Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Hoppning Jag har ett tolvårigt sto som har ganska bestämda åsikter om det mesta. När det gäller hoppning tycker hon att det är skitkul, när det...
Svar
17
· Visningar
2 080
Senast: muppia
·
Hoppning Ja, som rubriken låter, går det att köra BoT paddarna i tvättmaskinen?
Svar
19
· Visningar
1 202
Senast: kopparberg
·
S
Körning (Har kollat alla gamla trådar inom ämnet, men ingen gav tillfredställande svar. Endel var också väldigt gamla... så nu provar jag att...
Svar
1
· Visningar
1 096
Senast: Nussikan
·
S
Körning HEJ Jag har en 16 årig kallblodstravare som jag tidiagre bara ridit på, nu är jag dock i startgroparna att börja köra henne, jag har...
Svar
4
· Visningar
912
Senast: Sombra
·
Hoppning Efter mycket mätande och provande har jag kommit fram till att jag ska ha strl S Long. Men det verkar inte som att någon butik/ÅF här i...
Svar
3
· Visningar
974
Senast: Sassy
·
Övr. Grenar Fick höra idag att man kan åka ner till Säve med sin ridhäst och få rida på galoppbanan, någon som vet hur det funkar och vad det kostar...
Svar
10
· Visningar
2 007
Senast: norpan85
·
Körning Frivilligt att svara, och anledningen till enkäten är enbart min egen nyfikenhet på vilka ni andra är! :) 1. Vilken häst/vilka hästar... 2 3
Svar
55
· Visningar
5 739
Senast: AKB
·
S
Western Jag undrar om man får tävla med bosal på D/C-nivå ? Hästen som jag ska tävla med är 13 år. Jag har bläddrat runt i regelboken, men...
Svar
16
· Visningar
1 629
Senast: malumbub
·
S
Western Som jag förstått det, så är Hunter tävlingar ganska sällsynta och oftast förekommande på ras shower!? (Rätt ny inom western, så har inte...
Svar
13
· Visningar
1 932
Senast: malumbub
·
H
Körning Hur långa bör skaklarna vara när man hugger ner lite skogssly och ska använda att spänna på sidorna vid inkörning? Ska skicka ut sambon...
Svar
3
· Visningar
1 205
Senast: Helan
·
K
Trav Jag sitter och luskar i det här med frysmärkningar. Finns det ett specifikt årtal för när man började frysmärka travarna? Jag har... 2
Svar
26
· Visningar
3 336
Senast: Clementine
·
M
Fälttävlan så här är det väl det finns "vanligt" fälttävlanskort, men ska man upp till *ig så är det väl ett speciellt fälttävlanskort för den...
Svar
3
· Visningar
966
Senast: prins_rollo
·
I
Western Va iväg på clinic för ett tag sen med min foderhäst å fastnade direkt, western är nått jag vill träna å hålla på med, planerat att köpa...
Svar
17
· Visningar
1 652
Senast: Itaa
·
Hoppning Igår var jag på träning i ridhuset och vi skulle hoppa serier, en rak linje med tre kryss i stuts ett galoppsprång till och ett räck och...
Svar
6
· Visningar
1 678
Senast: cetzyboy
·
Western Siffrorna på sadeln är rena grekiskan :o Vid hornet är det en flärp där det står "THE RIDER" (antar att det är modellen?) och är en...
Svar
2
· Visningar
1 671
Senast: selda
·
Dressyr ..är det träning på i kväll. Fråga: Är det "bättre" att rida lite i undertempo och få till lite synbar ökning, eller hålla ett... 2
Svar
20
· Visningar
2 553
Senast: fio
·
N
Dressyr Alltså av typen man lägger mellan sadel och schabrak. Är det någon som använder en sådan under sin dressyrsadel (och i så fall av vilket...
Svar
17
· Visningar
4 893
Senast: Immer
·
I
Hoppning skapade tidigare en tråd om stanford då jag hade hittat en unghäst e. den hingsten å kände att jag ville ha lite mer kött på benen...
Svar
4
· Visningar
1 071
Senast: Ancor
·
C
Tävling Som med globen där tex Peter Eriksson vann en halv miljon i prispengar o hästarna ägs av andra. Hur fördelar dom detta? Bara...
Svar
4
· Visningar
1 148
Senast: BaconBob
·
E
Dressyr Fick frågan hur man gör för att få förlängd steglängd av ett barn som villle rida LC. Hur skulle ni svarat? Någon bra övning för de... 2
Svar
23
· Visningar
5 662
Senast: Eleonore
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur