Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

S
Körning Tävlingsbilder från villvattnet i norran.se
Svar
7
· Visningar
1 037
Senast: Vindelkusken
·
A
Hoppning Hej, jag hoppas att någon kan ge mig lite tips om dotterns häst. Vi har köpt ett halvblod till henne. Han är supertrevlig, och hoppar... 2 3
Svar
52
· Visningar
5 564
Senast: melvin
·
Z
Övr. Grenar Jag har två frågor om jockeysitsen.. ..hur gör ni för att stärka/träna era ben(speciellt låren)?.. ..hur sitter/står ni i sitsen...
Svar
4
· Visningar
1 052
Senast: NaddeKarlsson
·
Körning Har precis fått hem min ny häst! Et tkallbod som gått på travet och sådär men tydligen ska vara mycke snäll att köra! Jag har dock...
Svar
3
· Visningar
752
Dressyr Behöver lite tips och tankar tror jag. Har ett sto som jag haft ett år nu, köpte henne som stjärnkikare deluxe så kan ni själva tänka...
Svar
4
· Visningar
943
Dressyr Vilket är värst enligt er: Att (konstant) ha en något framåtlutad eller bakåtlutad ("lodrät") grundsits?
Svar
18
· Visningar
2 548
Senast: bigganl
·
Trav Vad betyder det, jag hörde det när jag tittade på tv nu ikväll och de nämnde ombyggnad av skelleftebanan......
Svar
2
· Visningar
1 073
Senast: nevin
·
T
Tävling Har funderat på att skaffa en bladsadel men vill kanske ibland tävla lättare klasser dressyr och hoppning. Kan man göra det tex med en...
Svar
5
· Visningar
963
Senast: ticken
·
A
Körning Ska ta mig i kragen och köra in ponnyn i sommar och vill ha tips på prisvärda och bra vagnar. Vill inte lägga ut mer än nödvändigt, men... 2
Svar
23
· Visningar
2 467
Senast: Goat lover
·
Dressyr ...står det i dressyr TR att handskar "bör bäras"? Vad är meningen? Hade det varit "vita handskar bör bäras" hade jag förstått, för då...
Svar
13
· Visningar
1 312
Senast: Gwaeron
·
D
Islandshäst Väntar på en häst från Island, köpte honom i början på juni, och fortfarande har inget plan gått hit. Någon som vet när nästa plan ska...
Svar
2
· Visningar
923
Senast: foldar
·
Dressyr Har inget aktuellt TR, och väntar på att de ska komma ut på nätet istället för att köpa något. Men någon annan kanske vet? Får man ha...
Svar
8
· Visningar
1 379
Senast: mimus
·
Dressyr I TR står det att kval till nationell och elittävling ska under det föregående eller innevarande året. Så långt är jag med ;)...
Svar
8
· Visningar
1 259
Senast: fio
·
M
Dressyr Lilla hästen är lite tjock om magen av betet så sadelgjorden (sadeln) glider fram och ger skavsår i "armhålorna". Antiglidpadd fungerar...
Svar
6
· Visningar
1 197
Senast: sissu
·
U
Dressyr Vart hittar man snygga pärlörhängen med clips..... Har sett många ryttare har vanliga stiftörhängen men då jag allergierr så har det...
Svar
5
· Visningar
881
Senast: Unica
·
Övr. Grenar Vad är detta för nåt på nosryggen? Är det en underbar liten nosgrimma? Någon som vet? Har aldrig sett det förr. Vart hittar man en...
Svar
6
· Visningar
1 163
Islandshäst Kaela ska ultraljudas Måndag eller Tisdag nästa vecka!! Hur hade ni gjort,hade ni åkt dit för att vara med?? Det är 20 mil enkel...
Svar
10
· Visningar
1 066
Senast: fettso
·
Dressyr Det är verkligen snyggt :love: men går det att ta bort sidostyckena så man kan använda det som träns också?
Svar
12
· Visningar
1 244
Senast: Lancet
·
Svar
5
· Visningar
1 155
S
Western Hejsan! Hur vet man om en westernsadel passar sin häst , utan att ta en sadelmakare? Känner man på ngt sätt eller måste man verkligen...
Svar
1
· Visningar
956
Senast: real_cowgirl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka