Zürichhoppning

Bukefalos 30 år!

Rosett

Trådstartare
Undrar om denna tävlingsform fortfarande förekommer? Det vore ju kul om man fick se såna tävlingar på tv, lite mer spännande än att alla hoppar samma bana.

Jag tror att jag sett en sån klass på 80-talet, på en inofficiell(?) ponnytävling, men jag var kanske runt 6 år så minns inte riktigt.

Hittade en gammal tråd men min fråga passar bättre i en ny tråd tänker jag.

Undrar om denna tävlingsform fortfarande förekommer? Det vore ju kul om man fick se såna tävlingar på tv, lite mer spännande än att alla hoppar samma bana.

Jag tror att jag sett en sån klass på 80-talet, på en inofficiell(?) ponnytävling, men jag var kanske runt 6 år så minns inte riktigt.

Vad är Zurichhoppning? Jag försökte googla men fick noll resultat. :)

Jag var med på tävling i Flyinge för typ 3 år sedan när de hade en sån klass i 1m. Min häst var dock unghäst så jag red avd B och då var det "vanlig" bana.

Aha! Hjälp så förvirrande! 😂
Nej, det är inte så förvirrande. Men jag tänker att de är rätt ovanliga, blir lite plojtävling över det hela. Jag har ridit sån på skoj på träning, och det är sjukt stressigt att snabbt komma på och memorera en smart bana där man får med så många hinder som möjligt.

Den är jättekul! 😁 Och finns fortfarande med i TR, men används nog inte jätteofta.

Mvh,
Lady_S

Liknande trådar

• Hästböcker ni minns
  • Barndomsminnen
  • Åldersbestämma tyg?
  • Ponnysadlar med kort anläggningsyta (38 cm)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka