Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Hoppning Förlåt för alla min sadeltrådar om Albion, men hittar inte den infon jag vill ha någonstans.. Skillnad på de olika albion modellerna...
Svar
9
· Visningar
3 611
Senast: lalla
·
N
Islandshäst Detta är verkligen inte aktivt än, men jag ska någon gång i framtiden ta föl på mitt sto. Hon är efter Fakur frá Saudárkróki och Undan...
Svar
14
· Visningar
1 452
Senast: sunshine_93
·
Hoppning Ja, får man tävla regionalt med skor och shortchaps i tyg? De är i samma färg, svart, men de är inte helt i läder, utan lite blandat...
Svar
5
· Visningar
909
Senast: Real_Life
·
Hoppning Nu har jag hört olika om bommens kurvatur där den ena parten skriver att den e mer åt det svängda hållet å den andra parten säger att...
Svar
12
· Visningar
1 105
Hoppning En Albion Legend, flatback provades. 17,5" och alldeles lagom mycket plats för mig! Den nöp inte hästen när han gick, så den borde vara...
Svar
10
· Visningar
1 048
S
Dressyr nu vill jag ha ärliga svar, har ni upplevet att hästen verkligen går BÄTTRE med bomlös än med bomsadel, eller är det tvärtom? nu...
Svar
8
· Visningar
1 798
G
Islandshäst Är det någon som skulle kunna ge mig tips till hur man får bort korsgalopp och gör galoppen fin och mjuk? Min lilla pålle har vanan att...
Svar
4
· Visningar
2 086
Senast: Sotnuten
·
C
Western Undrar lite om någon vet om det finns smala sadelgjordar till en Westernsadel, och hur smala dom är då egentligen och vart dom finns...
Svar
2
· Visningar
824
Senast: Bill
·
Dressyr Har sett att de flesta (iallafall många) dressyrryttare har träns med pannband som ser ut att vara några storlekar för stor, hänger som... 2
Svar
23
· Visningar
2 207
Senast: ellis__
·
S
Hoppning Vill gärna ha lite kommentarer om min hoppsits :p Jag vet att jag aldrig kommer bli någon stilhoppare men ändå :D (Jag vet att...
Svar
11
· Visningar
1 872
Senast: memmalotta
·
Dressyr Finns det någon dressyrsadel (även hoppsadel) som passar extra bra på överbyggda hästar med rak rygg? Och när det inte finns något på... 2
Svar
20
· Visningar
5 402
Hoppning Jag tänkte försöka lära min 7åring hoppa. Men undrar hur jag bör lägga upp det, vilken/vilka övningar bör jag börja med, i vilka...
Svar
11
· Visningar
1 167
Senast: Kejrin
·
M
Hoppning finns det något att göra om en häst tappat suget för hoppning?kan man låta den vila från det i några månader för att sedan pröva hoppa...
Svar
7
· Visningar
931
Senast: lundsbo
·
Western Hej, är ingen westernryttare men kom bara att tänka på en sak. Finns det någon vits med enörasträns?? eller är det bara en utseende... 2
Svar
22
· Visningar
3 647
Senast: sarma
·
P
Dressyr Hejhej !;) Jag har en haflinger ponny som är helt super att rida. Bortsätt från en sak. Han är jätte "skumpig". När jag sitter ner i...
Svar
6
· Visningar
1 292
Senast: plastprodukt_2
·
J
Western Jag behöver snabbhjälp av sadelexperter! Det är såhär att jag, efter tjafs med vanliga allroundsadlar, besämt mig för att prova en...
Svar
1
· Visningar
661
Senast: lillaida
·
Fälttävlan får man rida på kandar i fälttävlan?
Svar
10
· Visningar
1 357
Senast: PrinceFair
·
R
Western Jag undrar om någon eller några kan förklara skillnaden mellan ovanstående sadlar? Vilken skulle passa mig bäst, jag vill enbart ha den...
Svar
7
· Visningar
1 696
Senast: lillaida
·
Dressyr Jag har köpt en ny kavaj:banana:
Svar
3
· Visningar
868
Distans Hej! Ville bara berätta att SAHF kommer att sponsra Distans-SM, bade med premie till segraren (5000kr) och till uppfödare av bäst...
Svar
4
· Visningar
1 193
Senast: Cleese
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka