Nu ska stoet till hingsten!

Sv: Nu ska stoet till hingsten!

Ang frågan om naturligt el semin var mest bara för när det är naturligt så ingår inte u-ljud i priset. Lycka till med betäckningen.

Mitt sto seminerades när hon var 3, hade bakterier trots hon inte gått med valack sen hon var 1:eek: , så bara ett tips, kolla det:idea:

det är ju ditt val vilken hingst du tar....varför ska det bli diskussion om det?
jag har precis hämtat mitt sto hos Majim idag......hon tog sej inte första gången så jag håller tummarna nu !

lycka till !!

nu var det ju inte jag som skulle ha hingst utan L ;).

Och här på buke är det ju så att andras val av hingst är alltid relevant för alla andra av någon anledning. Och när jag fick veta vilken hingst hon valt till sitt sto förstår jag varför, även om jag tycker att det är riktigt intressant :).

Jag håller det hemligt pga ev diskussioner folk kan komma med..suck.
Men det är en godkänd hingst.

Fast har man tänkt igenom hingstvalet och kan motivera det på ett bra sätt brukar det inte bli några diskussioner.... Och då menar jag inte motivationer typ; det var grannens hingst, den har så himla läcker färg osv. ;)

Nej, det är en hinst jag hittade på slaktbilen.
Någon varmblodskorsning tror jag. De visste inte.
Jag tänkte han kunde göra lite nytta innan han dog.

Han är jävligt aggresiv, därför han slaktas.
Han sparkar folk och slår sönder väggar.
Han har något fel i huvudet tydligen.
Men han har jävligt snygg färg! :love:

Det kommer bli en sååå perfekt fölunge!

Snälla....förstå ironin :angel:

Jag vet bara att det kommer bli snack, så jag låter det vara...
Tyvärr är buke så. Skrämmande nog.

har mitt sto hos majim... har du betäckt med honom tidigare?? mitt sto bara vägrade att brunsta och har stått där två veckor. men jag tycker majim är en mkt trevlig hingst. intressant att känna till fler som betäcker med honom.

vi har betäckt ett sto med honom i år.Men det ser inte ut som hon blir dräktig så det blir till att åka dit igen. Och väntar ett föl efter honom nu när som helst på ett annat sto.

risk att norpa tråd men har för månd 4 dagar sen kört min madam 32 mil till en utvald hingst då ja såg hon var brunstig högbrunstig (pga hingst skall säljas uland om några veckor.. de hann låta hingsten göra sitt på tis och på ons dock var de lite knepigt på onsdag på tors hade hon gåt ur sin brunst hmm hur mycket kan detta påverka att hon ej kan komma att ta sig eller 1 a gången för mig hjälp en fundersam dam!!

Tisdagens språng borde varit bra taimat. Risken finns dock att äggen kan ha släppt då, och det var för sent.

Nej ;)

Nu blir det tyvärr ev inget i år :cry: :(

Måste flytta ifrån min hemska sambo..
Så letar desperat.
Men det ser ut som om jag får bo i bilen tills ngt dyker upp..
Kan inte bo kvar såhär.

Liknande trådar

Hästvård Jag köpte ett d-ponnysto till min dotter i vintras, jättetrevligt sto på 8 år som fått ett föl -14. Hon går ihop med mina två valacker...
Svar
16
· Visningar
3 968
Senast: tanten
·
Avel Mitt sto fölade i söndags, dvd 23 juni. Hon är väldigt svår att se brunst på och tidigare har vi fått u-ljuda f att veta när det dax...
Svar
4
· Visningar
1 015
Senast: Snowball
·
Träning Har ett sto som är eller ska väl säga har alltid varit väldigt låg i rang och alltid den som har varit den mobbade. Hon har alltid... 2
Svar
30
· Visningar
6 098
Senast: Tussinussen
·
Avel Har idag lämnat iväg mitt russto 33 mil söderut till en russhingst på betäckning (matte jättefjantig och gråter floder medan ponnyn är...
Svar
3
· Visningar
1 091
Senast: Tagliabue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka