Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

W
Hoppning alltså längdhinder med riktigt vatten (ej vattenmatta)?
Svar
5
· Visningar
1 261
Senast: trazel
·
I
Western Hej, är det någon som har en mörk häst med ljus sadel? Bilder!!;)
Svar
8
· Visningar
1 225
Senast: Sidekick
·
Fälttävlan Skulle gärna vilja starta en debutant ft på storhäst, fick höra att debutanta klasser alltid ska hållas som lokaltävling. Men jag läste...
Svar
11
· Visningar
1 201
Senast: settis
·
Körning Jag kan styra bakvagnen med förhållning på yttertöm! Tjoho vad kul det är när körningen lossnar lite och man lär sig någonting nytt...
Svar
1
· Visningar
839
Senast: Nussikan
·
L
Fälttävlan Hej! Jag har för tillfället ingen häst och inte heller någon direkt uppfattning om vad som krävs för att börja med fälttävlan. Har...
Svar
5
· Visningar
991
W
Hoppning Alltså... Om jag vill tävla individuellt eller i lag och vara med i en "liga" vad finns det för storhäst? Vad är det lägsta man kan...
Svar
9
· Visningar
1 083
Senast: Raider_
·
J
Dressyr lägger väl ut en tråd om mina funderingar.... funderar ju lite lätt på vad min nästa häst ska bli, mitt halvblod är 18 nu och börjar... 3 4 5
Svar
82
· Visningar
8 091
Senast: mackan
·
W
Dressyr hej, är det ngn mer än ag här som rider med tråd ibland? alltså med en tunn tråd som tyglar. detta har hjälpt mig jätte mkt framåt i... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 225
Senast: Merwen
·
Fälttävlan Va ger ni era hästar för att få dom att lägga på sig? Har ett fullblod på 165 å han e Alldeles för tunn som han är nu...Han får... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 497
Senast: norpan85
·
H
Tävling Vart ska man vända sig om man ska skaffa ett mätintyg till sin ponny? Vad kostar ett märintyg ca? Går det fort att få det? Något...
Svar
2
· Visningar
884
Senast: Tajger
·
E
Dressyr Ska berätta lite hur det ligger till: Fick min första egna häst i April, en valack på 167cm 8år e.Cortez. Han var väldigt stel och så... 2
Svar
26
· Visningar
2 812
Senast: angelaL
·
I
Islandshäst Det är helt otroligt! :banana: Jóhann R Skúlason (IS) på Hvinur frá Holtsmúla fick hela 8.87 på uttagningen T1. VM hemsidan är under...
Svar
13
· Visningar
2 853
Senast: duSci
·
S
Western Har mina funderingar på att köpa denna showsadeln men den är bomlös och nu undrar jag om någon som har koll ev. Monke vet om jag får... 2
Svar
20
· Visningar
2 426
Senast: Camilla_H
·
Distans vet att det fanns en tråd här förrut innan crashen.. vilken gps rekomenderar ni? 2
Svar
20
· Visningar
2 751
Senast: cano
·
Fälttävlan Min ponny blir gärna lite stark i terrängen :p Så jag har tänkt skaffa ett lite skarpare bett, just nu rider jag på ett rakt tränsbett...
Svar
8
· Visningar
1 561
Senast: Camomill_
·
F
Dressyr Vad har ni fått för bra tips som ni provat och det har fungerat, hjälpt er framåt i er ridning, gett er fler poäng på tävling osv... 3 4 5
Svar
89
· Visningar
7 745
Senast: Lucky_Me
·
Dressyr Min häst har ju lite att önska när det gäller att "ta tag i bettet" i traven. Han släpper det rätt så lätt, (Det går att få det, men...
Svar
13
· Visningar
975
Senast: Troya
·
Western Man får inte rida på två händer längre på stångbett i Freestyle reining va? *kollar i regelboken* "Det är tillåtet att rida på två...
Svar
3
· Visningar
796
Senast: Carolina
·
D
Hoppning Ska hoppträna på gräsbana i morgon och upptäckte i dag att hovslagaren skott med skor utan broddhål bak. (Han hade inte hennes damens...
Svar
14
· Visningar
2 592
Körning Vad tror ni om denna selen/seldonen??? I mina ögon ser ni märklig ut. http://www.sieltec-geschirr.de/einsp/index.php 1200:- för... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 826
Senast: Opartisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Bästa kloslipen?
  • Akvarietråden V