Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Jag har ett sto med hög, smal och lång manke och något sänkt rygg (dvs böjd). I dagsläget är hon omusklad och ganska så tunn över...
Svar
14
· Visningar
1 286
Senast: Centaur
·
P
Western Tjena i sommarvärmen! Jag hoppas någon som kan vill hjälpa mig! Jag har en Trail sadel weaver, Q bom som jag haft sedan höstas på min... 2
Svar
28
· Visningar
3 501
Senast: Plogflickan
·
H
Hoppning Några tips? Ska hoppa henne första gången efter igångsättningen efter koliken på torsdag. Tips?
Svar
2
· Visningar
1 247
Senast: gullebarn
·
Western Har jag gjort bort mig helt eller vågar vi visa oss på Nationals... 2
Svar
27
· Visningar
2 645
Senast: Kickis
·
Körning Lägger in en bild på Åke framför en timmer kälke. Både skaklarna och kälken är ledad på alla håll. (kan ni sluta skicka pm nu?:o)...
Svar
17
· Visningar
2 013
Senast: Trygg
·
Övr. Grenar Är travtönt :D som nu testat att rida galoppör :bump: Blev väldigt nyfiken och fundersam över hur de tränades? Väldigt oliktänkande...
Svar
16
· Visningar
1 370
Senast: Isthar
·
M
Western Ni som varit ute på lite mer tävlingar än mig... Hu stor är skillnaden mellan de olika tävlingsnivåerna? Jag menar nu på ekipagen...
Svar
14
· Visningar
1 544
Senast: SKOGSRÅA
·
A
Hoppning Hittar ingenstans där jag kan lägga tråden, så chansar på att detta är mest rätt! Jag behöver en ny kavaj men vet verkligen inte vad...
Svar
12
· Visningar
993
Senast: Panikie
·
M
Islandshäst Måste fråga om det är många som gör det? För mig så är det helt främmande att avla på en häst som har en "defekt" som kan ärvas vidare...
Svar
3
· Visningar
925
Senast: Sputnick
·
Dressyr Jag har börjat fundera på att köpa en bomlös dressyrsadel. Jag tänkte höra lite med er, vad tycker ni om bomlösa sadlar, har ni hört...
Svar
10
· Visningar
1 249
Senast: pink_angel
·
Y
Islandshäst Min islänning som jag haft i fem veckor har ännu inte tappat sin vinterpäls helt - det är visserligen hans första sommar i sverige, men...
Svar
4
· Visningar
900
Senast: Sputnick
·
Hoppning Vilken läderfärg ? Jag sitter och kollar runt men kan för mitt liv inte bestämma mig för om jag ska skaffa svarta eller bruna grejer...
Svar
17
· Visningar
1 045
Senast: EmelieR
·
R
Trav En ponny jag vet av ... får skavsår väldigt lätt av gjorden. Ponnyn ifråga är en liten shettis .. så det är inte lätt att hitta passande...
Svar
2
· Visningar
772
Senast: Rigolette
·
M
Övr. Grenar På ridskolan där jag rider nu har vi för ca ett år sedan fått in en fd. galoppör som kallas Helge. Brun valack född 1997 med strimbläs...
Svar
5
· Visningar
1 184
Senast: Majaa
·
B
Dressyr Rider utan stigbyglar ibland. KOmmer ner rejält i sitsen då. Kan driva med insidan av knän då och vara avslappnad. Men så fort jag tar...
Svar
1
· Visningar
710
Senast: Blandrastik
·
S
Hoppning Vart kan man få reda på vilka tävlingar som hålls? Finns det någon speciell hemsida för det eller nåt? Är väldigt sugen på att börja...
Svar
4
· Visningar
677
Senast: SenslessLife
·
E
Körning Hej! Har just köpt en gammal sele :rofl: typ loksele, men där man vanligtvis har ringar för fästen av båda skakler och draglinor finns...
Svar
9
· Visningar
1 644
Senast: nordtravare
·
C
Tävling Vart/hur kan man ta gröntkort? Är det något annat man behöver för att tävla? Tacksam för svar:):rofl:
Svar
6
· Visningar
1 214
Senast: Hedlunds
·
E
Western Hej! Kort fråga: vad är bäst - chicagoskruvar eller snörning som fäste på huvudlag och tyglar, eller är det en smaksak? /Marie
Svar
8
· Visningar
1 158
Senast: Eeiram
·
B
Hoppning Hmm.. Blev lite fundersam. Tävlar nämligen ponny och har precis haft tandläkare som rek. att jag använder hack på ponnyn ett tag. De e...
Svar
5
· Visningar
1 311

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka