Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Körning Tömkör min 2½ åring, russvallack. Han har haft både travdäckel, sadel och loksele på. Han är väldigt duktig på halt och igångsättning...
Svar
2
· Visningar
862
Senast: Iris71
·
Islandshäst Hej! Jag skulle vilja ha lite förslag på hingstar som är svartvit skäckar, eller den färgen som Tjaldur fra Skullerup har (vad det nu... 2 3
Svar
57
· Visningar
7 253
Senast: Amore
·
E
Fälttävlan nu ska jag hålla ett muntligt tal om alla olyckor inom ridsporten och speciellt inom fälttävlan. men för att dom ska förstå hur...
Svar
8
· Visningar
1 731
Senast: annah0j
·
H
Islandshäst Jag har en isis val som är i dåligt hull . Han har nu sats igång (riden ca 2 mån) efter ett fånganfall i mitten av juni...men eftersom...
Svar
15
· Visningar
1 506
Senast: Roheryn
·
K
Islandshäst Hejsan! Min häst går på vila nu och jag funderar lite på att låta henne gå utan skor under vilan.. Brukar ni plocka av skorna under...
Svar
7
· Visningar
1 054
Senast: ang
·
Dressyr Har en hopphäst som pga av skada inte kan hoppa mer. Så nu skall han få bli Dressyrhäst :) vilket skall bli jätteroligt. Han har en...
Svar
10
· Visningar
1 384
Senast: ancan
·
T
Western Ytterligare en förvirrad tråd från mig... :D Jag har funderat på det här många gånger tidigare. Det är så att jag har kämpat med min... 4 5 6
Svar
101
· Visningar
9 109
Senast: Thornbird
·
Western När jag har kikat runt på lite bett så har jag upptäckt att vissa stångbett kallas för "träningsbett". Dessa "träningsbett" är många...
Svar
6
· Visningar
1 403
Senast: lakrits
·
Dressyr Ja, ni läser rätt- alla dressyrgjordar är för korta för min grabb. Åtminstone med den här sadeln. Jag skulle behöva storlek 90, eller...
Svar
15
· Visningar
1 036
Senast: mizz_perfect
·
P
Hoppning Får jag rida på kandar till en stor häst på en clear round?
Svar
6
· Visningar
1 045
Senast: Kerrin
·
A
Körning Jag skulle vilja börja dra lite "släpa" med mitt ministo. Nu är det så att jag "bara" har sele med lös brösta i hennes storlek.(Vilken...
Svar
6
· Visningar
1 440
Distans Hur gör ni nu när det börjar bli hårt och lite isgata här och var? Kom med an massa bra tips och rekommendationer till en ryttare som... 2
Svar
31
· Visningar
3 851
Senast: Daimie
·
T
Distans Hallo Sverige :bow: Jeg er en dansk distancerytter som gerne vil til Sverige og starte tävlinger næste år. Jeg har fået en plan for...
Svar
7
· Visningar
1 519
Senast: Hoppla10
·
Islandshäst Har sett att det finns ett speciellt islandshäst bett. Kallas droppe tror jag. Vad är det för speciellt med detta? Varför just till...
Svar
1
· Visningar
811
Senast: Gauti
·
K
Islandshäst Hejsan! Jag har en islänning som är lite svårfångad i hagen och skulle bli jätte glad av lite tips för att bli av med vanan. Han har... 2
Svar
36
· Visningar
3 346
Senast: sambaengi
·
Western Nån som vet vart jag kan hitta westernkläder åt det mera festliga hållet. Att ha på bröllop till exempel - för både brudpar och gäster.
Svar
7
· Visningar
3 283
Senast: Tussemaja
·
K
Hoppning Har ett dilemma som jag skulle vilja ha lite råd om. En flicka på klubben som har en frisk C-ponny, med bra grunkondition, som dock...
Svar
12
· Visningar
1 235
Senast: Skorpan
·
Hoppning Som många kanske redan vet har jag nyligen köpt en 6-åring e. Lansing, ue. Contender som har startat 140 hoppning, jag importerade den... 2 3
Svar
57
· Visningar
6 743
R
Hoppning Är det någon som vet om man kan ändra bomvidd på en Butet-sadel? Jag har en som blivit för smal för min unghäst som har breddat sig och...
Svar
2
· Visningar
2 325
Senast: lytesout95
·
K
Trav Eller göra mer tålig för mjölksyran.... Hur träna? Tillskott som ökar tåligheten? 2 3
Svar
49
· Visningar
6 768

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka