Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Övr. Grenar Eftersom det var ett tag sedan jag hade koll på galoppstammar så undrar jag vad ni tycker/tror om denna stam på ett sto som ska bli...
Svar
8
· Visningar
1 127
Senast: Mysaan
·
J
Dressyr skulle ni vilja hjälpa mig att reda ut lite saker?? har ju blivit erbjuden att ta föl på en kompis halvblodssto till våren och kollade...
Svar
11
· Visningar
2 016
Senast: jupiter-judex
·
J
Hoppning Är det någon som provat de nya stigbyglarna från sprenger? Vad är det för skillnad mot för de gamla? Vilka är bättre? Måste ha sprenger...
Svar
18
· Visningar
1 896
Senast: Mtv
·
H
Hoppning Har en unghäst som idag är stabil i 90 och 1m, tänkte nog fortsätta rida 1 m ett par månader efter vilan som han har nu. Min fråga är...
Svar
14
· Visningar
1 833
Senast: WelcomeToHeaven
·
M
Fälttävlan har försökt hitta en tråd men fanns så få svar :/ vad har ni för skydd när ni tävlar/tränar terräng? har försökt hitta men utan...
Svar
11
· Visningar
3 091
Senast: ms husberg
·
M
Hoppning Är lite nyfiken på vad folk har för åsikter om Trainers hoppsadlar... Ska ev. köpa en till min pålle. Har provat den ett par gånger...
Svar
2
· Visningar
966
Senast: Equidae
·
Distans varför läggs tävlingar inom samma "område" med bara nån veckas mellanrum??? vem/vilka bestämmer när tävlingarna ska gå? Vet inte...
Svar
1
· Visningar
851
Senast: Stopek
·
Dressyr Eller inte ny men ny för oss. :p Har nu fått hem en Childeric Dac Us. :d Den verkar ligga rätt bra, och var väldigt mjuk och fin i... 2
Svar
34
· Visningar
3 002
Senast: Centaur
·
D
Islandshäst Någon som sett den live? Såg skön ut på bilden. Såg att den nyss kommit ut men inte hittat så mkt förutom att den inte finns i bredare...
Svar
8
· Visningar
2 553
Senast: icca78
·
Hoppning Jahapp då börjar man bli lite nojjig ang att använda Hampa Pro bakskydden, efter att ha läst att många fått problem med sina hästar med...
Svar
18
· Visningar
2 036
Senast: novaa
·
Trav Jag har sett/hört många antydningar om att ridträna travhästar, men funkar det verkligen att rida snabbjobb? Håller benen? Vilken... 2
Svar
36
· Visningar
5 800
Senast: fethajja
·
S
Körning Undrar om nån här har sådan sele? Är ni nöjda med den o så? Kvalitén hur är den? Blev fundersam om de inte är bra eller konstiga i...
Svar
3
· Visningar
1 389
Senast: Hilly
·
S
Tävling Hej! För den som aldrig tävlat förut, hur mkt brukar veterinär avgiften gå på?
Svar
6
· Visningar
1 313
Senast: nasbom
·
C
Körning Hej Hej Jag har en travare hemma som jag skulle vilja köra med. Och då menar jag inte travköra utan skogsköra eller "allround" köra...
Svar
16
· Visningar
1 826
Senast: Trygg
·
S
Hoppning Hej. På Lördag är det hopptävling på min ridskola, [Lokal tävling] och det var utlottning på hästar, jag fick oturen till en liten... 2
Svar
22
· Visningar
2 520
Senast: Jackie_nova
·
Hoppning hur är dessa ridhjälmar i storlekarna. Ni som har Charles Owen JW oxå eller har ridit med en sådan åtminstone, är dom lika stora i... 2
Svar
28
· Visningar
6 119
Senast: sweet_extraa
·
Hoppning Hej tänkte gå in mina nya sarm stövlar och undrar hur ni smörjer era läderridstövlar? :)
Svar
13
· Visningar
1 991
Senast: Micke i Spanien
·
Trav jag har ett 8årigt sto, som är mycket sparsamt startad.. frisk, fräsch. pigg som en spigg hemma i träning. samma i värmning o...
Svar
16
· Visningar
5 158
Senast: Emmahpemma
·
S
Western Måste jag ha det också? Hur skaffar man licens till mig och hästen? .:D
Svar
1
· Visningar
768
Senast: real_cowgirl
·
C
Hoppning Hej! Jag var och tävlade dressyr för någon månad sedan. Hade då ingen kavaj och mamma tyckte det var bäst med en lite längre kavaj som...
Svar
7
· Visningar
1 455
Senast: Panikie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka