Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Hemmet Hej. jag var hos en bekants bekant och lagade mat förra veckan. då hade hon en slickepott som hade en svart gummiskrapa och ett...
Svar
18
· Visningar
2 298
Senast: susekl
·
Hemmet Då är det nästa sak som tjorvar *suck* Men min toalett läcker, inte så att det blir en pöl på golvet men det läcker lite från själva...
Svar
3
· Visningar
3 036
S
Hemmet Så här ser väggen bakom min TV ut: Till vänster är väggen alltså ca 15 cm bakom väggen till höger. Jag hade velat sätta...
Svar
2
· Visningar
1 474
Senast: Saril
·
Hemmet Det ploppar upp sådana här trådar lite då och då. Men nu är det dags för en ny! Så jag var på kupan för att se efter nått fynd... 2 3
Svar
47
· Visningar
5 842
Senast: yew98fq
·
Hemmet Behöver inspiration och så är det kul att se hur andra har det! Så släng in bilder på era sängar/sängstommar! Hade gärna bjudit på en...
Svar
13
· Visningar
9 360
Hemmet Visst värmer man kokt julkorv i kastrull med kokande vatten, med plasten på? Rent spontant känns kokt plast som hälsovådlig, men jag har...
Svar
1
· Visningar
5 902
Hemmet har bott innackorderad nu i ett halvår och tröttnat ganska rejält på det:eek:, så min fråga är om någon här inne på buke har tips för...
Svar
8
· Visningar
1 511
Senast: tomten
·
Hemmet Jag har putsat fönstrena, dammsugit som en tok, moppat överallt, bonat vardagsrumsgolvet, dammat, pyntat gran och katträd, tänt sista...
Svar
3
· Visningar
829
Senast: millus
·
Hemmet Jag fick en äldre taklampa av min mormor när hon sålde sitt hus i somras och nu funderar jag på om jag kan ha den som hallampa i min nya...
Svar
3
· Visningar
927
Senast: aiquen
·
Hemmet Vi håller på att planera lite smått för en budget-renovering av vårt tv-rum, vi kommer byta takskivor till panelskivor och lägga nytt...
Svar
7
· Visningar
1 439
Senast: mimmipigg
·
Hemmet Dags att införskaffa en ny matta till vardagsrummet, och dess färg ska även bli rummets accentfärg och vara på kuddar i soffan, nån...
Svar
16
· Visningar
1 406
Senast: Lazy Lady
·
Hemmet Hamnade i en diskussion med min finska man om traditioner. I hans finska hem gjordes det aldrig pepparkakshus, men i mitt svenska hem...
Svar
2
· Visningar
1 645
Senast: Minett
·
Hemmet Varför måste degen vila minst ett dygn i kylskåp? Och varför måste degen vara i rumstemperatur minst en timme före baket? Misslyckas...
Svar
5
· Visningar
9 048
Senast: Minett
·
Hemmet Ja, hur lägger ni upp det? Jag har problemet att jag jobbar och att den lediga tiden inte alltid räcker till. Lite tid finns ju givetvis...
Svar
12
· Visningar
3 748
Senast: Mammas
·
Hemmet Jag behöver er hjälp! I år kommer vi ha ett litet julfirande här hemma i vårt nya hus. Det 'r första gången vi har julen hemma hos...
Svar
3
· Visningar
1 817
Senast: Youmeoh
·
Hemmet Jag ligger redan sömnlös och oroar mig för julen. Vi ska ha gäster som stannar i flera dagar och det är mycket som ska ordnas innan. Nu...
Svar
5
· Visningar
2 541
Senast: imrahil
·
Hemmet Jag är lite bekväm av mig och vill gärna ha ytterhästkläderna inne. Jackor, skor, stövlar osv plus andra arbetskläder som både kan lukta... 2
Svar
21
· Visningar
3 789
Senast: angelaL
·
Hemmet Vi har köpt en Wii till hela familjen. Det finns ju lite olika spel som passar olika personer i familjen. Hoppas att det motsvarar...
Svar
2
· Visningar
786
Senast: Sonic76
·
M
Hemmet Är på jakt efter fina kakburkar till min mamma i julklapp. Helst i plåt eller i gammeldags stil. Har sökt på nätet men hittar inte...
Svar
7
· Visningar
2 281
Senast: Rosett
·
Hemmet Vi har sånna där helt vanliga spegeldörrar (eller heter det något annat när det är som tre fyrkantiga insänkningar i dörren). Dessa är i...
Svar
8
· Visningar
2 897
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka