Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Vet inte riktigt vart jag ska lägga tråden, passar nog bäst här? Undrar litegrann om hur länge det är vanligt att hästarna växer...
Svar
1
· Visningar
2 471
Senast: xbella
·
P
Avel \"Mini Arab\" Finns det verkligen en ras som kallas mini arab? Har läst eller hört att det finns ponnys som ser ut som arabiska...
Svar
9
· Visningar
2 223
Senast: Pazuzu
·
Avel Förra året när mitt sto hade en månad kvar till att föla så fick hon bakterier i livmodern det visade sig genom att hon fick bruna...
Svar
16
· Visningar
2 867
Senast: ancan
·
I
  • Låst
Avel Jag har lånat in en shettis, som är dräktigt. Ska behålla fölet själv. Gubben som äger shettisen har åtminstonde en handfull...
Svar
1
· Visningar
652
Senast: ameo
·
Avel Mitt sto är väldigt känslig mot knott och andra insekter och blir lätt uppäten. Förra året hade hon flugtäcke och det fungerade...
Svar
6
· Visningar
1 966
Senast: Corax
·
S
Avel Det finns en sida där man kan se alla holländska hingstars delindex (avkommebaserat), alltifrån halslängd, modell, skuldrans länd...
Svar
2
· Visningar
664
Senast: roslagen
·
H
Avel Jag talade idag med en spådam och ställde en fråga till henne om mitt sto skulle få ett friskt och fint föl. Vet ni vad hon svarade? Jag...
Svar
3
· Visningar
834
Senast: Grana
·
U
Avel I hagen?:bump: Alltså en vuxen vallack, 10 år.
Svar
4
· Visningar
890
Senast: Rie
·
H
Avel Hej! Jag har ett par frågor angående föl, som jag hoppas att ni avelsexperter skulle kunna svara på, kanske? När börjar man fodra...
Svar
3
· Visningar
1 118
Senast: Ramona
·
Avel I torsdags fick detta stoet ett litet fint stoföl, det sägs att mamman är homozygot, blir fölet mer eller mindre tigrerat när hon fäller...
Svar
8
· Visningar
1 627
Senast: via
·
Avel Vi hade bestämt att betäcka nästa säsong. Nu är det så att stoet blivit skadad (inget allvarligt) men ändå. Så nu får det bli...
Svar
5
· Visningar
845
Senast: elle12
·
Avel Vad vet ni om honom? Läste någonstans om någon som sett en video på honom, vet ni vart? 2
Svar
35
· Visningar
7 467
Senast: Donnorna
·
Avel Vad har ni för staket till era föl, om ni har eltråd eller band , hur brett , hur många rader och vilka avstånd på raderna? Har ett 2...
Svar
2
· Visningar
1 205
Senast: Jet
·
Avel Hur skulle ni rent spontant reagera om någon sa till er att den skulle betäcka sitt 24 år gamla sto? En korsningsponny som är väldigt...
Svar
7
· Visningar
1 013
Senast: Mia_R
·
Avel finns det några bra sidor där man kan kolla fakta om hingstar.. Skulle vara kul att se lite längre bak.
Svar
2
· Visningar
664
Senast: NaTTa
·
Avel Egentligen VET jag vad jag skall göra, men ändå... :smirk: Skickar ut frågan - vad skulle ni använda för hingst till dessa sto om målet... 2
Svar
23
· Visningar
3 250
Avel Är det farligt ? Kan inte säga att våra hästar någonsin har varit speciellt intresserade av björk, även om de har gått i hagar med...
Svar
7
· Visningar
937
Senast: a-h
·
1
Avel jag har ett 17 årigt sto på ca:150 cm som jag planerar att betäcka i vår. jag är inte helt säker men jag utgår ifrån att hon inte haft...
Svar
16
· Visningar
2 279
Senast: boccia
·
L
Avel Har ni några föl eller känner ni någon som har föl efter honom? Hurdan mentalitet har de? Min komis har reserverat ett föl (det har...
Svar
5
· Visningar
1 051
Senast: Lucem ferre
·
P
Avel Hur lång tid tar det, efter att stoet fått en spruta, till det börjar brunsta?
Svar
6
· Visningar
2 009

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka