Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

M
Tävling Hejsan! När man mäter sin ponny, vart på manken mäter man då? och hur mycket ska man dra av för skorna? Har hört vissa som rider sina...
Svar
0
· Visningar
1 220
Senast: Monty_J
·
Körning Det saknas mej en häst! På juldagens morgon så kan inte lille shettis Jeppe nästan ta sig ut ur boxen. Akut fång på alla fyra hovarna... 2
Svar
26
· Visningar
2 139
Senast: kolblakkur
·
D
Körning Jag har i mitt sökande efter vagnar hittat en fyrhjulig "globusvagn" på www.malist.se. Aldrig sett förut.Någon som sett den? Ser lite...
Svar
6
· Visningar
1 710
Senast: Donkey
·
T
Körning När jag varit med vid inkörningar har vi oftast varit fyra stycken (inte i alla moment dock). Som endel säkert känner igen är det inte...
Svar
13
· Visningar
2 514
Senast: trofé
·
K
Dressyr Jag blir så trött. Köpte min häst i maj i augusti åkte vi och provade ut sadlar. Hon hade haft kotledsinflamation när vi köpte henne så... 2
Svar
21
· Visningar
2 183
Senast: karatefisken
·
P
Hoppning Någon som har några förslag? Har ett varmblod på 12 år, han älskar att hoppa, har bra framåtbjudning, vägrar aldrig. Men han har...
Svar
6
· Visningar
1 201
Senast: conrad
·
Hoppning Vad bör hästen kunna inför det? Hur högt behöver de kunna hoppa bana? Hur många tävlingar krävs för att kvala,och ska de ha gått...
Svar
6
· Visningar
1 108
Senast: stallhh
·
Western Jag rider "vanlig" engelsk ridning men ska köpa en westernsadel till min unghäst. Ska testa om han trivs bättre med den pga sadeltvång...
Svar
10
· Visningar
1 579
Senast: jinx
·
G
Körning Det är så att för ett tag sen såg jag en annons på ett företag i jönköping som tillverkade ponnyvagnar dom låg på mellan 4000-6000 kr ca...
Svar
3
· Visningar
2 707
Hoppning brukar ni hoppa med remont? jag tycker det känns så att hästarna inte kan andas lika bra:crazy: men vet inte, vad tkr ni? 2
Svar
24
· Visningar
2 555
Senast: Skorpan
·
S
Svar
9
· Visningar
1 182
Senast: Mirraya
·
Dressyr Nån som har något nybörjartips!? Är skötare på dressyrvalack och kan inte knoppa :eek: Kan det rent teoretiskt och är ganska bra på att...
Svar
2
· Visningar
1 182
Senast: Lea
·
L
  • Låst
Tävling Ska ni snart ut och tävla? Då kan ni väl berätta lite:)? Var ska ni tävla? Vad är det för typ av tävling? Vilka klasser? Vilken...
Svar
2
· Visningar
825
L
Körning Finns det några från norrbotten här på forumet som tävlar i körning?? :)Jag har ingen koll på detta med körning själv. Hade önskat hitta...
Svar
2
· Visningar
857
Senast: Linnzan
·
B
Hoppning Jag rider ett varmblod och när jag ska hoppa henne så stannar hon ca 10 m från hindret. Det går itne att få henne framåt då hon små...
Svar
17
· Visningar
1 465
Senast: Becka_Aida
·
Övr. Grenar Hejsan! I lördags var jag på årets första nattlöp i Mijas. Det var riktigt kul! Det är ju lite speciellt när det är på...
Svar
6
· Visningar
1 115
Senast: _hottis_
·
  • Låst
Trav Vad vet ni om att man som trav/galopp tränare måste från 1 jan ha transportubildning för att transportera sina hästar till...
Svar
3
· Visningar
996
Senast: ameo
·
E
Dressyr Tycker du att hästen alltid bör ha vitt schabrak vid dressyrtävlingar? Funderade på färger som blått, grått och olivgrönt, anser du... 2
Svar
34
· Visningar
3 067
Senast: Skorpan
·
E
Hoppning En fux med 4 vita halvstrumpor och 4 vita fötter. Eskadron (flexisoft) skydden runt om i färgen vit? Brun? Övrig utrustning mellan/...
Svar
14
· Visningar
1 214
Senast: Ziemona
·
M
Western Appaloosa Hingsten High Noon och Roger Johnson visar sina skills. http://www.youtube.com/watch?v=zCsXmkf5XyY :d
Svar
2
· Visningar
856
Senast: Tender
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka