Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Avel Jag kommer ha mina häster i uteboxar i vinter, ska jag ha täcke på fölet?:confused: 2
Svar
28
· Visningar
2 433
Senast: Krisse
·
Y
Avel Hejsan! HAr nu en häst me denna stam... Feliciano har ja ganska bra koll på men de andra två har ja knappt hört nåt om!!:cry: JAg...
Svar
4
· Visningar
937
Senast: Yvvi
·
Avel Vi har några småhästar som vi inte registrerat än eftersom vi är lite vilsna. Alternativet har varit svenskaridponnyförbundet. Nu har...
Svar
4
· Visningar
917
Senast: fia0
·
P
Avel Var ska jag registrera min korsning? Modern varmblod fadern rysk Basjkir. ASVH :confused::confused: Jag tror inte att han kommer att...
Svar
3
· Visningar
744
Senast: ancan
·
A
Avel Hej. Provade att fråga i fjortråden som fanns här sen tidiagre men fick inga svar så jag provar att skapa en ny tråd. Egentligen är... 2
Svar
33
· Visningar
4 110
Senast: Eligible
·
Avel Jag är inte ett dugg insatt aveln för welsh/welshmountain utan mest en stor beundrare av raserna. När jag läser annonser om hästar till...
Svar
3
· Visningar
740
Senast: Emoyeni
·
J
Avel ser i en del inlägg vid val av hingst att en del har väldig koll på vilka stammar som passar ihop....hur ser man om stammarna passar ihop?
Svar
7
· Visningar
1 131
Senast: Görel
·
Avel Vi hade under många år ett tigrerat sto e. Guvenör-Maskerad-Heinfried-Regulator osv osv. Hon hade många föl med olika hingstar och...
Svar
5
· Visningar
1 536
Senast: Marika Lundh
·
Avel Jag ska betäcka mitt sto i april. Jag letar hingst för fullt, men jag behöver lite hjälp. Jag söker en halvblodshingst max 1.68 Den ska...
Svar
14
· Visningar
1 204
Senast: Ozen
·
C
Avel Butterfly Flip fick väl ett föl genom att ett annat sto födde det? Vad kallas det sättet att avla på och vad kostar det? Hur fungerar... 2
Svar
21
· Visningar
2 274
Senast: athena
·
Avel Eller rättare sagt vad blir det om man korsa ett halvblodssto med en brittish spooted/minshettis? ;) Mitt halvblodssto producerar...
Svar
3
· Visningar
982
Senast: Alexandra_W
·
C
Avel Vilka färger på hästar är absolut förbjudet att korsa? Jag har en skimmel och har hört att man absolut inte ska korsa en skimmel med... 2
Svar
29
· Visningar
3 957
Senast: CillaW
·
Avel vad finns det för anledningar till att inte vilja ta det? är det väldigt komplicerat och jobbigt? hög infektionsrisk? dyrt? hur... 2
Svar
31
· Visningar
3 658
Senast: dusty
·
Avel Det jag undrar är när ni tycker det är för sent på året för att betäcka? Min häst ska nämnligen stå en längre tid pga en hälta som...
Svar
9
· Visningar
1 067
Senast: dusty
·
Avel Ni som föder upp hästar o har ett samarbete med en ryttare som kan utbilda, visa på 3-års, kvalitets osv. Hur har ni lagt upp det...
Svar
14
· Visningar
3 065
Senast: sweet_extraa
·
A
Avel Undrar hur gammal ston måste vara innan man betäcker dom? Funderar på att göra det nån gång.. min häst är bara 3 år än!
Svar
16
· Visningar
1 587
Senast: Snuffsan
·
A
  • Låst
Avel Undrar vad det kan bli för färg på föl efter mitt sto?? Funderar på svart hingst!=)
Svar
1
· Visningar
827
Senast: ameo
·
Avel har ett litet problem. Har hittat en häst som jag ev är intresserad av men har inte hört talas om stammen förut och lyckas inte hitta...
Svar
4
· Visningar
1 056
Senast: CiderGirl
·
M
Avel Finns det någonstans man kan få reda på ALLA tävlingsresultat och på så sätt bilda sig en egen uppfattning om arabhästarnas meriter? Jag...
Svar
9
· Visningar
1 127
Senast: Carolina
·
Avel Har hittat ett jättefint 6-årigt sto som jag är intresserad av att köpa...men har lite funderingar....hon har rent körblod e...
Svar
14
· Visningar
1 352
Senast: KickiH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka