Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Jag har köpt ett KWPN sto och roade mig med att på Horsetelex.nl följa hennes stam bakåt i tiden. Och nånstans vid hennes mormorsmormors...
Svar
4
· Visningar
1 256
Senast: Novali01
·
Avel Är det någon som vet en bra sida på internet där man kan söka på tyska hingstar och få fram information och bild på dem?
Svar
5
· Visningar
2 201
Senast: Mjuff
·
Avel Hjälp en novis: För och nackdelar med 90 dagars dräktighet eller levandeföl-avgift? 2
Svar
24
· Visningar
3 544
Senast: wrangler
·
Avel Ja, eller är det sent att betäcka om nu? Tycker det känns så "höstigt" redan...Och brunsterna blir ju inte "piggare" ju längre ut på... 2
Svar
22
· Visningar
3 369
Senast: pastejja
·
Avel Vad vet ni om den danske hingsten sonny boy?
Svar
7
· Visningar
1 586
Senast: pastejja
·
Avel Mitt kwpn sto är reg som VB och sen SP? Vad innebär detta? Får hon gröna papper i Asvh? Om jag avlar pÅ henne med typ svensk godkänd...
Svar
1
· Visningar
1 525
Senast: dobbis
·
Avel Jag har ett sto som troligtvis kommer att föla i natt, hon har läckt mjölk i tre dygn till och från. I onsdags visade refraktometern ett... 2
Svar
31
· Visningar
3 619
Senast: Nafayette
·
Avel Någon som har en sådan? Är verkligen nyfiken på hur ridbarhet och hanterbarheten är på dom:). Är också nyfiken på om han är kvar hos MJ? 2
Svar
27
· Visningar
8 884
Senast: Görel
·
K
Avel Jag skulle vilja få redan på lite fakta om Irish Draught hingsten Island king. Varit inne och kollat på olika sidor men hittar inget...
Svar
13
· Visningar
1 605
Senast: Bay
·
Avel Jag har ett connemara-sto, Asasara Dairinn, som är e: Coosheen Finbarr u: Norlunds Mama Mia. Hon hade föl hos uppfödaren i Danmark innan...
Svar
0
· Visningar
1 130
Avel Storlek? Har han använts i fullblodsaveln också (förutom RP)? Annan rolig info som jag inte kan googla mig till? Bilder?
Svar
9
· Visningar
1 431
Senast: Pemm
·
Avel Är det ens att tänka på? Stoet i fråga har Damino som pappa och fullblod som morfar, betäckning är egentligen mest en hypotetiskt fråga... 2
Svar
20
· Visningar
3 608
Senast: solwa
·
Avel Jag funderar på att börja rida mitt sto så smått i paddocken och ha fölet vid sidan om. Är det någon son gjort detta och brukar det vara...
Svar
5
· Visningar
1 359
Senast: Smuldaisy
·
Avel Jag har ett sto som idag är på dygn 336, juvren har varit klara några dagar och refraktometer värdet har legat mellan 29-31 senaste tre...
Svar
2
· Visningar
1 969
Senast: Raja
·
Avel Hoppas det är någon som kan hjälpa mig? Mitt sto var inne i onsdags på 18 dagars koll, och då visade det sig att hon hade resorberat...
Svar
6
· Visningar
1 522
Senast: ibiza
·
L
Avel Mitt 7 åriga sto har nyligen fått diagnosen kissing spines. Vi åkte ner med henne till strömsholm för hälteutredning, då vi har haft ut...
Svar
6
· Visningar
5 977
Avel Igår natt fölade mitt ena sto några dagar tidigt utan att ha satt mjölk och dog vid förlossningen. Ett av de andra stona tog genast till... 2
Svar
20
· Visningar
5 962
Senast: TwiggyM
·
Avel Brukar det vara så att de flesta stoföl födds senare på sässongen runt maj-juni,och att hingstfölen kommer tidigare?. Hur har det sätt...
Svar
9
· Visningar
1 055
Senast: Masse
·
Avel Vilket mått rekommenderas till fölbox? hästen(ponnyn) i fråga är 142 hög..
Svar
3
· Visningar
2 946
Senast: Yttik
·
L
Avel Mitt sto betäcktes 15 Juli förra året. Kan de va möjligt att hon är dräktig? Isf har hon gått 362 dagar idag..
Svar
18
· Visningar
2 003
Senast: Mariaauto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• 12 kvm utbyggnad?
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Signatur

Hund, Katt, Andra Djur