Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

E
Islandshäst Hej, Funderar på att starta någon lätt tävling med min islänning. Kanske inte precis nu, ska skaffa tränare först, men jag undrar om...
Svar
4
· Visningar
1 254
Senast: EvensPila
·
Körning Jag vet att man egentligen bör vara minst två när man kör häst... Det är ju dock inte alltid så lätt att ordna, inte nog att jag... 2
Svar
36
· Visningar
2 977
Senast: kolblakkur
·
Övr. Grenar Har dem blup eller något sådant? Har nämligen fått för mej att fullbloden är lite friskare och mer förskonade från detta, men det...
Svar
5
· Visningar
1 208
Senast: Nizzetoto
·
Dressyr Ja nu när man köpt ny sadel så matchar inte tränset till sadeln.. (åhh dagens i-landsproblem). Så nu undrar jag om någon vet ett snyggt...
Svar
11
· Visningar
1 238
Senast: fjordtokan
·
F
Hoppning Skulle vara jättekul om ni med hopphästar av lite längre modell skulle vilja lägga in bilder på dom å skriva någon/några rader om vad... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 535
Senast: Fjanton
·
J
Islandshäst Någon som har nåt bra tips på ett new tan-färgat träns, helst islands men andra kan också funka... Gärna bilder också! tack på...
Svar
2
· Visningar
1 046
Senast: prins nicki
·
Tävling Är det nån mer än jag som har sin häst på bete under tävlingssäsongen? Hur länge går de ute på dagarna i så fall och hur mkt övrigt...
Svar
16
· Visningar
1 733
Senast: Camomill_
·
A
Fälttävlan Hej ;) Jag är en tjej som håller på med hoppning och skulle vilja prova på något nytt. Därför undrar jag om någon kan förklara vad...
Svar
1
· Visningar
788
Senast: Camomill_
·
F
Dressyr Hur gör man det egentligen? Använder ofta plastrong men det blir nästan alltid platt och ful. Har sett flera där plastrongen liksom är...
Svar
3
· Visningar
3 882
Senast: PrinceFair
·
G
Distans Jag är helt ny i detta forum så det är möjligt att denna fråga redan finns besvarad, men jag ställer den ändå. Jag har aldrig varit...
Svar
3
· Visningar
1 220
Senast: Liten
·
E
Islandshäst Nu har jag hittat ett djuävulskt bra flugmedel. Min häst har alltid haft problem med flugor mygg och knott, och vi har testat jättemånga...
Svar
6
· Visningar
1 351
Senast: EvensPila
·
Trav Jag är en nybörjaramatör och det finns ingen jag kan fråga eller jämföra med för jag är väl typ den enda med hemmabana Åby som har...
Svar
11
· Visningar
4 012
Senast: prinsus_
·
Trav Det är ju något speciellt med att ta fram en häst enda från början, bara premie - kval gör ju att man blir så stolt att man kan spricka... 2 3
Svar
45
· Visningar
4 186
Trav Har lite funderingar kring hur ett sele ska vara utformat, eller sitta på för att sitta på bästa sätt. Nu menar jag inte VAR på hästen...
Svar
11
· Visningar
1 338
Senast: Zandrah
·
I
Fälttävlan Jag trodde jag kunde en del om fälttävlan men så är det uppenbarligen inte. :crazy: eller så har jag bara tillfällig alzheimer. :idea... 2
Svar
37
· Visningar
3 961
Senast: Idasagare
·
L
Dressyr Det kan ju förstås vara ett munproblem, hästen ska givetvis kollas. Men så fort som jag tar tyglarna så börjar hästen tjafsa och tugga...
Svar
8
· Visningar
3 561
Senast: NiraK
·
Körning Som frågan lyder, vad väger en loksele ungefär? Har sålt två som ska skickas med bussgods (hur nu det kommer att fungera) men vet inte...
Svar
6
· Visningar
1 739
Senast: fjordtokan
·
F
Hoppning Varför har nästan alla som hoppar martingal på sina hästar? Jag följde med min kusin när hon tävlade idag och kom att tänka på att... 5 6 7
Svar
126
· Visningar
11 450
Senast: Ancor
·
Dressyr Vad betyder det när det står "wide gusset" om en sadel? Läste det på Kieffers hemsida om Ulla Salzgeber Wall-Street. Betyder det bred...
Svar
2
· Visningar
981
Senast: Fiorano
·
Islandshäst är det någon som ska til VM i holland i år?? 9 10 11
Svar
213
· Visningar
18 782

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser