Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

F
Western Jag sitter mer och mer och kikar runt på olika western sidor (mycket här på buke också) och känner att jag skulle också vilja börja rida...
Svar
4
· Visningar
1 057
Senast: Sasse_
·
Distans jag har en häst jag tänkt starta någon/några PP/CR ritter med, och har lite funderingar... känner veterinären igenom hästens ben? Min...
Svar
13
· Visningar
1 632
Senast: Tender
·
Körning Hej! Jag ska fösöka köra in min ponny. Men jag kan absolut inget om körning :p Eller jag har kört en häst, det gick väl bra. Men hon var...
Svar
12
· Visningar
1 520
Senast: Presto
·
T
Hoppning Hej, angående om höjder man får hoppa med unghäst. T.ex hur högt får man hoppa med en 3-åring, många säger att man sliter ut hästens...
Svar
5
· Visningar
1 404
Senast: TiliaCouronneWon
·
B
Dressyr Nu vill jag se på snygga dressyr träns, visa mig vad ni har för nått!:idea: Berätta lite om dom och vart ni köpt/beställt dom ifrån... 2 3
Svar
50
· Visningar
9 680
Senast: hopp_o_galopp
·
C
Tävling Hur ofta ska en häst vaccineras om året? Min häst blev vacc förra året den 21/6. Och nu när jag ska börja tävla lokalt så vill jag veta...
Svar
5
· Visningar
958
Senast: pollan
·
P
  • Låst
Tävling Jag tänkte höra lite hur det ligger till med t-märkning . Min gamla häst som jag nu ska köpa tillbaka t-märktes pga lindrig fång och går...
Svar
10
· Visningar
1 111
Senast: break_a_leg
·
Islandshäst Ja, jag har en liten grisepassare :devil: men han har bra gångarter egentligen, han har bara tappat alltihopa eftersom han inte blivit...
Svar
14
· Visningar
1 210
Senast: diny
·
A
Hoppning Jag fattar inte, nu har jag läst TR 10000 ggr känns det som. Det står följande: För att få starta 1.30 krävs 2 genomförda grundomgångar...
Svar
14
· Visningar
2 589
Senast: PrinceFair
·
U
Fälttävlan Säsongen är visserligen över för i år, men inför nästa år skall jag passa på att fråga alla kunniga människor här på Bukefalos om...
Svar
5
· Visningar
2 758
Trav Det glädjer mig att Demmers har fått sin licens tillbaka. Men hur kan det vara så att STC har möjlighet att i en förlikningsförhandling...
Svar
2
· Visningar
948
Körning Blev så glad i dag när jag vaknade och såg all härlig snö som har kommit:bump::bump: Jag har en längre tid sneglat på en gammal rissla...
Svar
9
· Visningar
3 106
Senast: skogstomten
·
W
Western Hej! Behöver lite goda råd om w sadel. Provar sadlar hej vilt och har fastnat för en Courts. Någon som vet nåt om detta märket? Och i...
Svar
6
· Visningar
2 179
Senast: Sasse_
·
Trav Alla hästar musklar ju sig olika beroende på vilken disiplin de tränas inom. Kan det då bli till nackdel för travhästen om det skaffar...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Djurjouren
·
R
Hoppning Letar efter en snygg smal förbygel eller bricole, alltså ingen men tjocka resårer. Vill helst ha en CWD men har inga pengar till en... 2
Svar
22
· Visningar
2 296
Senast: Jardina
·
A
Dressyr Hej, Ska köpa ny dressyrsadel och vill därför gärna ha lite tips då jag egentligen är en renodlad hoppryttare. Jag vill gärna ha en...
Svar
7
· Visningar
1 121
Senast: nyponros
·
Övr. Grenar Vad jag förstått det som, är fullblod dyrare att försäkra än exempelvis halvblod. Hur kommer det sig? Hur mycket betalar du i... 2
Svar
25
· Visningar
2 918
Senast: Alexandra_W
·
B
  • Låst
Hoppning Måste säkerhetsvästen vara godkänd enligt beta, klass 3 å de? för att man ska få tävla?
Svar
1
· Visningar
682
Senast: LenaH
·
E
Islandshäst Ni som rider bomlöst på era islandshästar, vill ni lägga ut bilder där man ser sadeln och hur den ligger. Ni får väldigt gärna även... 3 4 5
Svar
93
· Visningar
12 032
Senast: hanfla
·
Dressyr Åsikterna är delade vad gäller dressyrhästars vistelse i skog och mark. Men vad tror ni om själva tävlingssituationen då? Kan alla... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 733
Senast: Pallas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022
  • Fälttävlans-tråden 2025