Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Om vi gör ett rent antagande att dressyrryttare X vill att hästen ska göra högre lyft med frambenen, går det att göra såhär? Bridongbett...
Svar
16
· Visningar
1 479
Senast: Fredrik_
·
O
Hoppning Min ponny landar väldigt ofta i korsgalopp. Varför?
Svar
3
· Visningar
1 146
Senast: johannaaaa
·
  • Låst
Fälttävlan Hejsa Kunne godt tænke mig at høre hvem I har som tränar i de forskellige discipliner?? Jeg får hoppträning af Ragnar Bengtsson...
Svar
1
· Visningar
880
Senast: LenaH
·
Dressyr Ska byta dressyrsadel då jag sitter dåligt i min och den passar inte hästen heller längre, blivit för rak(wintec isabel). Har varit och...
Svar
4
· Visningar
1 212
Senast: Stallflicka
·
C
  • Låst
Dressyr Det är så störande att allt ska vara så fint & dittan & dattan, Det var ju någon som fick - bara för att sporren "hängde" & det är ju...
Svar
6
· Visningar
1 201
Dressyr vad tycker ni om dom? jag funderar lite på en sådan att bara ha hemma . är hoppryttare egentligen men ska ut o tävla några lokala...
Svar
11
· Visningar
1 539
Senast: iloveyou
·
Trav Det här blir säkert ett långt inlägg men kanske finns det någon här som har nån idé eller tips eller helt enkelt kan pusha mig att ge...
Svar
15
· Visningar
2 589
Senast: Lazio
·
Islandshäst Just nu går ju mina hästar på inhyrd lösdrift, men jag är lite nyfiken på hur stora boxar era hästar har (eller hur stora ni skulle... 2
Svar
31
· Visningar
3 970
Senast: Globus
·
Hoppning Vad har ni för plan? Medhjälpare? Antal språng? Avstånd/storlek på hästen? Vad tränar ni den på? Hur ofta? Vilken ålder? Vilket mål...
Svar
9
· Visningar
1 234
Senast: Marsii
·
I
Hoppning Igårkväll var det sändningar från Olympia på Eurosport. DE visade en höjdhoppning, jag har inget emot sådana, men däremot störde jag mej...
Svar
12
· Visningar
2 001
Senast: carrin
·
Islandshäst Ni som har vana av att ha era hästar på lösdrift. Hur gör ni när de är svettiga efter ridning? Vilken typ av täcke lägger ni på? Det... 2
Svar
29
· Visningar
2 748
Senast: Vindási
·
B
Islandshäst Som rubriken Lösdrift eller Stall på natten. Vilket trivs ni och er häst bäst med ? Varför ? :)
Svar
16
· Visningar
1 446
Senast: Dandylinn
·
A
Dressyr Får jag tävla en 6 åring lokat dressyr? PONNY
Svar
4
· Visningar
919
Senast: Waco
·
F
Körning Finns det nån som kör i gästrikland..Jag vill gärna lära mig mer och träna med min fjording men vet inte var jag ska vända mig..
Svar
3
· Visningar
1 065
Senast: PyseN_
·
A
Hoppning jo jag skall troligen vara med i kval tävlingarna till gp ponney me min c ponny...! hur breda är oxrarna ?? och måste man ha stövlar &...
Svar
11
· Visningar
2 338
Senast: annzza
·
S
Hoppning Hur gör ni om hästarna bockar när ni hoppar? Håller i och låsas som ingenting eller drar ni upp huvudet? Motivera... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 185
Senast: BeastieBabe
·
D
Dressyr Det är såhär, jag har och min ponny har haft en träningspaus på ca 1år nu. Med det menar jag att jag inte har ridit mer än ca 1-3,4 ggr...
Svar
3
· Visningar
1 356
Senast: diskho
·
Hoppning Ja, vad tycker ni om att löshoppa 2 hästar samtidigt? Brukar ni göra det? Eller föredrar ni att bara ha en häst? 2
Svar
30
· Visningar
3 384
Senast: Lawendel
·
Western Är en sånhär för lång? Hur långa är era kavajer ni tävlar showmanship med i längd?
Svar
8
· Visningar
1 694
E
Körning Där är ju hål i däckeln där man skruvar i tömringar. Vet inte vad det kallas eller hur jag ska förklara riktigt, men försöker. Gängorna...
Svar
8
· Visningar
1 355

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Uppdateringstråd 31
  • Artfex S

Hästrelaterat

Tillbaka