Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Körning Som sagt presentera era ekipage! Namn, info, tävlingsinfo, temprament, stamtavla, "specielt" med den hästen, vagn, sele, ekipage värde...
Svar
5
· Visningar
1 333
A
Western Snälla kan ngn kunnig hjälpa mig. Sitter m anmälan till en wras D tävling. Vill anmäla alla klasser som går i Klubbmästerskapet, OPEN...
Svar
4
· Visningar
1 127
Senast: reykurboy
·
S
Western Jag har ridit engelsk riding sen jag avr liten, men nu har jag bytt gren och vill satsa fullt ut på western men eftersom jag aldrig...
Svar
8
· Visningar
1 220
Senast: clarinho
·
S
Islandshäst Är det någon här som rider akademiskt med sin islandshäst? Hur påverkas gångarterna? Vilka instruktörer rider ni för?
Svar
14
· Visningar
1 864
Senast: annsan
·
M
Tävling Vad är det bästa ni har vunnit på tävling? Skriv klass, nivå och vart :D 4 5 6
Svar
103
· Visningar
11 296
Senast: Daisy
·
Dressyr Dagens ridpass förflöt till en början ungefär som vanligt, bortsett från att jag själv var (efter att ha filmat oss) mer medveten om och... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 535
Senast: axel
·
G
Islandshäst Vart kan man hitta en kort sadelgjord som är kortare än 45cm?? Det ska helst vara resår i ändarna på den även. Har en Kari flex sadel...
Svar
13
· Visningar
1 882
Senast: Gauti
·
T
  • Låst
Tävling Tänkte att vi kanske kunde starta en tråd om vilka licenser man behöver på olika slags tävlingar. Skriv upp de ni kan, så skriver vi...
Svar
1
· Visningar
751
Islandshäst Nu kanske de flesta går på unghästbete,men över hösten och vintern?
Svar
17
· Visningar
1 363
Senast: fiaskurken
·
H
Distans Ahh, är det bara jag som börjar tycka det är "jobbigt" med distans då man lägger ner så mycket träning för en säsong man planerat in och... 2
Svar
25
· Visningar
2 825
Körning Min ena häst hade lagt sig ner med sele och vagn på sig hos den förra ägaren. Jag har inte provat alls att köra henne (förutom tömkört...
Svar
3
· Visningar
824
Senast: _Elly_
·
Dressyr Jag är jättespänd och förväntansfull! Jag ska skicka min 9-åriga elephant på tillridning hos en duktig ryttare! Inte för att vi har... 2 3
Svar
40
· Visningar
6 034
Senast: Hedwig02
·
L
Dressyr Fins det någon som har samma prolem som jag...? Jag är på jakt efter ett par ridstövlar men eftersom jag har ganska stora fötter (39)...
Svar
11
· Visningar
1 453
Senast: _Liddan_
·
R
Hoppning Är min hoppsist bra,dålig elr okej? Vad ska jag försöka rätta till? Hindren är inte så höga (40-60cm)... 2
Svar
36
· Visningar
4 258
Senast: Ninen
·
C
Hoppning Om man inte behöver några skydd är det snyggt att ha benlindor i hoppningen då? , känner mig lite okunnig :o. men men :bump::bump:
Svar
8
· Visningar
1 266
Senast: Sorbe
·
M
Trav Var får man tag på sådana där band som man har och flätar i manen när hästarna startar. Band i olika färger alltså (t ex blå och gul)...
Svar
15
· Visningar
2 443
Senast: missdragon
·
Western Jag ska köpa en western sadel till mitt arabsto. Har inte hållit på med western så mycket förut ( ridit några lektioner, men det var...
Svar
11
· Visningar
1 601
Senast: Grålly
·
S
Islandshäst funderar på att prova en wsternsadel på min islandshäst som saknar bogar o manke. nån som provat? funkar det även att tölta med den?:bump:
Svar
3
· Visningar
1 105
Senast: Smilla
·
S
Dressyr Varför får man inte tävla dressyr i en bomlös sadel? Nu finns det ju bomlösa sadlar som ser ut som en vanlig engelsk dryssyrsadel. Varför?
Svar
10
· Visningar
1 340
Senast: Tussilago
·
Övr. Grenar Vad är medelhöjden på galoppörer? Vilken höjd är önskvärd?
Svar
5
· Visningar
1 256
Senast: Annika Källse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka