Vill veta mer om hur ni tycker araber är

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Fridajgirl
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 30
  • Visningar Visningar 2 533
Sv: Vill veta mer om hur ni tycker araber är

Är de så "känsliga" som alla säger. Att de inte tål att gå ute utan täcke och att man måste vara så försiktig med deras tunna ben? De är, precis som vilken annan häst som helst, individer. Majoriteten skulle klara våra förhållanden utan täcke, då de kan sätta rejäl päls. Man behöver inte vara försiktig med deras ben, den är kloka hästar och vet var de ska sätta dem.

ÄR de lättlärda och samarbetsvilliga? Vet att det varierar från häst till häst med överlag? I överlag skulle jag svara Ja, absolut! Får du en arab på din sida kan du få den att ge allt!

Några typiska problem med dem? De är kloka hästar, tänkande individer. De hanterar skrämmande saker på ett lite annorlunda sätt än andra hästar, de tänker sig igenom problemet.

Rekommenderas varmt!
Ofta enmanshästar, men de ger allt!

jag har en inhyrning som är arab....det är ingen skillnad på honom och mina halvblod.....förutom att han är lite mindre så klart ! =)
dom går ute så mycke som möjligt ( täckade så klart !)
han tävlas både hoppning och dressyr så visst går det att tävla araber i hoppning ! (sen kommer han inte kunna gå så höga klasser då han inte räcker till i kombinationerna....)
jag är ingen arab-fantast men i många lägen är han mer lugn och sansad än mina hästar....

Apropå uttryck, en av de få bra grejerna i den där arabdokumentären, som jag just nu glömt titeln på. Den perfekta hästen? Kan den har hetat så?

Hur som, i början av den sägs det:
Antingen älskar man araber eller så förstår man sig inte på dem.

Detta finner jag en stor sanning i faktiskt. Jag å min sida har ofta lite svårt att förstå andra typer av hästar, men det är en annan femma. :D

;)
Apropå uttryck, en av de få bra grejerna i den där arabdokumentären, som jag just nu glömt titeln på. Den perfekta hästen? Kan den har hetat så?

Hur som, i början av den sägs det:
Antingen älskar man araber eller så förstår man sig inte på dem.

Detta finner jag en stor sanning i faktiskt. Jag å min sida har ofta lite svårt att förstå andra typer av hästar, men det är en annan femma. :D

Haha ok:smirk: Ja de blir nog en söt arab så småningom

Du har redan fått många bra svar som jag håller med om.

Mina två araber är otroligt olika till sättet, den ena modig och den andra ängslig. Gemensamt är att de är sociala, lyhörda, lojala och pigga hästar som gillar nya upptåg.

Mina går utan täcke på vintern- de ser ut som björnar, men fryser inte. Jag ser inga nackdelar med att ha araber, men jag anser att de behöver en ägare som är lyhörd och uppmärksam, och som älskar sin häst.

Johoo då. ;)
Har tillbringat 8 år som arabryttare på heltid,
så alltid är jag en arabryttare. :D

Har pysslat med i araber i hm... (måste räkna :p )13 år och kan varmt rekomendera dom. Sen beror det ju på vad du förväntar dig av hästen, du kanske inte kan utmana Jan Brink nästa år :D Men smartare och snällare häst är nog svår att hotta faktiskt. Bara man ger dom utrymme att behålla sin personlighet så har du en vän för livet. Som man brukar säga, Man beordrar inte en arab, man BER den. Tänk på det och köp den här lilla pärlan, du kommer INTE ångra dig!

Okej, men du får väl ha kvar den :smirk: ändå.
Ja hade kvar min d-ponny jätte länge men sen var jag tvungen att sälja honom... de var med sorg i hjärtat!pga att ja var för lång för honom.(han var en liten d-ponny) man kommer ihåg alla roliga stunder iaf det är bra

Haha oj ja då har du erfarenhet av dem.:smirk:
Jag satsar inte på att utmana de i eliten precis:rofl:
Jag håller mig på lokala och regionala tävlingar och vill inte komma uppåt. Gör det för skojs skull och vill ha en vän att ha roliga stunder ihop med:d så det verkar ju passa perfekt!

Hon går kvar och kommer fram tills hon flyger hem. :smirk:
Jag är båda för lång och för gammal för henne.
Men det skulle aldrig gå att lämna den tösen. :love:

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 453
Dressyr Jag ska sälja min ponny då vi inte kommer överens, hon har blivit klart bättre med tiden men hon är inte min typ av häst. Jag tycker om... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 470
Ridning Jag har letat efter en medryttarhäst sedan i somras men hittar ingen. Det är ett problem jag aldrig har haft förut och då har jag varit... 2 3
Svar
51
· Visningar
9 819
Senast: Magiana
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har... 2
Svar
21
· Visningar
4 726
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka