Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Jag har två arabston som har ett varsitt föl. Båda har haft föl förut och är vana och väldigt snälla mammor. Fölen är födda med ett...
Svar
1
· Visningar
651
Senast: Bewelinn
·
L
Avel Min gamla pärla var ett sådant.. Nu e de så att ja har hört att de e ett gammalt ord för nu tidens halvblod..? Men min pärla har ju...
Svar
1
· Visningar
650
Senast: ameo
·
Avel Pratade med en bekant idag vars ston är på betäckning, hon berättade då att ett av stona, som inte tagit sig på första betäckningen...
Svar
11
· Visningar
1 014
E
Avel Är orolig för shetlandsfölet som nu är ett och ett halvt dygn. Allt har hittills gått som det ska, född på 330:e dagen, diar...
Svar
1
· Visningar
3 487
Senast: Cissi_K
·
B
Avel Jag undrar när man kan ta blodprov för att kolla om hästen är dräktig? Jag har läst i olika böcker och i vissa står det att man kan ta... 2
Svar
27
· Visningar
2 255
Senast: lil-sis
·
A
Avel alternativ 1:sto f.-05 e.Ragazzo, Chess, Pegasus. alt 2::)e.Carson Ask. känner någon till dessa hinstar? O vet om avkommorna har...
Svar
7
· Visningar
1 151
Senast: Cassandra
·
N
Avel Hur ska hästen stå med benen på utställning? En del säger si och andra så. Visa gärna bild. *la tråden fel, nån som kan flytta?*
Svar
3
· Visningar
809
Senast: ameo
·
J
Avel Som vuxen "ridtjej" som aldrig kunnat ha egen häst börjar nu en tanke ta form om att köpa mig ett föl/unghäst av rasen welsh (äääälskar...
Svar
1
· Visningar
756
C
Avel Jag blev väldigt intresserad av Chequille Z och har hört att han ska komma till Flyinge? Kanske har han redan kommit? Jag funderar på...
Svar
11
· Visningar
1 380
Senast: Chequille
·
M
Avel Någon vänlig själ som vet var jag kan hitta bilder på Hamilton (E. Irco Mena) på nätet? 2 3
Svar
52
· Visningar
4 507
Senast: HotNews
·
D
Avel Ska eventuellt köpa ett sto med härstamning Tamburin labrador emir,..., Kan någon berätta mer om dessa hingstar, och vad för avkommor de...
Svar
6
· Visningar
876
Senast: Dam
·
O
Avel Jag är ägare till ett sto som någon lånar för att ta föl på. Ska jag som stoägare stå för någon kostnad? Försäkringen har jag betalat...
Svar
4
· Visningar
1 034
Senast: hoppsann
·
Avel som idag står på N om de fanns på TAI eller FAI?? Det finns ju faktiskt några riktigt välmeriterade herrar bland de som idag betäcker... 2 3
Svar
47
· Visningar
3 831
Senast: QuickStar
·
Avel .. kan någon tipsa om var man får info om vilka dessa är? 2
Svar
38
· Visningar
2 641
Senast: elle12
·
Avel Har Hingsthållaren några rättigheter/ skyldigheter mot stoägaren ??? När mitt sto är betäckt och jag betalt allt som ska betalas då...
Svar
18
· Visningar
1 527
Senast: Piraja
·
Avel Jag har betalt allting sedan över 1 mån tillbaka och har ännu inte fått tillbaka registreringshandlingarna till mitt föl.:( Hur länge...
Svar
6
· Visningar
950
Senast: mian
·
Avel Jag undrar om någon här vet något om Trainer Seat, samt om Stostam 12. Vill veta allt ;)
Svar
16
· Visningar
1 500
Senast: anne ehinger
·
Avel Fick äntligen unghästens pass idag...men tyvärr har det smugit sig in lite fel...innan jag ringer och gnäller vill jag helst reda ut det...
Svar
6
· Visningar
894
Senast: Bubbla
·
A
Avel Ska fylla i registreringsansökan för årets föl men är nu förvirrad vem ska stå som språngägare? Jag äger inte stoet men ska stå som...
Svar
8
· Visningar
2 104
Senast: Odessa
·
M
Avel Hur mycket ska man "hänga" upp sig när det gäller raser om man vill ha en trevlig o bra häst? Jag är väldigt förtjust i gelderländare...
Svar
11
· Visningar
4 061
Senast: Blicken
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• GVFÖ 2025
  • Jobba som veterinär
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur