Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Islandshäst ;)Jag blir galen, jag får inte g-bootsen att sitta bra på Tildras vänster fram, inga andra boots har varit några problem på henne. Nån...
Svar
3
· Visningar
1 119
Körning funkar det? har ett ganska stadigt finnhäststo. skulle få låna en vagn av en i stallet, men den är för smal, fastnade över baken redan...
Svar
1
· Visningar
881
Senast: _Elly_
·
F
Övr. Grenar Vart får jag tag i bra ridjeans? Vilka använder ni?
Svar
15
· Visningar
3 212
Senast: fragan
·
S
Western Någon som vet nåt om det? jag tycker iallafall det verkar som ett bra ställe men jag skulle vilja veta vad ni tycker och tänker om det...
Svar
6
· Visningar
1 370
F
Hoppning sitter här med min första unghäst som nu debuterat i 1m å börjar bli riktigt snabb på 90banorna, vi va faktiskt 5 sec snabbare än... 3 4 5
Svar
80
· Visningar
6 079
Senast: Kerrin
·
A
  • Låst
Distans Nu tar vi nya tag i Östergötland :) Vi siktar på att ha en 20 km PP och 40 km CR den 30 mars. Kolla in den uppdaterade hemsidan så ska...
Svar
1
· Visningar
1 127
Senast: Bewelinn
·
L
Körning Hej go´vänner! Nu finns den nya DVD:n "lär dig köra" från Panvision. Visst finns det detaljer i videon som inte är 100% men det...
Svar
4
· Visningar
1 282
Senast: loch
·
S
Hoppning Någon som vet om var man på nätet kan köpa en relativt billig, prisvärd magplatta? (Gör lite ont i plånboken såhär vid juletider ;))
Svar
16
· Visningar
1 465
Senast: Filippa99
·
F
Hoppning Hej! Var hos sadelutprovaren igår och fick rådet att köpa en Crown Arwen åt min häst men då den är ganska dyr ca 14000 kr så skulle jag...
Svar
11
· Visningar
4 395
Senast: FestivalQueen
·
W
Hoppning Hur länge går dem ute? I hur stor hage? Hur ser den ut, kuperad? Preparerad? Med skydd eller utan? Med kompis, eller kompisar... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 137
Senast: SweetBriar
·
M
Trav :( Mamma fick samtal igår från fodervärden till sitt 12 åriga sto, som talade om att hennes egen häst hon själv har ute på foder sen...
Svar
1
· Visningar
743
Senast: Nafayette
·
M
Western När man tävlar med djur. Intressant läsning, se särskilt förslagen under flik 5........ Reflektioner, någon...
Svar
17
· Visningar
1 284
Senast: SKOGSRÅA
·
Trav Hittade en liknande tråd på Avel men tänkte fråga här eftersom hästen i fråga är ett varmblod. Hästen är någonstans mellan 155-160 cm...
Svar
8
· Visningar
1 245
Senast: Indyhope
·
J
Dressyr ...hade ni valt till ett lite kraftigare halvblodssto e: Pascal? Gärna som lämnar högre avkommor, med mycket rörelse i traven. Hon har...
Svar
7
· Visningar
1 217
H
Hoppning Okai, nu är det såhär: Hoppsadeln (Stubben Latino) som vi köpte av sadelmakare glappar nu mer än någonsin. (spec. vid hoppning) ponnyn...
Svar
11
· Visningar
1 243
Senast: Hotandspicy06
·
F
  • Låst
Dressyr I senaste numret av ridsport finns en artikel som behandlar piaffen och visar bilder på en "korrekt, balanserad piaff". Jag höll på att... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 384
Senast: break_a_leg
·
M
Western jag är lite intresserad av western, har aldrig tävlat eller ridit det. men kan man ha halvblod/fullblod i Trail eller Barrel Race? får...
Svar
4
· Visningar
1 263
Senast: Texaz
·
Dressyr Jag står just i begrepp att köpa en dressyrsadel, vilket jag skrivit i en annan tråd :D Nu lutar det åt att jag kommer att köpa en... 2
Svar
30
· Visningar
3 972
Senast: klabbarparn
·
D
Hoppning Hej. Vad kör ni med för sorts "linor" när ni löshoppar era hästar, om ni kör med något sådant förstås. Alltså linor att fästa mellan...
Svar
13
· Visningar
2 653
Senast: loch
·
E
Körning Jag har en sele jag inte kommer använda på ett tag nu (vinter och tidsbrist) och planerar därför att hänga undan den över vintern, den...
Svar
3
· Visningar
923
Senast: MadicDomino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka