Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

L
Körning Hej. jag ska böra köra min ponny nu! köpte hene inkörd!! jag vill ha TIPS??? om vad jag ska tänka på när jag och vad jag ska ha med mig...
Svar
14
· Visningar
1 211
Senast: Zarro
·
Islandshäst Suck det är så svårt. Har en häst som är väldigt tjafsig i munnen på dom bett jag testat. Vanligt tränsbett Tre-delat tränsbett... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 771
Senast: Gauti
·
Dressyr Hur mkt motsvarar bomvidd 32 i en crown jämfört m ex 29 i passier?
Svar
8
· Visningar
3 684
Senast: HannaZ
·
  • Låst
Fälttävlan Jag fattar inte detta. Det är så många som dör när dom skadas av att ha ridit fälttävlan. Varför ska sporten finnas? Om den ska finnas...
Svar
11
· Visningar
1 799
Senast: LenaH
·
Körning På min nuvarande baksele sitter det två enligt mig två geniala spännen på ryggstycket, som hindrar selen att glida åt sidan (se bilden)...
Svar
8
· Visningar
1 084
Senast: Nussikan
·
Islandshäst Jaja, det finns ju sporthästar också, men jag vill tala avelshästar! ;) Nu har de första ridbedömningarna börjat komma upp på WF...
Svar
10
· Visningar
1 579
Senast: Petronella
·
F
Islandshäst Hej! har några funderingar jag hoppas på att nån kan svara på..:) Jo först kan jag ju börja med, finns det nån slagt töltskänkel av...
Svar
2
· Visningar
970
Senast: Petronella
·
Fälttävlan Nu vill jag se hur ni ser ut på de olika momneten! :bump: :D Visa bild på er i terrängen, dressyren, hoppningen o en bild på hur ni ser...
Svar
4
· Visningar
1 410
Senast: aprilia
·
K
Hoppning Aldrig tävlat unghäst förut. Sökte lite men hittade inget ... Måste man på unghäst rida två felfria runder i avd. b innan ban får starta... 2 3
Svar
41
· Visningar
5 615
Senast: CallMeAce
·
C
Körning Har en 3-årig nsv som kördes in förra hösten och som jag körde några gånger med rockard hemma innan nyår, därefter fick hon en liten...
Svar
4
· Visningar
914
Senast: åke
·
Trav Nu efter att både elitloppet och Hugo Åbergs vunnits av fransmänn man inte ens hört talas om(och ännu mindre kan uttala namnet på) så...
Svar
13
· Visningar
1 400
Senast: cisssi
·
Hoppning Om sadeln åker fram vad är fel då? Dom flesta sadlar jag provat åker fram, den enda som legat still är en Zaldi star i bomvidd 31, och...
Svar
9
· Visningar
1 372
Senast: Kaki
·
F
Hoppning Anmälde mig till en tävling i sista minuten, men hittar såklart en annan som jag hellre är me på efter...:crazy: Men vet inte riktigt...
Svar
4
· Visningar
937
Senast: Lady_S
·
Körning Nu har jag hämtat min nya vagn (ny för mig iaf). Så kul!! Var ju givetvis tvungen att provköra när jag kom hem ikväll :D Vet att...
Svar
13
· Visningar
1 417
Senast: Zarro
·
Fälttävlan Jag ska iväg till Montana och tävla om en vecka, och när jag kollade hemsidan för tävlingen såg jag att man kan "rida" banorna på den... 2
Svar
26
· Visningar
4 033
B
Körning Hej! Om man har två shettisar som man vill köra i par, hur mkt kan det då skilja i storlek på dem? I stallet har vi nämligen en...
Svar
1
· Visningar
813
Senast: Nussikan
·
Islandshäst jag har en liten fråga nu när det börja bli aktuellt:) vad använder ni för kommando/hjälper när ni rider hästen i kort tölt VS Ökad... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 851
Senast: Norrberge
·
W
Hoppning brukar det vara problem? förstår att det är individuellt, om den gått på banan m.m. men ändå?
Svar
11
· Visningar
1 151
Senast: danijella001cherry
·
I
Fälttävlan Ja inte från mej men läst i artikel http://www.barometern.se/article/1313421_107-0-0-0 Vad säger ni? 2
Svar
36
· Visningar
2 803
Senast: fio
·
S
Dressyr Rider en ponny som jag ganska nyss börjat få att jobba och fungera. Men hon är inte så jätteframåt och har ingen riktig framåtbjudning...
Svar
2
· Visningar
916
Senast: nancy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blandraser och renraser
  • Bästa kloslipen?
  • Uppdateringstråd 31