp och då trodde jag nästan att det gått över. Jag kunde vända mig om och röra mig utan problem, men när jag gick upp märkte jag att det fortfarande svajade. Det är bättre idag, inte lika mycket karusell som igår, men om jag går och sen stannar så känns det som att tyngden i kroppen blir fördröjd någon sekund och jag tippas framåt när den kommer. Lite som när man är full, man försöker stå stilla men tyngden drar framåt och sen bakåt. Igår kväll höll jag på att ramla in i badrumsskåpet när jag spotta ut tandkrämen.
Hopplöst, detta! Idag känner jag mig i varje fall inte lika vek och illamående idag. Så jag hoppas att det ska gå bra att ta mig de 7 min som det tar att promenera till VC.
Jag håller mig dig
@vemsomhelst123 om att jag måste få svar. Även om jag inte är akut orolig så är det bland det obehagligare jag varit med om och man blir som sagt väldigt medveten om sin egen sårbarhet helt plötsligt. Jag måste få svar så jag vet vad det mest sannolikt är, hur jag ska förebygga framåt, om jag vågar träna när det går över osv.