Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Avel förstår inte riktigt detta.. om man har ett föl där man vet mammas och pappans stam, men man får inte ta med detta i passet eftersom att... 2 3
Svar
42
· Visningar
4 536
Senast: Veronika
·
Avel Fick idag rådet av min veterinär att skilja av min minsting redan nu vid 4 månader (är 3,5 mån nu), känner mig mycket förvirrad hur jag... 2
Svar
34
· Visningar
3 717
Senast: gylle
·
E
Avel Har nyligt köpt mig ny häst och äntligen blev det en arab :love: Är intresserad av avel men har tyvärr dåliga kunskaper när det gäller...
Svar
5
· Visningar
915
Senast: Bewelinn
·
Avel Jag tänkte att vi skulle ha en tråd där man kan visa bild på de små liven med fölpäls och sen med deras "rätta" färg. "Före" (Den... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
12 996
Senast: Icca
·
Avel Vad skulle ni rekommendera för rp hingst till ett welshsto sek B 147cm hög. 98887p. e.Paddock Camargue-Snowdon Bligther Pappa 137cm... 2 3
Svar
54
· Visningar
4 701
Senast: kicket
·
Avel vart kan man hitta det? Vet att det tidigare fanns en om man googlade honom men den verkar ha försvunnit...
Svar
2
· Visningar
1 650
Senast: Evergreen
·
T
Avel Jag undrar om man kan seminera/betäcka en häst och sedan ta den till en stor utomhustävling en månad efteråt? Finns det någon kunnig som...
Svar
11
· Visningar
1 204
Senast: tirnanog
·
Avel I flera tidigare trådar har det diskuterats angående flera avelsförbund i Sverige. Här är ännu ett bevis på att det lönar sig att ha...
Svar
4
· Visningar
1 084
Senast: elle12
·
D
Avel Nu tänkte jag att ni kunde få hjälpa mig med en liten lista med bra saker att ha hemma inför fölningen. Skriv ned allt som ni vill ha...
Svar
6
· Visningar
1 878
Senast: Jet
·
Avel Kan ston som ska föla stoppa/fördröja fölningen om hon inte känner att förutsättningarna passar henne? Exv. om det är skitväder el. om...
Svar
2
· Visningar
722
S
Avel Skulle ni betäcka ett sto utan stam om hon hade bra prestationer? Och vad räknas som bra i stådant fall? Vad skulle ett sådant föl få...
Svar
1
· Visningar
672
Senast: Görel
·
Avel Mitt sto e efter Samarant och mamma är st.pr.st Donna Colina. Hon är 11 månader nu och har växt jättejämt under hela sitt första år...
Svar
8
· Visningar
1 078
Senast: A-K.Eng
·
Avel Jag sitter och kikar i en halvblodsstamtavla (se bild nedan), i vilken jag tror att det finns polskt påbrå. Någon som är bra på...
Svar
11
· Visningar
1 523
Senast: Pazuzu
·
Avel Hur länge väntar ni, försöker själva, innan ni ringer veterinär? Man hör ju mer och mer om förlossningsfång...
Svar
13
· Visningar
8 611
Senast: Nafayette
·
Avel Nu har jag tagit två föl på mitt nuvarande sto. Stoet själv är en rejäl och riktigt stor, jag blev tillfrågad en gång vilken ras hon var...
Svar
8
· Visningar
1 068
Senast: elle12
·
Avel Hur höga är era hingstar som är födda -05? Skriv gärna ut stammen!
Svar
16
· Visningar
984
Senast: ikaros227
·
Avel Någon som vet hur lång tid det tar att få svar från SLU på DNA test när det gäller härstammningskontroll?
Svar
11
· Visningar
1 355
Senast: DAngel
·
E
Avel Såg att det fanns en liknande tråd ang. Welsh, men blev sugen på att kolla vilka russ hingstar som är aktuella 2007. Skriv ned varför ni... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 419
Senast: lisa_trollet
·
T
Avel Om titeln var förvirrande kommer en förklaring här: ;) Jag har ett sto som själv är en "hoppindivid", har de flesta egenskaper som man...
Svar
3
· Visningar
849
Senast: Splittan
·
G
  • Låst
Avel Jag sitter här och funderar över sannolikheter och procent. Om man korsar två hästar med varsitt gulanlag, vad kan det då bli för färger...
Svar
3
· Visningar
934
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka