Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

T
Trav När Man åker till åland och startar hästar vad finns det för regler då? Vi hade tänkt att åka Men har aldrig gjort det förut :)... 2 3
Svar
49
· Visningar
4 404
Senast: jari
·
B
  • Låst
Dressyr Hej! Jag har en D-ponny på 14 år (15 i sommar) som jag så smått har börjat tävla med i dressyr. Min tränare har lärt sin häst... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 764
Dressyr Vad menas med det ? Avbrott och sen fatta ny galopp?
Svar
4
· Visningar
1 044
Senast: legendier
·
Distans Har varit inne och spanat efter startlistor för Rimboritten ca 2ggr i halvtimmen sedan i måndags.... ....snart borde de komma, snart... 2
Svar
37
· Visningar
4 420
Senast: Mirraya
·
Trav Hur gör ni med hästar som vägrar dricka vatten när de inte är på hemmaplan? Jag tänker då på när man åker iväg och startar och hästen...
Svar
17
· Visningar
1 406
Senast: trotterhorse
·
M
Körning Jag har fått ett problem med mitt 2-åriga halvblod som är under inkörning. Hade honom i vagn i förrgår och allt gick galant. Var super...
Svar
3
· Visningar
895
T
  • Låst
Distans Hejsan.. Jag har börjat fått upp ögonen lite för distans o jag skulle vilja veta allt om det!:) Hur man värmer upp, vad det går ut på ...
Svar
4
· Visningar
1 762
Fälttävlan Är det någon som vet hur det blir med Falkenbergs tävling i juli? Kan inte hitta någon prop 8 9 10
Svar
196
· Visningar
13 140
Senast: Novali01
·
Övr. Grenar Helt ny och grön på sidan, men har letat runt i lite inlägg och funnit att tonen är väldigt god på er som skriver, så då törs jag slänga...
Svar
3
· Visningar
1 394
Hoppning Ska köpa en hoppsadel till min häst och skulle vilja ha lite tips! Hästen är bred med lång markerad manke, rak och ngt kort rygg...
Svar
15
· Visningar
1 522
Senast: MiniLi
·
Hoppning Som jag lätt skulle kunna kolla upp i TR men jag har inte TR hemma för tillfället. Är det så att man bara få starta 2 klasser/häst/dag...
Svar
11
· Visningar
1 032
Senast: MissOnly
·
I
Dressyr Har ni vita handskar på er när ni tävlar dressyr? Tycker ni att man ska ha det? Brukar de flesta på dressyrtävlingar ha på sig vita... 2
Svar
20
· Visningar
4 333
Senast: Anna-panna
·
M
Western Jag får inte mina två araber at gå i jogg.Måste vara något jag gör fel eftersom det inte fungerar på någon av dom.Har ridit för... 2
Svar
21
· Visningar
2 122
Senast: clarinho
·
Dressyr Ja vi kan väl lika bra inviga detta underforumet också ;) Vad har ni för stam på era dressyrhästar? Min pålle är f. 1998 och... 6 7 8
Svar
144
· Visningar
17 321
Senast: heartgirl
·
Dressyr Är det någon här som har en brun (tabacco) sadel från prestige? Finns ju bara i svart och tabacco, men hur mörk/ljus är tabacco...
Svar
19
· Visningar
1 600
Senast: Centaur
·
Dressyr Jag är helt på det klara med att kat D ekipage som har lägst sex placeringar i de högsta ponnyklasserna har rätt att starta MsvB klasser...
Svar
14
· Visningar
1 498
Senast: Darbhanga
·
W
Körning Hej. Jag har läst många trådar om utrsutningen inom körning men det är ändå svårt att förstå allt när man inte har tillgång till en... 2
Svar
37
· Visningar
2 951
Senast: Nussikan
·
Fälttävlan Jag trodde den sidan som är hård skall skydda framsidan av benet mot islag i hinder... Iofs får inte senan något skydd då. Ska den...
Svar
4
· Visningar
1 092
Senast: Estivuz
·
A
Hoppning Lite nyfiken på vad ni tycker! Mamma och jag planerar med 85% säkerhet att betäcka gammeltanten E. Kaliber - Hertigen nästa år. ca 162... 2
Svar
24
· Visningar
2 390
Senast: prallan
·
Körning Jag har äntligen fått hjälp med inkörningen av min häst. Han har nu gått mycket med draglinor och svängel, samt diverse oljud och...
Svar
18
· Visningar
1 307
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka