Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Avel Hur får man en hingst avelsvärderad? Är det svårt att få en hingst avelsvärderad? Hur går det till? Kostnader?
Svar
4
· Visningar
775
Senast: Cairo
·
Avel hur långt gånget måste stoet vara för att man ska "märka" att hon resorberar? på 20-40 dygn syns det väl inget spec, men hur är det...
Svar
6
· Visningar
1 147
Senast: lenven
·
P
Avel Har ett sto:) som är efter Solid 686, skulle gärna vilja veta lite mer om honom och om hans avkommer... Temprament, tävlingsresultat osv...
Svar
1
· Visningar
1 462
Senast: Pazuzu
·
Avel Hur länge får man tävla ett drätigt sto, är det tills 4 månader innan dom ska föla eller är det när dom går på sin 5:e månad på sin... 3 4 5
Svar
90
· Visningar
13 621
Senast: Sar
·
Avel Hej! Har ett sto som jag betäckt för två veckor sedan. I väntan på ultraljudet så undrar jag, hur tidigt kan man se några tecken på om...
Svar
1
· Visningar
826
Senast: Evergreen
·
P
Avel När får man den från hingsthållaren? Har försökt ringa men inte fått något svar. Fölet är över en månad nu och jag vill gärna ha klart...
Svar
7
· Visningar
1 117
Senast: Jet
·
Avel Tänkte höra hur ni tänker vid val av hbl-hingst vid betäckning. Om man har ett sto med renodlad dressyrstam har jag hört att det kan...
Svar
19
· Visningar
1 257
Senast: pastejja
·
Avel har en 2 årig arabvalack som jag funderar på att ha med på treårs testet. men har några frågor 1. kan man ställa upp i treårs med...
Svar
3
· Visningar
848
Senast: linnsan
·
  • Låst
Avel Vad vet ni om denna hingst ? Temprament, vad han har lämnat mm. Vad tror ni han matchar för typ av sto? Är han mest dressyr eller hopp...
Svar
1
· Visningar
1 162
Senast: ameo
·
W
Avel Skriv gärna allt ni vet!
Svar
4
· Visningar
751
Senast: wannehavefun
·
S
Avel Väri: trn, ti vej sek ur & k vtj sek e & u sää.. Fick tips om min pållas helsyster som finns i Finland, på sukuposti.net Dock kan...
Svar
3
· Visningar
1 417
Senast: kem
·
Avel Fölet på bilden är ca 12 timmar gammal. När hon kom ut trode jag att hon var svart (som sin pappa). Straxt torkade hon dock till en...
Svar
17
· Visningar
2 870
·
M
Avel Jag ska nu betäcka mitt vbl sto som är ca 157cm i mkh men jag vet inte vilken hingst jag ska använda. vill inte ha ett vanligt halvblod... 6 7 8
Svar
152
· Visningar
12 212
Senast: prallan
·
Avel Någon här ute som vet vem denna hingst är och som dessutom kan berätta lite om honom??? Jag har inte lyckats hitta ngt matnyttigt...
Svar
5
· Visningar
1 781
Senast: Fenestra
·
  • Låst
Avel Hur långt upp i åldern anser du att det är ok att ta föl på ett sto som aldrig haft föl innan? Ett sto som haft föl i relativt ung...
Svar
1
· Visningar
700
·
Avel Är det någon här som vet vilka araber som finns på semin? Vet att det inte är många men några måste väl finnas, letar och letar ute på... 2
Svar
32
· Visningar
2 329
Senast: Shibalina
·
Avel Är det dumt att betäcka ett sto med en lös benbit? Hon är 10 och har aldrig varit allvarligt sjuk utan fyndet gjordes som ett bifynd när...
Svar
4
· Visningar
1 363
Avel Någon som vet något om honom? Har sökt på internet men hittar inget vettigt.. Skulle vara kul om någon har mer info, vill gärna veta...
Svar
8
· Visningar
922
Senast: MiniLi
·
P
Avel Är det någon som vet vad det innebär? Är risken stor att "dräktigheten" stöts ut i sådana fall? Fick mitt sto konstaterat dräktig på...
Svar
6
· Visningar
1 091
Senast: swebec
·
Avel Har en kompis som undrar lite om honom för hon äger en häst som har honom som morfar. Har sökt i gamla trådar men hittar inte så...
Svar
9
· Visningar
1 630
Senast: SusieQ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka