Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr hejsan! min häst går trevligt i höger varv, går fint att böja och ställa osv. Men problemet uppstår när jag rider i vänster, det känns...
Svar
11
· Visningar
1 162
Senast: Cut3Leo
·
M
Körning För att försöka skapa större intresse för körsporten så kommer vi nu att ha en intruduktionskurs i körning för alla körintresserade...
Svar
19
· Visningar
1 580
Senast: Vindelkusken
·
Körning "Körmöte på Flyinge Tisdagen den 2:e oktober kl. 19.00 i Aulan, Flyinge Hur ser vi på körningens utveckling, vart är vi på väg...
Svar
8
· Visningar
1 270
Senast: Vindelkusken
·
Distans I år har jag lyckats övertyga sambon om det förträffliga med att åka till Gotland och tävla, så om allt får vägen i övrigt också så åker... 2
Svar
26
· Visningar
3 855
Senast: Teodora
·
Hoppning Spinner vidare lite på suss44:s tråd. Det är så att vi också är i hinderfixartagen och vill ha ett smalt plank. Hur smala är era hinder... 2
Svar
20
· Visningar
2 307
Senast: trazel
·
Dressyr Hejsan! Min häst går i en ganska stadig form när jag rider lätt, men när jag sitter ner i traven blir det ostabilt, mkt på grund av mig...
Svar
3
· Visningar
1 115
Senast: Adelina
·
W
Hoppning vilken ras har enligt er bästa förutsättningen för att lyckas på riktigt hög nivå?? och varför?? på de riktigt stora tävlingarna stöter... 2
Svar
22
· Visningar
9 696
Senast: Blueberry
·
Dressyr okej, jag kanske är trögfattad men hur är det egentligen?? Har hört delade meningar... och kan inte bli klok på alla trådar...
Svar
2
· Visningar
1 042
T
Dressyr Får man vara me doch rida i laget om man startat en LA:1 :a?? Har hört att man får rida i DIV III laget om man startat en LA, utan att...
Svar
3
· Visningar
851
Senast: LillaGeisha
·
Dressyr Jag letar efter ett träns i finare läder och smala remmar till min welshponny med shetlandsstorlek på huvudet. Tränset ska vara svart...
Svar
3
· Visningar
887
Senast: Victovie
·
Dressyr Jaa det är en så enkel fråga men måste veta:P haha.. Får man tävla med nosludd på tränset i dressyr? Har sår efter grimman på hästen...
Svar
14
· Visningar
1 567
Senast: HBKbruden
·
A
Dressyr nån som vet här i dressyrforumet om man måste tävla med vitt schabrak på lokal/regional nivå? har en skimmel och tävlar egentligen...
Svar
1
· Visningar
768
Senast: zanzan
·
Dressyr Ni som tävlar, hur bestämmer ni vilken klass ni ska rida? Ställer ni frågan på Buke utifrån era förutsättningar? Bestämmer ni det...
Svar
13
· Visningar
1 357
Senast: Midnight
·
Islandshäst Testar på detta forum istället, få se om tråden får ligga kvar. Jag är på jakt efter skoridbyxor, oskodda. Har än så länge bara hittat...
Svar
8
· Visningar
1 146
S
Dressyr vill få info och bilder på era bomlösa dressyrsadlar (som ser engelska ut kan tilläggas) är det mycket fördelar med dom som det pratades...
Svar
10
· Visningar
1 566
Senast: heylan
·
S
Western Har några snabba frågor...Hoppas någon här inne har tid att svara på dem under dagen ;) Funderar på att starta en Trail at hand i... 2
Svar
27
· Visningar
4 493
Senast: Kickis
·
Hoppning jag har köpt mig en grundriden 7 åring och ska börja hoppa honom nu. vi har börjat med cavaletti och studds men han hoppar jätte språng...
Svar
14
· Visningar
1 701
Senast: L8P8
·
F
Islandshäst jag funderar på att hyra/vara fodervärd till en isis. Finns det någon som är, har varit eller bara vet lite om det. undrar bla. vad det...
Svar
7
· Visningar
1 097
Senast: Astralis
·
S
Western Är rätt ny på det här med western, men har haft egen häst i över 20 år och vet hur viktigt det är med bra passande sadlar... Men...
Svar
10
· Visningar
2 064
Senast: Sasse_
·
S
Dressyr Hur ska man instruera/hjälpa en ryttare med sk "gamsits" dvs att ryttaren i viss mån tar upp hästens rörelser med övre delen av...
Svar
12
· Visningar
2 109
Senast: Degree
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka