Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Trav Är det någo som testat den här??? Som pulstok är man ju "lite" sugen :angel: men om den är skit är det ju en dålig investering för den...
Svar
7
· Visningar
1 258
Senast: ghost
·
P
Hoppning Skulle behöva lite hjälp igen;) Min ponny är otroligt pigg så vet inte vad jag ska göra men ska berätta hitorian om henne om det kan...
Svar
14
· Visningar
1 044
Senast: Piqueur
·
A
Tävling :o Men i alla fall man ska han en plast lapp med nummer på ( vet inte namnet) , men i alla fall vilken sida ska den sitta på ...
Svar
17
· Visningar
2 899
Senast: Modest
·
P
Islandshäst Helst vill jag ha en Goertz Liberté, eller alternativt en Globus Gloi som väl är likvärdig. Anledningen till det är att man sitter...
Svar
11
· Visningar
1 002
Senast: pemblan
·
J
Fälttävlan Kan börja säga att jag hoppas att tråden ligger rätt. Min häst blev sydd och fick vila i exakt 2 veckor. Därefter red vi honom i...
Svar
1
· Visningar
701
Senast: memmalotta
·
T
Trav Jag är helt oerfaren när det gäller travsporten men nu är det så att jag har en liten fråga :) Jag har en vbl valack på 4 år som aldrig...
Svar
6
· Visningar
1 152
Senast: TifaStar
·
S
Dressyr om man tex anmält sig på tävling med en viss häst. får man göra hästbyte om man rider samma klasser och inte ändrar på ngt förutom att...
Svar
4
· Visningar
1 140
Senast: pink_angel
·
P
Western I vårt stall finns en westernsadel som vi någon gång har lånat på kul. Stigbyglarna sitter placerade väldigt långt bak. Vi har tagit...
Svar
7
· Visningar
897
Senast: Bill
·
E
Trav Finns det någon med erfarenhet av kotsenskida? Är det lönt att kosta på eller?
Svar
1
· Visningar
1 266
Senast: Fnobby
·
  • Låst
Dressyr Vad tror ni, kan en häst som har haft en Bates även tänkas ha en Crown sadel? Hur är dessa sadlar om man jämför, prisklass, kvalité och... 3 4 5
Svar
84
· Visningar
7 414
P
Hoppning Jag ska till hösten börja tävla en storhäst, tänkte börja på 90cm, vi är ju inte direkt värsta tävlingparet men det skulle ju vara kul...
Svar
5
· Visningar
848
Senast: pimpim_
·
W
Tävling Är det någon som kan svara på hur många klasser en häst får starta på en dag, på en tävling. Finns det en maxi gräns.? Lotta
Svar
7
· Visningar
2 053
Senast: milena-sx
·
Hoppning Vad har ni för åsikter om att använda en halvblodshingst till en ponny? Vilka risker anser ni att detta har för stoet och vad bör man...
Svar
13
· Visningar
1 835
Senast: ancan
·
T
Distans Får man tävla med vilket bett/bettlöst huvudlag man vill? Kan man tex rida på repgrimma? Får man rida med grimma under tränset? /...
Svar
5
· Visningar
851
Senast: wowwhatagirl
·
D
Trav vad betyder det i ett vanlig lopp?
Svar
7
· Visningar
1 238
Senast: cämela
·
Western Jag tänkte bygga en enkel trail-grind med rep som öppning. Jag har fått tag på ett rep som är ca 2-3 meter med öglor i båda ändar...
Svar
8
· Visningar
1 781
Senast: johannea
·
G
Islandshäst Hej hej! Tänkte bara höra ifall någon har några tips på ROLIGA övingar som man kan hjälpa hästen att aktivera sina bakben med. Då menar...
Svar
15
· Visningar
4 415
Senast: Sotnuten
·
Distans Skulle anmäla mig till Rimboritten och jag har helt för mig att det på proppen som jag har utskriven hemma står 7 juli som sista anm...
Svar
1
· Visningar
679
Senast: Isolde
·
M
Körning Finns det ställen där man kan får körlektioner utan att ha egen häst? "Körskola" kanske. :idea: ;)
Svar
11
· Visningar
1 209
Senast: Nussikan
·
M
Övr. Grenar Jag undrar om en hingst som heter Carroll House? Finns det någon som har någon avkomma efter honom, han finns på Ireland jag vet att han...
Svar
2
· Visningar
687
Senast: miss black
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V