Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Trav Jag är på jakt efter en träningssele med en bred däckel. Hästen i fråga är en relativt bred kallblodstravare med normalstor manke. Jag...
Svar
5
· Visningar
2 541
Senast: via
·
Körning År och dar sen jag "höll på" med bröstselar. Men provade lite snabbt "nya" selen på lillknatten idag. Bara lagt på den utan att justera...
Svar
3
· Visningar
1 949
Körning Köpte ett sele som enligt säljaren skulle vara ett travsele i syntet. I själva verket var det en skum blandning mellan körsele och...
Svar
8
· Visningar
2 387
Senast: svea
·
Tävling Hej! Nu är jag lite intresserad av vad ni hingstägare har för erfarenheter och tips när man ska ta sin hingst (som aldrig har tävlat...
Svar
8
· Visningar
2 556
Senast: Gimlan
·
Trav Har börjat rida ett sto som är efter Gidde. Problemet med henne är att hon går över i passgång, både när det går extremt sakta (runt 3...
Svar
2
· Visningar
1 541
Senast: Zuzzi
·
Hoppning Är inte helt säker på om denna hamnade helt rätt, men ber moderator att flytta den ifall jag la den fel. Jag satt och titta lite på...
Svar
3
· Visningar
1 391
Senast: saltopeppar
·
Dressyr Om några veckor skall vi göra vår första start på lång bana. Ett av mina problem är att jag har lite svårt att få tanten att hålla en...
Svar
2
· Visningar
1 296
Senast: Freeride
·
Hoppning Har byggt ihop en transportvagn till hindermaterial tänkte kolla vad ni tycker :) Har beställt riktiga bommar. Det som ska få...
Svar
4
· Visningar
2 093
Senast: iHenke
·
Hoppning Hej! :) Det här låter nog riktigt sjukt.. men jag har aldrig fått lära mig att man ska skänkla innan hindret i hoppningen! Jag har...
Svar
7
· Visningar
3 317
Senast: vildros
·
Hoppning Hej heJ Jag har ett litet problem med min häst... Jag har ett varmblod som är född 2001 och har både gått i travet och monté men är...
Svar
6
· Visningar
2 581
Senast: vildros
·
Hoppning Kommande vecka ska min häst hoppas uppsuttet för första gången någonsin. Jag vill jättegärna ha tips på någon bra "övning".
Svar
3
· Visningar
1 078
Senast: vildros
·
Dressyr Jag ska ju fylla 14 i år, och håller på att ta gröntkort nu. Men jag gör provet 23 och tävlingen jag vill åka på är 30. Hinner jag att...
Svar
6
· Visningar
1 074
Senast: Fiorano
·
Tävling Jag har fått för mig att det är : A- ? b-13 c- 16 d- 18 är det så ??
2
Svar
25
· Visningar
12 304
Dressyr Om man har plastrong vid tävling, behöver man då skjorta med hög krage? Eller räcker de med att plastrongen har en krage? :cautious:
Svar
2
· Visningar
831
Senast: vicky417
·
Distans Är det godkänt att tävla i jodphurridbyxor (t.ex. dessa...
Svar
4
· Visningar
1 877
Senast: Jen84
·
Fälttävlan Någon som har en/har ridit i en? Jag behöver ny hoppsadel med mycket stöd...
2
Svar
22
· Visningar
5 955
Senast: Marvin
·
Körning Jag köpte en nordsvensk valack för ca 2 år sedan, har bara ridit honom hittills men vill verkligen kunna köra honom då jag körde lite...
Svar
2
· Visningar
1 789
Senast: Gramse
·
Hoppning Om det är regional och lokal på samma dag är det för båda då eller bara för de som ska starta regional? Gäller ponny tävlingar i hoppning.
Svar
4
· Visningar
2 134
Senast: karmandi
·
Hoppning Hej alla! Har fått i uppgift av min vän som inte har något konto här på buke att fråga om hoppsadel till hennes otroligt överbyggda...
Svar
4
· Visningar
1 520
Senast: saltopeppar
·
Övr. Grenar Vart hittar man dessa? Vet att en del ridklubbar brukar anordna utställningar där de flesta hästar/ponnier är välkomna, men finns det...
Svar
1
· Visningar
1 320
Senast: Joyride
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Föl 2023
  • Dressyrsnack 17
  • Galoppombytenas mysterium (utbruten ur Dressyrsnack)

Omröstningar

Tillbaka
Upp