ytterligare en sadeltråd(hoppsadel)

Sv: ytterligare en sadeltråd(hoppsadel)

Det är ju omöjligt att avgöra vilken sadel som en häst ska ha genom ett foto! :crazy:

Du kan ju prova att skicka fotot till en sadelmakare så får du se vilket svar du får.

/Bengt, på dåligt humör.

Nu är det så att jag ville bara ha lite tips! Förstår väl trots att jag inte är något sadelproffs att man inte kan avgöra om den passar perfekt genom att bara se ett foto :crazy: Men lite vägledning kan man ju få kanske?
Monica/också på dåligt humör nu...

Du vill inte ha en Trainers hoppsadel då? Jag har sett några i 17" med 32 bom ute.

Problemet med Wintec är att så fort du byter till en vidare bomvidd kommer bommen blir mer svängd och sadeln kommer kanske inte passa mer.
Men om hon i princip är färdigmusklad och en Wintec ligger bra i rätt bomvidd så är det ju bara bra....

Annars tror jag att det finns en ganska stor chans att Griffin kan passa.

Ber så mycket om ursäkt för mitt påhopp. :bow:

Ibland är inte riktigt hjärnan med när man är lite grinig.

/Bengt, idag uppriktigt ledsen på sig själv.

Senast ändrad:

Ja,hm...är ju inte så lätt att veta vad jag tänkte.Kanske trodde du jag var en av dem som tar tipset,skickar efter en sadel på postorder och slänger den på hästen i tron att den passar perfekt :devil: :)

bengall skrev:
Det är ju omöjligt att avgöra vilken sadel som en häst ska ha genom ett foto! :crazy:

Du kan ju prova att skicka fotot till en sadelmakare så får du se vilket svar du får.

/Bengt, på dåligt humör.

Man kanske ska undvika att vara social om man är på så dåligt humör att man måste vara otrevlig.

Liknande trådar

Utrustning För ca 2 veckor sedan hade ägaren till hästen (jag är medryttare) ute en hästfysioterapeut/sadelutprovare som behandlade och kollade de... 2
Svar
35
· Visningar
6 423
Senast: Lavinia
·
Utrustning Som så många andra sitter jag också fast i sadeldjungeln. Jag fick hem min häst (12 år, valack, 168 hög, 75% Trakehener 25% Eng...
Svar
5
· Visningar
2 011
Senast: ameo
·
Utrustning Hej! Har letat sadel ett tag nu till min ponny, men tyvärr utan framgång. Haft problem med en skum hälta hela hösten (som visade sig... 2
Svar
31
· Visningar
5 564
M
Utrustning Just nu är min dam dräktig så jag kan inte prova nåt på henne, men sitter och funderar på vad som kan vara tänkbart sen när hon ska...
Svar
3
· Visningar
1 018
Senast: -moa-
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Besiktning nödvändig?
  • Hingstvalsfunderingar 2025