Ytterligare en ny funktion på forumet

Sv: Ytterligare en ny funktion på forumet

Det är därför jag taggar med egna ord - så jag kan hitta en tråd som jag vill ha koll på utan att prenumenera.
Naturligtvis taggar jag med något som är relevant i tråden så att andra som letar taggar har användning av mitt ord.
Tidigare har jag använt sökfunktionen men då kommer det ju upp fyrtitretusen träffar - nästan.
Naturligtvis kan jag söka på taggar som andra har lagt in men då vill det ju till att någon taggat...

Jag gillade min funktion - vissa trådar poppar upp i prenumerationslistan hela tiden och då man vill snabbkika när man har en stund över i en telefonkö så är det skönt att slippa dom trådarna - men när jag har tid kan jag trolla fram dom och läsa dom.
 
Sv: Ytterligare en ny funktion på forumet

Det är därför jag taggar med egna ord - så jag kan hitta en tråd som jag vill ha koll på utan att prenumenera.

Dyker "dina" taggar då upp någonstans i din kontrollpanel? Själv tycker jag att prenumerationerna är otroligt smidiga som de är. Det låter mest som ett besvärligt alternativ att att hitta på taggar till det flertal trådar man lägger till bland prenumerationerna dagligen.
 
Sv: Ytterligare en ny funktion på forumet

Nej det gör dom inte - men jag har hästminne.
Prenumerationerna har jag ändå. Och dom räcker till.
Taggningar kanske jag kan tänka mig att jag kommer att ha 3-5 st.
I övrigt kommer jag att använda den som en vanlig sökfunktion.

Tycker jag någon tråd är riktigt bra kanske jag taggar den för att andra ska hitta den.
 
Sv: Ytterligare en ny funktion på forumet

Jag håller med dig. Man måste ju då komma ihåg vilka taggar man har hittat på. Det är inte en chans att jag gör det. Men jag behöver ju inte använda dem på det sättet.
 
Sv: Ytterligare en ny funktion på forumet

Det beror väl på om du har varit och taggat dom, trollgubbe.
 
Sv: Ytterligare en ny funktion på forumet

Jag tror du tolkar detta lite fel. Självklart är det så att en helt självklar och självförklarande funktion är bäst och önskvärd. I andra hand är bra välskriven dokumentation och förklaring bra och kanske även en längre utbildningsinsats innan den nya funktionen alls släpps vore önskvärd.

Jag är dock av den åsikten att det faktiskt är helt ok att släppa en funktion som faktiskt inte stör det tidigare användandet av forumet alls. Man kan om man vill helt strunta i denna nya funktion.
Den funktionalitet som finns i detta med taggar finns redan på många andra webbplatser och de som använder det där inser säker omgående vad detta handlar om. Detta innebär att de kan börja använda sig av funktionen och även förklara för andra hur den fungerar.
Saken med taggar, eller vad man nu skall kalla dem, är att det bör vara lättare att förstå sig på dem när ett större antal trådar är taggade. Det blir enklare att förklara och visa då. Det hela blir mer självförklarande. Vilket är bra.

Det finns en massa funktionalitet runt forumet som jag aldrig använder och säkert en och annan som jag faktiskt inte ens känner till, men som kanske andra använder.

Man använder det man behöver och förstår, lite då och då upptäcker man kanske något nytt själv eller får något nytt förklarat för sig som gör att man börjar använda det.

I övrigt tycker jag ullo gjort ett bra jobb med att faktiskt förklara detta med taggar.
 
Sv: Ytterligare en ny funktion på forumet

Moderatorerna kan iaf inte se vem som lagt in en viss tagg, men det kan ju vara så att Gunnar kan se.
 
Sv: Ytterligare en ny funktion på forumet

Mig spelar det ingen roll. Har inte ens satt mig in i vad detta med taggar betyder. Jag är nöjd som det är :D

Men jag tyckte det var ett dumt svar iallafall, speciellt när någon säger att den inte fattar. Men nog om det, så viktigt var det ju inte :)
 
Sv: Ytterligare en ny funktion på forumet

Tja, om nån skriver att de inte fattar någonting med en :mad:-smiley efteråt så tycker jag man nog kan få vara lite ifrågasättande. Speciellt om man på raden under är snäll och beskriver just det som de inte fattar.
 
Sv: Ytterligare en ny funktion på forumet

Kommer det att finnas något system för att hålla taggarna relevanta? Moderatorerna har väl mycket att göra utan att även göra den kollen... T.ex. att man som vanlig användare fortsättningsvis inte kan ta bort andras taggar, men kanske flagga dem man tycker är irrelevanta så att moderator bara behöver kolla de som flaggats.
 
Sv: Ytterligare en ny funktion på forumet

Jag tycker inte att vi skall krångla till detta mer än nödvändigt. Folk kan sätta hur dumma taggar de vill. Förhoppningvis är folk hjälpsamma i stället för dumma. Taggar som är mer än dumma, exempelvis djupt opassande eller kränkande får ni gärna rapportera till Huvudmoderatorn i det forum tråden ligger. Skicka med länk till tråden samt info om vilken tag det rör sig om.

Jag ser taggarna som ett lite skojigt sätt att hitta trådar jag kanske inte annars hittat och hoppas och tror att folk faktiskt vill vara vänliga och hjälpsamma runt detta fria och på inget sätt 100% korrekta system.
 
Sv: Ytterligare en ny funktion på forumet

Eller använd vanliga rapporterings-knappen, och tala om att det inte är tråden du rapporterar, utan taggen med namnet "xxx" då den är irrelevant eller stötande eller vad det nu kan gälla, påhopp kanske?
 
Sv: Ytterligare en ny funktion på forumet

*kl*

Jag tror detta kommer bli superbra när folk väl fått in rutinen att skriva taggar :). Mycket bättre än sökfunktionen när man inte vet exakt vilken tråd det är man letar efter.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
651
Senast: Nordthor
·
Utrustning Jag får väl börja med att vara beredd på att tråden kanske försvinner efterssom det kommer förekomma ett företag, men jag testar i alla...
Svar
0
· Visningar
295
Senast: Entourage
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 410
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var inne på FK's sida... än så länge är det enbart pensionen som kommer på måndag... 5784, räcker till hyran och nästan... halva...
Svar
0
· Visningar
369
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp