Ytterligare en "hingst till mitt sto"

AmyPond

Trådstartare
Jag blev så inspirerad av alla hingstletartrådar, men ville inte kapa någons tråd så jag skapar en egen.
Jag vill i framtiden betäcka mitt sto (om hon gör bra ifrån sig på 3-års osv.), hoppstammad men jag vill gärna lägga på mer gångarter. Har kärat ner mig i unga Deodoro (men också hopphingsten Casall Ask:love:).

Är det dumt att lägga en dressyrhingst på ett hoppsto? Tanken är inte att sälja avkomman men man vet ju aldrig vad som händer. Så ponera att alla hingstar som finns tillgängliga nu finns tillgängliga när det är dags också, vad skulle ni rekommendera?

Stam:
E: Fetcher N - Feliciano - Cortez
U: Greacie - Etrusco - Marwin

Jag vill gärna ha en lättare typ av hingst, då stoet är lite grövre. Gärna allroundhingst men är villig att överväga alla vettiga förslag från både dressyr och hopp. Det gör inget om den lämnar lite mindre då hon i dagsläget är ca 166.

Har inte tagit några ordentligt bra bilder på henne, men ni ser kanske lite:
10734223_10152469308922483_8172849305094258015_n.jpg

1528619_10152469309357483_7256210167818626996_n.jpg
 
Det är dumt att lägga en dressyrhingst på ett hoppsto. Avkomman kan mycket väl få pappans dåliga hoppanlag och mammans halvtaskiga gångarter......
För att få betäcka med Casall Ask måste ditt sto vara ett Holsteinersto och du måste vara medlem i Holsteiner Verband.
 
Det är dumt att lägga en dressyrhingst på ett hoppsto. Avkomman kan mycket väl få pappans dåliga hoppanlag och mammans halvtaskiga gångarter......
För att få betäcka med Casall Ask måste ditt sto vara ett Holsteinersto och du måste vara medlem i Holsteiner Verband.

Ja det är ju lite det jag är "rädd" för, att det ska bli helfel, även om önskan såklart är att den får mammans fina hoppteknik och pappans snygga gångarter ;)

Då var det bara att lägga Casall på hyllan då, tråkigt. Jag hade inte läst "special terms" där på hans sida.
 

Liknande trådar

Avel Hej! Mitt älskade sto har pga skada fått lägga ner sin tävlingskarriär. Hon fick 2019 ett föl e. Action Man Ask och nu är jag så sugen...
Svar
3
· Visningar
1 026
Senast: Fannybadh
·
Avel hejsan allihopa☺️ Jag är helt ny inom det här med avel och skulle vilja ha lite hjälp . Jag har ett jätte fint sto på 155 cm i mkh hon...
Svar
5
· Visningar
1 593
Senast: Görel
·
Avel Har ett välhoppande dressyrsto efter Briar och sedan fullblod på mödernet. Vi vill gärna lägga på en hopphingst för att få ett rent...
Svar
17
· Visningar
2 059
Senast: Långnos
·
Avel Jag har ett sto f. 2011 e. Fetcher N ee. Feliciano. Hon är SWB. Hon har en kort rygg och inte så grov i typen,hon är ca 165 cm hög. Hon...
Svar
7
· Visningar
1 020
Senast: KickiH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp