Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Ni som rider på kandar, hur använder ni de två betten? Har ni det som "tränsförstärkare" för att de mindre hjälper, eller böjer/ställer...
Svar
12
· Visningar
1 532
C
Dressyr Som ni ser på rubriken så ställer jag en fråga till alla er som är ute och tävlar i dressyr. Jag ska precis börja, eller första...
Svar
13
· Visningar
1 563
Senast: milena-sx
·
P
Körning Tjo jag har precis köpt en sele till ponnyn. En i mycket bra kvalité som kommer se likadan ut i minst 200 år till. Jag har tänkt att...
Svar
14
· Visningar
1 388
Senast: Nussikan
·
Körning Åkte i 5 timmar:eek:innan vi var framme,körde lite vilse.:D Nu är hon iaf där,ska betäckas med Bjartur fra Egilsstödum:love:han var...
Svar
15
· Visningar
1 302
Senast: fettso
·
Dressyr Min häst kan inte skänkelvikning i traven (utför den perfekt i skritten), framförallt inte när jag flyttar för vänster mot höger. Jag...
Svar
12
· Visningar
1 858
Senast: Ewelina
·
N
Övr. Grenar Hej! Kan inte sova och tänker på en sak som hände idag/igår som gör att jag funderar på att sluta med galoppen:( Jag pratade med min...
Svar
13
· Visningar
1 643
Senast: Lotta A
·
I
  • Låst
Dressyr Kan man tävla lättare klasser i dressyr även att hästen är innåt tåad .. elr kommer domarna tracka ner på en ?:crazy:
Svar
2
· Visningar
816
Senast: I_N_D_R_A
·
Trav ni som har starthäster hur tränas era häster... beskriv kortfattat en veckas träning vet att de kan se helt olika ut beroende på om...
Svar
15
· Visningar
2 187
Senast: Clayton
·
J
Islandshäst Hejsan, Har en lite fundering. Får man ha tyngre boots på bakhovarna när man tävlar?:confused: Vet att man inte får ha mer än 300g i...
Svar
4
· Visningar
995
Senast: Jozzi
·
Körning Tror ni att man kan ändra denna vagnen :http://www.blocket.se/vi/12252273.htm?ca=23_11_s till en b-ponny storlek vagn? För jag har en...
Svar
6
· Visningar
932
Senast: ponnydamen
·
A
Hoppning Eftergiften som man ger hästen i språnget är ju till för att ge hästen friheten att sträcka ut. Men vad är rätt? Att låta handen följa...
Svar
16
· Visningar
1 707
Senast: Roggin
·
Hoppning skulle vilja ha tips på bett som verkar uppåt o får hästen att vilja höja huvudet.
Svar
3
· Visningar
1 295
Senast: Bison
·
A
Dressyr Har ni några tips på vart man kan köpa lösa nosgrimmor, och då inte de vanliga tråkiga som finns på Hööks och Börjes, utan några lite...
Svar
6
· Visningar
2 158
Senast: amanin
·
M
Hoppning Vårt sto e. Cardento-Bonaparte skulle exporteras men fick böjprovsanmärkningar. Nu funderar vi istället på att betäcka henne. Hon ska...
Svar
16
· Visningar
1 622
Senast: md5krist
·
M
Dressyr ...i svart läder med utsmyckning (stenar/strass) och med vitt foder, finns det? I så fall var? malu
Svar
7
· Visningar
987
Senast: MaLu
·
B
Dressyr Vad menas med en galopp som är markbunden? Har läst om att en del varmblod har markbunden galopp.
Svar
5
· Visningar
2 553
Senast: rostad
·
F
Körning Hur gör ni rent praktiskt när ni kör med en häst på släp? Jag har testat att ha min unghingst på släp när jag kör men han är ju sååå...
Svar
10
· Visningar
1 326
·
Körning Vad tycker ni om den ? Varför valde ni den ? Läg gärna in en bild när ni kör med den eller något likande :) Funderar på köpa en :)...
Svar
15
· Visningar
2 951
·
G
Islandshäst Vad beror detta på? Varför flyter hoven ut ibland? Gauti har så på ena bakhoven och aldrig haft så förut. Ser inte så fint ut, vill ju... 2
Svar
21
· Visningar
3 758
Senast: OlleAtlas
·
Dressyr Jag hoppas att den här hamnar rätt nu. Hur gör ni om ni måste ha en sadelgjordstunnel på era dressyrsadelgjordar? Det är...
Svar
7
· Visningar
1 309
Senast: Spói
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka