• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare mandrin2000
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 983
M

mandrin2000

Hej,såg idag när jag kom ut till stallet att min häst har fått en illa spark på ena bakbenet.Har använt jodspray samt blåspray men undrar om det kan hjälpa med zinkpasta...Såret varar och hela benet är svullet
Tacksam för svar

//Mandarin2000

Sv: Zinkpasta

Kontakta veterinär om såret varar och hela benet är svullet. Sitter sparken i närheten av led? Är hästen halt? Feber?

sitter i mitten av benet på baksidan. är inte halt och har inte feber.
//Mandarin2000

Okej, då är det ju inte akut iaf =) hur mycket varar såret, hur stort är det, går svullnaden ner av rörelse? Vet du hur gammalt såret är? (Du såg det idag skrev du, men det borde inte hunnit vara om det är dagsfärskt?)

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 122
Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
1 012
Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
1 110
Senast: Fazeem
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
803
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka